Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

    Bedankt voor die aanvulling T.Trapper!

    Opnamen gemaakt onder de vermelde voorwaarden, zonder toelating, mogen op geen enkele manier publiek gebruikt worden (tentoonstelling, publicatie, ...). Indien u, na het maken van de opnamen, hiervan toch een publiek en/of commercieel gebruik wenst te maken, moet u een toelating vragen en bekomen en de eraan verbonden kosten betalen.
    Wat moeten we hiervan denken? Mogen we foto's op BD plaatsen zonder toestemming? En wat zijn de eraan verbonden kosten?

    Comment


    • #17
      Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

      bij de nmbs heb je ook na het verkrijgen van de toelating om iets te fotograferen niks aan je foto's, je dient alle rechten af te staan op de foto's en de toelating krijg je gemakkelijk.... na het betalen van een duizelingwekkende som geld....en hier spreek ik echt niet over een paar honderd euro of zo!
      spreek van ondervinding.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #18
        Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        bij de nmbs heb je ook na het verkrijgen van de toelating om iets te fotograferen niks aan je foto's, je dient alle rechten af te staan op de foto's en de toelating krijg je gemakkelijk.... na het betalen van een duizelingwekkende som geld....en hier spreek ik echt niet over een paar honderd euro of zo!
        spreek van ondervinding.....
        Hoe valt dat dan te combineren met iets als dit ?

        Hebben die deelnemers allemaal toelating gevraagd, gekregen en betaald ?
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #19
          Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

          dit is iets anders hoor, niet direkt wat ik bedoel
          voorbeeldje; in essen aan het station staat een hangar tussen de struiken, een groot totaal vervallen ding , roestig tot en met....wilde daar wat fotokes gaan nemen en binnen de 5 minuten had ik iemand van de nmbs aan mijn been en een heel gedoe, na wat geslijm en gezever bleek dat er toelating voor moest gevraagd worden om dat te fotograferen en dat het dan zeker zonder problemen zou mogen ....ikke dus nen brief naar antwerpen met mijn vraag om daar wat met een modelleke te mogen fotograferen omdat ik de locatie wel best tof vond
          ik kreeg weken later antwoord
          ja hoor geen probleem maar....er moest wel begeleiding mee van de nmbs, en ik moest 1000 euro betalen en al de gemaakte foto's ter plaatse copieren en afgeven en een document tekenen voor akkoord dat ik alle rechten op de foto's aan de nmbs geef, ook de begeleiding die dus permanent bij de shoot aanwezig zou zijn moest betaald worden , het totaal faktuurke kwam op 2500 euro....

          ik heb dan ook vriendelijk bedankt voor hun welwillendheid en een andere locatie genomen .....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

            @jvs : dat kan ik zeker begrijpen ...

            maar wat doet men dus met een fotowedstrijd die georganiseerd wordt door een commerciële krant... de foto's die men instuurt vallen dan niet meer onder "niet-commerciële particuliere doeleinden" en dan komt men dus in een gelijkaardige situatie terecht als jij of niet ...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #21
              Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

              hier kan ik niet op antwoorden gezien ik totaal niet op de hoogte ben van de regels terzake of de wetgeving hieromtrend
              ik hou me daar ook verder niet mee bezig en aan van die duistere fotowedstrijden doe ik al helemaal niet mee....

              Maar ik weet wel wat ik nu doe als ik een mooie locatie weet
              erg goedkoop en het gaat evengoed hoor, foto's zien er net hetzelfde uit
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #22
                Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                @jvs : dat kan ik zeker begrijpen ...

                maar wat doet men dus met een fotowedstrijd die georganiseerd wordt door een commerciële krant... de foto's die men instuurt vallen dan niet meer onder "niet-commerciële particuliere doeleinden" en dan komt men dus in een gelijkaardige situatie terecht als jij of niet ...
                Ik kan me voorstellen dat de GVA wel toestemming heeft gevraagd hiervoor. Ze zal dit hoogstwaarschijnlijk ook zonder problemen gekregen hebben, want dit is immers prachtige promotie voor de nmbs.

                Comment


                • #23
                  Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                  er moest wel begeleiding mee van de nmbs, en ik moest 1000 euro betalen en al de gemaakte foto's ter plaatse copieren en afgeven en een document tekenen voor akkoord dat ik alle rechten op de foto's aan de nmbs geef, ook de begeleiding die dus permanent bij de shoot aanwezig zou zijn moest betaald worden , het totaal faktuurke kwam op 2500 euro....
                  een grof schandaal als je het mij vraagt.
                  fotoshoots lijkt me toch geen kernactiviteit van de nmbs.
                  maar met zo'n factuur en voorwaarden verdienen ze er nog aan, daar klopt dus ergens iets niet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                    in het buitenland hebben ze er toch zo minder problemen mee



                    of kijk eens rap bij bing /google images

                    allemaal voor betaald zekers ?

                    geen wonder dat wij de paljassen van europa zijn

                    Comment


                    • #25
                      Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                      Dus als ik het goed bgrijp mag je ze gewoon niet gebruiken voor comerciele doeleinden , maar bv als je een blog of op facebook zet mag dit toch of ook niet ??

                      Comment


                      • #26
                        Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                        Dus de politie heeft mij voor niets uit het station gezet! Ik mocht daar dus wel degelijk mijn camera bovenhalen. Goed dat ik het hier lees
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                          Als ik nu 12 fotos maak van delen vh Atomium, mag ik dat dan publiceren?
                          En als alle 12 fotos "toevallig" is de juiste reeks staan dan zie je het Atomium kompleet?

                          (even een denkoefening, ;-) )

                          Comment


                          • #28
                            Re: Over de Eifeltoren en de Bollen in Brussel...

                            Zolang je de foto's niet commercieel gebruikt doe je eigenlijk niets verkeerd.
                            Maar blijkbaar geldt elke online publicatie voor vzw Atomium als commercieel, op die manier proberen ze er zoveel mogelijk geld uit te halen...

                            Als ze in de stations iedereen moesten wegsturen die daar een foto maakt, dan zouden ze wel heel veel werk hebben. In Antwerpen Centraal heb ik gisteren heel veel toeristen gezien die foto's maakten.
                            Maar ook daar kunnen de veiligheidsdiensten soms moeilijk een onderscheid maken tussen een amateur die foto's komt maken van het station en een professionele fotograaf die daar een fotosessie houdt voor commerciele doeleinden.
                            Heel wat amateurs gebruiken hetzelfde (of zelfs duurder) materiaal dan een professionele fotograaf...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X