Hoi, ik ben op zoek naar een goede manier om mijn foto's (en andere data) te back-uppen. Ik ben hiervoor al een tijdje op zoek maar de prijs van een nieuw systeem zijn nogal hoog (verbouwingen & dus andere prioriteiten). Net nu krijg ik natuurlijk een probleem met mijn back-up schijf... ik kan enkel nog de FAT32 partitie lezen, de NTFS partitie (mét foto's) niet meer...
Voor ik een nieuw systeem koop wou ik eens weten van jullie hoe en met wat jullie back-ups nemen van jullie foto's.
- Harde schijf? Wel merk goed/slecht? Hoe groot? Enkel/dubbel/RAID-1/... ?
- Hoelang gaat een harde schijf eigenlijk mee? Vervangen om de X jaar?
- Back-up systemen? Drobo? Synology? Andere? Wie heeft ervaringen?
- On-line back-up van data? Wie doet het? Prijs? Welke aanbieders? Geen problemen met bandbreedte?
Ik heb via de zoekfunctie wel een aantal topic gevonden, maar aangezien een goeie back-up eigenlijk erg belangrijk is, is het mss handig hier een en ander te bundelen?
Voor ik een nieuw systeem koop wou ik eens weten van jullie hoe en met wat jullie back-ups nemen van jullie foto's.
- Harde schijf? Wel merk goed/slecht? Hoe groot? Enkel/dubbel/RAID-1/... ?
- Hoelang gaat een harde schijf eigenlijk mee? Vervangen om de X jaar?
- Back-up systemen? Drobo? Synology? Andere? Wie heeft ervaringen?
- On-line back-up van data? Wie doet het? Prijs? Welke aanbieders? Geen problemen met bandbreedte?
Ik heb via de zoekfunctie wel een aantal topic gevonden, maar aangezien een goeie back-up eigenlijk erg belangrijk is, is het mss handig hier een en ander te bundelen?
Comment