Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cursus Lightroom

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
    Dat boek heb ik hier ook liggen maar vind het eerlijk gezegd geen aanrader. Het is meer een handleiding van het programma (elk knopje wordt uitgebreid besproken).

Scott Kelby zijn boek is meer concreet. Hij legt uit welke functie goed is, welke niet en hoe hij het programma gebruikt voor zijn werk als fotograaf. Veel interessanter in mijn ogen

Ik volg je wel.
    Evening bespreekt het programma zodat je het ook echt begrijpt.
    Kelby is eerder een receptenman.
    Beide hebben hun voor- en nadelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
      Ik volg je wel.
      Evening bespreekt het programma zodat je het ook echt begrijpt.
      Kelby is eerder een receptenman.
      Beide hebben hun voor- en nadelen.

Ik eet graag patatten met bloemkool maar nen friet met Biefstuk is ook al lekker..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
        Heb je het boek? tevreden?
        neen nog niet, is nog altijd niet voorradig in de plaatselijke boekhandel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik eet graag patatten met bloemkool maar nen friet met Biefstuk is ook al lekker..

En wat probeer je hiermee duidelijk te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
            neen nog niet, is nog altijd niet voorradig in de plaatselijke boekhandel
            En hoe weet je dan dat het boek er niet moet voor onderdoen?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
              En wat probeer je hiermee duidelijk te maken?
              Scott Kelby.....Een recepten man...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Scott Kelby.....Een recepten man...
                Ach zo...

Het antwoord op de vraag van Vinnydizzy interesseert me ook wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  En hoe weet je dan dat het boek er niet moet voor onderdoen?
                  ik lees die man z'n blog van tijd tot tijd, heeft toch een vlotte pen, blijkbaar zijn ook de deelnemers aan z'n workshop enthousiast (persoonlijk vernomen).

Scott Kelby geeft dan wel aan welke fucties hij het liefst gebruikt in bepaalde foto's maar is dat dan de "gouden regel"?

Comment

Scott Kelby geeft dan wel aan welke fucties hij het liefst gebruikt in bepaalde foto's maar is dat dan de "gouden regel"?
                    Tuurlijk niet (en het gaat wel verder dan dat). Maar een boek aanraden dat je niet gelezen hebt vind ik maar een beetje vreemd...
                    www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                      Tuurlijk niet (en het gaat wel verder dan dat). Maar een boek aanraden dat je niet gelezen hebt vind ik maar een beetje vreemd...
                      ik heb het boek vermeld en dat is niet hetzelfde als aanraden (net als nog iemand anders in dit topic) , de reden waarom ik heb ik in mijn vorige post vernoemd .... ik heb alleen geschreven dat een beetje chauvinisme ook mag

het boek van scott kelby heb ik en zodra ik "lightroom 2 ontmaskerd" vind ga ik het me ook aanschaffen want ik wil wel eens vergelijken ...

nota: topicstarter mag me anders eens contacteren, ik woon te Deinze en dat is op 15 minuten van Gent, wil je wel op weg helpen in lightroom...

Comment

ik heb het boek vermeld en dat is niet hetzelfde als aanraden (net als nog iemand anders in dit topic) , de reden waarom ik heb ik in mijn vorige post vernoemd .... ik heb alleen geschreven dat een beetje chauvinisme ook mag

het boek van scott kelby heb ik en zodra ik "lightroom 2 ontmaskerd" vind ga ik het me ook aanschaffen want ik wil wel eens vergelijken ...

nota: topicstarter mag me anders eens contacteren, ik woon te Deinze en dat is op 15 minuten van Gent, wil je wel op weg helpen in lightroom...
                        Uiteraard staat vragen ook vrij bij mij..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

ik geef ergens in het najaar een cursus Lightroom voor een aantal grafische mensen; kan je eventueel bij aansluiten. Het wordt ook geïntegreerd met Photoshop-bewerkingen en advies omtrent kleurbeheer.
                          hou ik je op de hoogte ?
                          phvda@pandora.be
                          phvda@pandora.be - Nikon D200/18-70/70-210/50mm - Rolleicord - Voightlander

Comment

Chauvinisme dat mag altijd als het maar geen geld verspilling is.

Uit dit chauvinisme heb ik dus ook het boek Lighroom2 ontmaskerd gekocht.
                            Het vervelende voor mij was dat ik dit boek vanuit Duitsland in een onlinewinkel in NL heb moeten kopen.
                            Als ik het boek van tevoren had kunnen inzien dan had ik het beslist niet gekocht.

Nu heb ik het boek van Scott Kelby alsnog moeten kopen.

mvg
                            Antoine

Comment

Iemand een gedacht of er veel verschil is tussen Camera Raw en Lightroom - waar ik geen ervaring mee heb; vandaar mijn vraagje ?
                              Gebruik nu camera Raw.

Comment

Alle functies van Camera Raw zitten in Lightroom.
                                Maar Lightroom is zoveel meer: ten eerste het is een beheer-systeem voor je foto's adh metadata, keywords, beoordeling, enz.
                                Het is ook een programma die batchbewerking uitvoert op een hele reeks foto's.
                                In beperkte mate kun je ook met maskers werken, maar met nog voldoende functionaliteit mbt fotografie (het is dus geen PS).
                                Het programma is ook geschikt om foto-presentaties op te stellen en het geavanceerde drukwerk te verrichten. Je kunt eveneens webpublicaties opstellen.

Lightroom is vooral bedoeld voor de verwerking en beheer van grotere hoeveelheden foto's, met voldoende aanpassingsfunctionaliteiten en publicatiemogelijkheden (druk, presentatie & web)
                                www.brunodyserinck.be
                                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                                X