Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F***ing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: F***ing

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    Net zoals een heel deel internet 'jongeren' (?) 'fuck yeah', 'fucking awesome', enz. gebruiken.
    "Fucking hot" = "Verdomd heet"... maar ik geef toe, 't heeft niet hetzelfde effect .

Turbotaal en internetjargon... ik wens iedere jongere veel succes bij zijn examen Nederlands, want de overvloed aan verbasterde Engelse woordjes die uit liedjesteksten worden overgenomen en die een insluip maken in het Nederlands, maakt dat men vaak het correcte Nederlandse woord niet meer kent. Het maakt het er allemaal niet simpeler op. Het valt me op dat het taalgebruik de laatste jaren enorm los geworden is, maar ik meen niet echt fraaier. En toegegeven... ik haal ook al eens een andere taal boven, al is 't dan meestal een dode taal.
    Ik heb er op zich geen moeite mee, met woordjes zoals "fucking", maar voel me er niet speciaal door aangesproken. Toch denk ik, dat dat woordje in een titel, teweeg brengt, dat sommigen "wel eens willen zien wat daar achter zit" en dus automatisch voor meer kijkcijfers zorgen, evenzeer als de vermelding 16+ of 18+...
    Hierbij laat ik in het midden of dat ook de intentie van de plaatser van de titel was.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ids Bekijk bericht
      Om eerlijk te zijn ben ik in tig jaren tijd op tig fora het woord fucking nog nooit tegengekomen.
      Veel fora hebben engelstalige software...
      Daar kan je dus wel s-tr-o--n----t schrijven maar FUCK wordt ****

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Turbotaal en internetjargon... ik wens iedere jongere veel succes bij zijn examen Nederlands, want de overvloed aan verbasterde Engelse woordjes die uit liedjesteksten worden overgenomen en die een insluip maken in het Nederlands, maakt dat men vaak het correcte Nederlandse woord niet meer kent. Het maakt het er allemaal niet simpeler op.
        Het maakt het er idd niet simpeler op, maar een dialect spreken ook niet.

Comment

"Fucking hot" = "Verdomd heet"... maar ik geef toe, 't heeft niet hetzelfde effect .

Turbotaal en internetjargon... ik wens iedere jongere veel succes bij zijn examen Nederlands, want de overvloed aan verbasterde Engelse woordjes die uit liedjesteksten worden overgenomen en die een insluip maken in het Nederlands, maakt dat men vaak het correcte Nederlandse woord niet meer kent. Het maakt het er allemaal niet simpeler op. Het valt me op dat het taalgebruik de laatste jaren enorm los geworden is, maar ik meen niet echt fraaier. En toegegeven... ik haal ook al eens een andere taal boven, al is 't dan meestal een dode taal.
          Ik heb er op zich geen moeite mee, met woordjes zoals "fucking", maar voel me er niet speciaal door aangesproken. Toch denk ik, dat dat woordje in een titel, teweeg brengt, dat sommigen "wel eens willen zien wat daar achter zit" en dus automatisch voor meer kijkcijfers zorgen, evenzeer als de vermelding 16+ of 18+...
          Hierbij laat ik in het midden of dat ook de intentie van de plaatser van de titel was.

Mvg

Chris
          Anglicismen: engelstalige woorden aanvaard binnen de nederlandse taal.
          Maw: correct Nederlands ook al is het niet van oorsprong nederlands.
          Oftwel... Jongen gebruiken binnen hun fase van het leven een uitgebreidere woordenschat dan jij in je vroegere jonge leven...

Zo kan je het ook bekijken ipv uitbreiding van de Nederlandse taal tegen te gaan.
          Je kan het niet graag horen dat is een andere zaak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Het maakt het er idd niet simpeler op, maar een dialect spreken ook niet.
            Dat is ook weer waar... maar ik heb het geluk van te werken in eigen steek, dan valt het niet zo erg op . Het Nederlands is nochtans een heel rijke taal met heel veel synoniemen en gezegdes en redelijk wat schijnbaar dialect-woorden, die in de woordenboeken zijn opgenomen.

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
            Oftwel... Jongen gebruiken binnen hun fase van het leven een uitgebreidere woordenschat dan jij in je vroegere jonge leven...
            Anglicismen... "fucking" is dat opgenomen in de Nederlandse taal ? Ik dacht niet dat dat een Anglicisme is ?

Ik vraag mij af of de taalrijkdom die wij kennen, met gezegdes, spreuken, oud-Nederlandse woorden, dialect enz... de jeugd nog wel eigen is. Dat bepaalde woorden uit andere talen in onze taal opgenomen worden, lijkt me logisch en het maakt het eigenlijk soms zelfs makkelijker. Ik gebruik liever het simpele woord computer i.p.v. wat men er in het Nederlands voor zou kunnen verzinnen.
            Last edited by FestinaLente; 11 augustus 2009, 18:47.

Comment

zoiets wordt, is, blijft een eindeloze en telkens dezelfde discussie. Of het nu gaat om "ongepast" taalgebruik, het elkaar afkatten of lomp reageren als iemand negatief commentaar op je foto's geeft.
              Ik heb het al eens voorgesteld: de beste manier om hier een eind aan te maken is de topic compleet negeren.
              Vergelijk het met de opvoeding van een hond, en daar heb ik dan toevallig nogal wat ervaring mee, als je een hond straft voor iets wat hij fout gedaan heeft krijgt hij aandacht en dus zal hij het opnieuw doen en opnieuw en opnieuw. De beste manier om een hond bepaald gedrag af te leren is hem compleet negeren. Dat is de zwaarste straf die je hem kunt geven en dat zal hij niet makkelijk vergeten. De volgende keer zal hij zijn gedrag aanpassen. (hopen we)
              Hetzelfde geldt voor ons mensen. We doen iets shockerends (al dan niet bedoeld) en iedereen vliegt er op. Resultaat: hij of zij wordt gezien en gelezen en er wordt massaal gereageerd. Doel bereikt.
              Als mij iets niet aanstaat reageer ik (bijna) nooit. Maar ik geef toe, soms wordt het ook mij teveel.
              Laat het beoordelen van wat wel en niet kan aan de mods over. Dan wordt er actie genomen zonder dat de "zondaar" zich kan amuseren met al dat commentaar dat zijn actie uitgelokt heeft.

Pfff..... wat een verhaal.

Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

Comment

Anglicismen... "fucking" is dat opgenomen in de Nederlandse taal ? Ik dacht niet dat dat een Anglicisme is ?

Ik vraag mij af of de taalrijkdom die wij kennen, met gezegdes, spreuken, oud-Nederlandse woorden, dialect enz... de jeugd nog wel eigen is. Dat bepaalde woorden uit andere talen in onze taal opgenomen worden, lijkt me logisch en het maakt het eigenlijk soms zelfs makkelijker. Ik gebruik liever het simpele woord computer i.p.v. wat men er in het Nederlands voor zou kunnen verzinnen.
                F u c k staat nochtans in de dikke.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  zoiets wordt, is, blijft een eindeloze en telkens dezelfde discussie. Of het nu gaat om "ongepast" taalgebruik, het elkaar afkatten of lomp reageren als iemand negatief commentaar op je foto's geeft.
                  Ik heb het al eens voorgesteld: de beste manier om hier een eind aan te maken is de topic compleet negeren.
                  Vergelijk het met de opvoeding van een hond, en daar heb ik dan toevallig nogal wat ervaring mee, als je een hond straft voor iets wat hij fout gedaan heeft krijgt hij aandacht en dus zal hij het opnieuw doen en opnieuw en opnieuw. De beste manier om een hond bepaald gedrag af te leren is hem compleet negeren. Dat is de zwaarste straf die je hem kunt geven en dat zal hij niet makkelijk vergeten. De volgende keer zal hij zijn gedrag aanpassen. (hopen we)
                  Hetzelfde geldt voor ons mensen. We doen iets shockerends (al dan niet bedoeld) en iedereen vliegt er op. Resultaat: hij of zij wordt gezien en gelezen en er wordt massaal gereageerd. Doel bereikt.
                  Als mij iets niet aanstaat reageer ik (bijna) nooit. Maar ik geef toe, soms wordt het ook mij teveel.
                  Laat het beoordelen van wat wel en niet kan aan de mods over. Dan wordt er actie genomen zonder dat de "zondaar" zich kan amuseren met al dat commentaar dat zijn actie uitgelokt heeft.

Pfff..... wat een verhaal.

Groeten, Bert
                  Niet volledig mee akkoord. Heb ook wel wat ervaring met honden leren en met het roedelgedrag van honden.
                  Als een lid van de roedel iets mispeutert of zich niet gedraagt dan gaat de alpha zelf ook wel ingrijpen hoor.
                  Negeren is inderdaad een zware straf, maar is niet de enige methode die je dient te gebruiken.

Dit geheel terzijde natuurlijk
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Want voor mij is het gewoon voorbij gegaan en zat m'n aandacht bij de bewuste foto's en NIET bij het door u bedoelde woord.
                    Dat zal komen door jouw manier van het gebruiken van het forum. Ik bekijk de lijst en klik er hier en daar één aan. Jij klikt misschien altijd op vorige of volgende. Zo valt je aandacht er inderdaad niet op...

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Ik stoor er me niet aan, maar ik stoor me er wel een beetje aan dat er weer een discussie voor geopend moet worden, dat weer een aantal pagina's voldoende zever zal bevatten.
                    ...........
                    Een zeer overbodig topic, imo!
                    Dat het zever zou bevatten komt door de mensen die aan dit topic deelnemen. Niemand werd ertoe verplicht! Het topic is niet overbodiger dan het zoveelste nieuwsfeit dat aangekaart wordt, of de zoveelste oproep met een vraag over een onderwerp dat al -tig keren voordien behandeld werd.

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                    Geen enkele moderator zet een *
                    De admins 'kunnen' wel het woord in het censuurlijstje opnemen.
                    Dat wist ik wel

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    KNIP (een heel uitgebreide uitleg over het sencuursysteem.
                    Dat weet ik, Purlut, maar alsnog bedankt voor de uitleg die anderen misschien nog niet wisten.

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                    Je hoort het op de radio, je komt het tegen in de films, kleine kinderen roepen het, iedereen zegt het wel eens...
                    Maar op een fotografie forum gaat dit de fatsoen normen te boven...

Ohhhh boyyy.....
                    Ohhhh boyyy... Misschien moet je eerst eens begrijpend lezen, want wat jij aanhaalt, daar ging de discussie niet eens over

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                    de beste manier om hier een eind aan te maken is de topic compleet negeren.
                    Ik ben benieuwd als jouw hond in je nieuwe lederen zetels begint te bijten, dat je dan zegt: gewoon negeren, ik straf hem daarmee en hij zal het nooit meer doen...
                    Ik vrees dat er na enkele weken niet veel meer overblijft van jouw nieuwe zetel met jouw opvoedingstechnieken...

Aan iedereen: ik vind het jammer dat er weer meer dan de helft het topic niet begrepen heeft -op enkelingen na- waartoe het inderdaad leidt tot een zinloze discussie. Een discussie is enkel zinvol wanneer er to the point gereageerd wordt...

Mvg,
                    Frederic

Comment

Dit lijkt me een boeiend draadje, ik kan dan ook niet nalaten mijn visie even te formuleren. Ik verneem door het volgen van dit draadje dat het filteren erg belastend is voor de server. Omdat voor mij vrijheid het hoogste goed is, hoeft er voor mij geen censuur te zijn, het gebruik van (vuile woorden) geeft een eigen toets aan een bepaald stukje proza, let op ik bedoel daar niet mee dat het een meerwaarde wordt, maar eerder een openbaring van de auteur van het werk.
                      Mijn Atheistisch gedachtengoed kan niet zo goed overweg met die censuur, ben zelf redelijk recht voor de raap, en ik kan dat ook best van iemand anders verdragen. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Trouwens in een maatschapij die bol staat van "normvervaging" gaan we ons dan zorgen maken over een woordje op een forum.

Fijne groetjes nog.
                      Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
                        mee eens, maar na-apen of willen opvallen is wat anders.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Persoonlijk gezien, heb ik geen moeite met bv f**king good, bad or worse... Al zou ik het zelf nooit als titel aan een foto oid meegeven...Het valt wel steeds meer op, dat er meer en meer engelse titels aan foto's gegeven worden, en ja, soms klinkt het net even beter....(en soms helemaal niet...)

Persoonlijk gebruik ik niet al teveel engels voor mijn plaatjes..

Zolang de titel de lading dekt, prima, al heb ik soms wel het idee, dat het als ´eye-catcher' gebruikt wordt..

'Rode roos' is voor sommigen niet zo interessant, terwijl 'red rose' precies hetzelfde bloempje is, maar misschien meer aanspreekt. En als het een mooie plaat is van een rode roos, is de missie geslaagd, of het nu een engelse of nederlandse roos is..

Een en ander zal volledig afhangen, van, hoe bepaalde woorden gebruikt worden, en in welke context..

Zolang men maar niet gaat lopen roepen dat iets een f**ckplaat is, en dat een poster terugschreeuwt: 'f**ck you', dan zal het wel loslopen denk ik...

Groetjes, Alex!

Comment

[QUOTE=Sjinouck;2362110]Het valt wel steeds meer op, dat er meer en meer engelse titels aan foto's gegeven worden[QUOTE]

En dan nog meestal door mensen die net die taal niet machtig zijn... Zo antwoorden ze dan met 'me to' in plaats van 'me too', en alle mogelijke andere vormen van tenenkrullend 'Engels'...

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Dit lijkt me een boeiend draadje, ik kan dan ook niet nalaten mijn visie even te formuleren. Ik verneem door het volgen van dit draadje dat het filteren erg belastend is voor de server. Omdat voor mij vrijheid het hoogste goed is, hoeft er voor mij geen censuur te zijn, het gebruik van (vuile woorden) geeft een eigen toets aan een bepaald stukje proza, let op ik bedoel daar niet mee dat het een meerwaarde wordt, maar eerder een openbaring van de auteur van het werk.
                              Mijn Atheistisch gedachtengoed kan niet zo goed overweg met die censuur, ben zelf redelijk recht voor de raap, en ik kan dat ook best van iemand anders verdragen. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Trouwens in een maatschapij die bol staat van "normvervaging" gaan we ons dan zorgen maken over een woordje op een forum.

Fijne groetjes nog.
                              Jeff C.
                              Voila, nog eens iemand die m'n vraagstelling begrijpt.
                              Uiteraard zou sencuurloos dan stukken beter zijn, want 't ene woord wel en het andere niet trekt helemaal nergens op, zeker niet als een vulgair engels woord toegelaten wordt, terwijl een correct nederlands woord doodgeknuppeld wordt!

De vraag is dan alleen: waar zal het allemaal eindigen? Velen gebruiken zo'n taal om te provoceren, maar veel van die woorden worden bijna als normaal aanzien. Welke woorden zal men op de duur moeten gebruiken om nog provocerend over te komen?

Mvg,
                              Frederic

Comment

Ik ben ook tegen iedere vorm van censuur, maar een eerder topic daaromtrent werd gesloten wegens 'maatschappelijk'

Ik ben tegen censuur, maar niet tegen modereren. Als je aanstoot neemt aan een bepaalde post kun je nog altijd het uitroeptekentje gebruiken.

Woorden als **** en ****** vervangen door sterretjes vind ik wat te bemoederend
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X