Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD achtergrond Zwart of grijs?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Misschien een idee om het eerste veld waar de posts gedaan worden zwart te maken en de rest wit?

Of als je op de foto klikt dat deze dan in een zwarte achtergrond bekeken kan worden?
    Heb het toch maar even gequote omdat het niet in de eerste post staat.. wat misschien wel beter was ipv een linkje er naar dat waarschijnlijk niet iedereen leest...

Het eerste voorstel is minder goed, omdat er ook tekst in die eerste posting gaat staan wat dan lastig wordt om te lezen.

Tweede voorstel (dat hier al wel eerder is aangehaald, maar blijkbaar zowat genegeerd wordt en er alleen maar blindgestaard wordt op een skin template?? Terwijl dit helemaal niet de vraag is.) ben ik helemaal voor.. en zou daar graag reactie op hebben (Peter je zegt wel "mooi.", maar is het niet eenvoudig iets gelijkaardigs te maken? Zoals bvb bij screenings op 1x.com).. niet hoe dat die skin er uit ziet of moet uitzien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
      Ondanks mijn voornemen kan ik het niet nalaten toch even op een aantal postings te reageren.

Inderdaad, mooi uitgewerkt.
      En nu we toch over de collega's van http://fotovisie.net/ bezig zijn kan je misschien ook even deze posting en topic doorlezen. Er zit HEEL veel waarheid in dat je ook naar Belgiumdigital kan projecteren!

Belgiumdigital heeft één groot geluk, er staan gelukkig steeds een aantal mensen recht welk taken belangeloos ten dienste van Belgiumdigital willen overnemen van mensen welk om wat voor reden dit niet meer kunnen of willen (bestuursfuncties, moderators, medewerkers werkgroepen, enz...).
      En als je dan sommige postings leest van enkele forumgebruikers welk steeds opnieuw, en opnieuw... dan vraag je wel eens af waarom.

Groeten,
      Peter
      Peter bedankt voor beide links.

Zoals in dit topic en ook al elders al meerdere keren is aangehaald is lezen net als fotograferen een kunst.

Fotovisie was namelijk een privéforum dat eigenlijk door twee mensen (oprichters) werd gedraaid.
      Er was dus geen bestuur en ook geen leden.
      Het enige wat je daar kon doen is je registreren en door deze registratie kon je deelnemen aan het forum.
      Door deze structuur wist een ieder duidelijk waar hij of zij aan toe was.
      Voorstellen mochten worden gedaan, maar meer ook niet.
      Als je het daar niet mee eens was dan werd je duidelijk gemaakt dat je beter kon vertrekken. Je kunt dus stellen dat Fotovisie zeer transparant en inzichtelijk was.
      Degene die wat langer lid zijn geweest weten precies waarop Fotovisie uiteindelijk is gestrand.

Bij BD mis ik deze transparantie en openlijkheid.
      Als jullie iets niet willen zeg dit dan gewoon, iedereen weet dan waar hij aan toe is.
      Door duidelijkheid te verschaffen voorkomje ook deze soort discussies.
      Tevens heb je een medewerkersgroep dan ook niet nodig.

mvg
      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Volgens mij moet het toch heel eenvoudig zijn.
        Een voorbeeld vind je hier.
        1x op de foto klikken en je hebt een andere achtergrond.

mvg
        Antoine
        Het is niet omdat iets heel eenvoudig lijkt, dat het ook heel eenvoudig is. Als ik m'n gsm neem en op één knopje druk, kan ik zelfs met m'n broer aan de andere kant van de wereld spreken.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Het is niet omdat iets heel eenvoudig lijkt, dat het ook heel eenvoudig is. Als ik m'n gsm neem en op één knopje druk, kan ik zelfs met m'n broer aan de andere kant van de wereld spreken.
          Voor jou lijkt dit idd een probleem.

Als ik hier openbaar zou maken wat ik toen op mijn voorstel middels PM heb ontvangen van bepaald bestuursleden dan zijn pas echt de rapen gaar.

Dus breek A.U.B. mijn bek niet open.

Over inzichtelijkheid en transparantie, wat is eigenlijk jouw status HOMBRE.
          Dat je president directeur BD bent dat weten we zolangzaam wel allemaal , maar heb je ook een VETO recht of gaat het nog verder.

mvg
          Antoine

Comment

...
            Bij BD mis ik deze transparantie en openlijkheid.
            Als jullie iets niet willen zeg dit dan gewoon, iedereen weet dan waar hij aan toe is.
            Door duidelijkheid te verschaffen voorkomje ook deze soort discussies.
            Tevens heb je een medewerkersgroep dan ook niet nodig.

mvg
            Antoine
            Antoine, de evolutie die BD heeft doorgemaakt in de afgelopen 10 jaar is er gekomen mede door de input van de forumleden. Heel wat aanpassingen zijn er gekomen ná tips of suggesties van forumleden soms heel discreet via PM of e-mail.
            Ik kan de topicstarter alleen maar bedanken voor zijn vraag en ik weet dat de forumleiding dergelijke vragen ernstig overweegt.
            Maar ik heb het moeilijk met je veralgemeningen gewoon omdat je eigen voorstel tot aanpassingen van de forumstructuur het niet gehaald hebben.

Willy
            Hombre

Comment

Voor jou lijkt dit idd een probleem.

Als ik hier openbaar zou maken wat ik toen op mijn voorstel middels PM heb ontvangen van bepaald bestuursleden dan zijn pas echt de rapen gaar.

Dus breek A.U.B. mijn bek niet open.

Over inzichtelijkheid en transparantie, wat is eigenlijk jouw status HOMBRE.
              Dat je president directeur BD bent dat weten we zolangzaam wel allemaal , maar heb je ook een VETO recht of gaat het nog verder.

mvg
              Antoine
              Moet je nu écht ieder topic over BD komen vervuilen met steeds weer hetzelfde verhaaltje? Het lijkt iedere keer een copy en paste uit andere topics.
              Mijn status staat klaar en duidelijk onder m'n forumnaam. Overigens heb ik het recht op een andere mening, ook al staat die soms haaks tegenover jouw mening.

Willy
              Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Antoine, de evolutie die BD heeft doorgemaakt in de afgelopen 10 jaar is er gekomen mede door de input van de forumleden. Heel wat aanpassingen zijn er gekomen ná tips of suggesties van forumleden soms heel discreet via PM of e-mail.
                Ik kan de topicstarter alleen maar bedanken voor zijn vraag en ik weet dat de forumleiding dergelijke vragen ernstig overweegt.
                Maar ik heb het moeilijk met je veralgemeningen gewoon omdat je eigen voorstel tot aanpassingen van de forumstructuur het niet gehaald hebben.

Willy
                De tactiek die jullie toepassen is oud en werkt niet bij mij.
                IK HEB NAMELIJK NOG NOOIT EEN PERSOONLIJK VOORSTEL TOT FORUMSTRUCTUUR GEDAAN.
                Wel heb ik geluisterd naar alle leden en vandaar uit heb ik een voorstel gemaakt.
                Een wijziging in de forumstructuur zonder een draagvlak van de leden heeft namelijk geen zin. Jammer genoeg dringt dit niet bij jullie door.
                Op de avond dat de werkgroepforumstructuur voor de eerste keer (was ook tevens de laatste keer) bij elkaar kwam hebben de leden van de RvB aan de werkgroep te kennen gegeven dat ze voor dit voorstel open stonden, mits het technisch haalbaar was.

Wat er nadien allemaal achter de schermen heeft plaatsgevonden weet jij, met jouw status, beter als ik.
                Door wat administratieve foutjes (toegang op het forum) heb ik toch e.e.a. kunnen volgen.
                Daar heb ik dan ook mogen meelezen hoe jullie over bepaalde leden, ook mijzelf, denken.

Daar ik uit een controllersfeer kom heb ik natuurlijk van deze zaken printscreens gemaakt.

Dus Willy praat niet tegen mij als of je niet op de hoogte bent, ik weet precies hoe jullie tewerk gaan.

En wees nu niet boos want ik heb in dit Topic niet de bal gespeeld.
                Ik heb in eerste instantie alleen de vraag van TS met een link willen verduidelijken.
                Dat er bepaalde mensen van de RvB het niet kan nalaten om wel de bal te spelen doe ik met het spel mee en kop de bal dan maar in het doel.

Persoonlijk heb ik totaal geen belangstelling in organisatie structuur van welk forum dan ook.
                Het staat mij aan of niet.
                Bij BD liggen de zaken anders, door de VZW heb je rechten en plichten gekregen.
                Beiden zijn voor mij even belangrijk.
                Na 31 december 2009 ben ik hier van gevrijwaard en dan zul je helemaal geen last meer van mij hebben.

mvg
                Antoine
                Last edited by antoine200; 23 augustus 2009, 09:33.

Comment

De tactiek die jullie toepassen is oud en werkt niet bij mij.
                  IK HEB NAMELIJK NOG NOOIT EEN PERSOONLIJK VOORSTEL TOT FORUMSTRUCTUUR GEDAAN.
                  Wel heb ik geluisterd naar alle leden en vandaar uit heb ik een voorstel gemaakt.
                  Een wijziging in de forumstructuur zonder een draagvlak van de leden heeft namelijk geen zin. Jammer genoeg dringt dit niet bij jullie door.
                  Op de avond dat de werkgroepforumstructuur voor de eerste keer (was ook tevens de laatste keer) bij elkaar kwam hebben de leden van de RvB aan de werkgroep te kennen gegeven dat ze voor dit voorstel open stonden, mits het technisch haalbaar was.

Wat er nadien allemaal achter de schermen heeft plaatsgevonden weet jij, met jouw status, beter als ik.
                  Door wat administratieve foutjes (toegang op het forum) heb ik toch e.e.a. kunnen volgen.
                  Daar heb ik dan ook mogen meelezen hoe jullie over bepaalde leden, ook mijzelf, denken.

Daar ik uit een controllersfeer kom heb ik natuurlijk van deze zaken printscreens gemaakt.

Dus Willy praat niet tegen mij als of je niet op de hoogte bent, ik weet precies hoe jullie tewerk gaan.

En wees nu niet boos want ik heb in dit Topic niet de bal gespeeld.
                  Ik heb in eerste instantie alleen de vraag van TS met een link willen verduidelijken.
                  Dat er bepaalde mensen van de RvB het niet kan nalaten om wel de bal te spelen doe ik met het spel mee en kop de bal dan maar in het doel.

Persoonlijk heb ik totaal geen belangstelling in organisatie structuur van welk forum dan ook.
                  Het staat mij aan of niet.
                  Bij BD liggen de zaken anders, door de VZW heb je rechten en plichten gekregen.
                  Beiden zijn voor mij even belangrijk.
                  Na 31 december 2009 ben ik hier van gevrijwaard en dan zul je helemaal geen last meer van mij hebben.

mvg
                  Antoine
                  Antoine, ik ben dat sfeertje verdachtmakingen grondig beu. Als u ergens één post kan vinden waar IK iets fout over U heb geschreven in een afgesloten forum waar u geen toegang tot hebt mag u dat hier en nu posten.
                  Voor de rest is dit hallucinante verhaal wat mij betreft afgesloten.

Willy
                  Hombre

Comment

[Mod OFF]

Dit is weer 1 van de vele threads waar mijn mond gewoonweg open valt van verbazing.

Een in eerste instantie onschuldige vraag van TS ontaard hier weer in een van de zoveelste beruchte discussies op BD. Om eerlijk te zijn begrijp ik het gewoonweg niet meer hoor.
                    Ik kom hier kijken om naar foto's te kijken en te leren ahv discussies en beoordelingen.

On Topic :
                    @Schoonspikke : Eerst en vooral wil ik even vermelden dat ik het een interessante vraag vind waar ik zelf nog niet over had nagedacht.
                    Persoonlijk ben ik geen voorstander om de mogelijkheid tot het instellen van een achtergrond om volgende redenen :
                    - Als je de keuze bij de topic-starters zou laten krijg je het effect dat je bij de ene topic bvb in een zwarte achtergrond vervalt en dan bij de andere weer in een witte of in de huidige grijze. Als er iets is wat ik in een website niet kan apprecieren is dat de 'homogeniteit' op een dergelijke manier wordt doorbroken.
                    - Als je de keuze bij de topic-bezoekers zou laten, denk ik dat je een deel van de objectiviteit bij het beoordelen zou verliezen. Zoals reeds is opgemerkt gaan sommige kaders bij een zwarte achtergrond deels verloren gaan of net omgekeerd. En kaders versterken toch een foto of breken hem net af (zoals je ook meer dan eens in de commentaren op sommige foto's kan lezen).
                    - Een neutrale achtergrond zoals momenteel bestaat vind ik daarom nog steeds de beste keuze. En net als bij alles zal je nooit iedereen tevreden kunnen stellen.
                    - Verder zwijg ik nog maar over de technische implementatie bij een forum als belgiumdigital. Hoewel mijn beeld verre van volledig is, heb ik hierbij het volste vertrouwen in de administrators van het forum, maar zoals overal staan de beste stuurlui weer aan wal, blijkbaar.
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Zoals in dit topic en ook al elders al meerdere keren is aangehaald is lezen net als fotograferen een kunst.
                      Net zoals beleefdheid er één is. Van fotografie heb ik niet zoveel kaas gegeten (daar heb ik de tijd niet meer voor). Maar... ik vat speciaal nog even speciaal samen voor je wat ik wel las.

1° Een topic op BD over kleur (en in het verlengde eigenlijk skin gebruik).
                      2° Gevolgd door al dan niet ter zake doende postings.
                      3° Je haalt fotovisie aan als voorbeeld van hoe het wel kan.
                      4° Dan verwijs ik ook naar fotovisie, waar één van de grote problemen ondermeer was, de vele aanpassingen aan de standaard software (ondermeer je voorbeeld van hoe het hier wel zou kunnen).
                      5° Daar zijn de vele aanpassingen zelfs een van de redenen, waarom ze het niet echt meer zagen zitten, en al helemaal niet om het forum over te dragen.
                      6° Is het risico dan niet heel groot, als je op verzoek van een aantal mensen, telkens opnieuw nieuwe functionaliteiten maakt, aanpassingen, requests, enz... Op die manier mag duidelijk wezen dat je op termijn je zowiezo vast aan het rijden bent. Dan zou het eigenlijk een van de taken moeten zijn van het bestuur (als je daar toch over wil beginnen - maar ze doen dat mijn inziens), om erover te waken dat de forumsoftware zo standaard mogelijk blijft. Om in geen enkel geval een hypotheek te leggen op de toekomst, moest een van de betrokken mensen zijn vrije tijd anders willen gebruiken. Om die manier breng je een eventuele overdracht niet in het gedrang.

De rest van je postings deze ochtend doen in dit topic hier eigenlijk niks ter zake. Mag ik je dan ook ernstig verzoeken daarmee op te houden, en bij de kern te blijven.

Over een extra skin (kleur), nergens zal je uit mijn persoonlijke naam lezen dat ik daar niet open voor sta. Maar wat je wel hierboven kan lezen in een van mijn postings is waarom dit vandaag een heel slecht idee is.

mvg,
                      Peter

P.S. Het is een zonnige dag, kunnen we het zo houden, en de zaken welk hier niet ter zake doen, dan ook achterwege laten? thx.
                      Last edited by peter; 23 augustus 2009, 16:00.

Comment

P.S. Het is een zonnige dag, kunnen we het zo houden, en de zaken welk hier niet ter zake doen, dan ook achterwege laten? thx.
                        mee eens, maar ook op een bewolkte dag.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je met Mozilla Firefox werkt en met HTML kan werken, kan je via Greasemonkey wel degenlijk je iegen skin maken op dit forum
                          Facebook
                          Flickr
                          500px

Comment

Net zoals beleefdheid er één is. Van fotografie heb ik niet zoveel kaas gegeten (daar heb ik de tijd niet meer voor). Maar... ik vat speciaal nog even speciaal samen voor je wat ik wel las.

1° Een topic op BD over kleur (en in het verlengde eigenlijk skin gebruik).
                            2° Gevolgd door al dan niet ter zake doende postings.
                            3° Je haalt fotovisie aan als voorbeeld van hoe het wel kan.
                            4° Dan verwijs ik ook naar fotovisie, waar één van de grote problemen ondermeer was, de vele aanpassingen aan de standaard software (ondermeer je voorbeeld van hoe het hier wel zou kunnen).
                            5° Daar zijn de vele aanpassingen zelfs een van de redenen, waarom ze het niet echt meer zagen zitten, en al helemaal niet om het forum over te dragen.
                            6° Is het risico dan niet heel groot, als je op verzoek van een aantal mensen, telkens opnieuw nieuwe functionaliteiten maakt, aanpassingen, requests, enz... Op die manier mag duidelijk wezen dat je op termijn je zowiezo vast aan het rijden bent. Dan zou het eigenlijk een van de taken moeten zijn van het bestuur (als je daar toch over wil beginnen - maar ze doen dat mijn inziens), om erover te waken dat de forumsoftware zo standaard mogelijk blijft. Om in geen enkel geval een hypotheek te leggen op de toekomst, moest een van de betrokken mensen zijn vrije tijd anders willen gebruiken. Om die manier breng je een eventuele overdracht niet in het gedrang.

De rest van je postings deze ochtend doen in dit topic hier eigenlijk niks ter zake. Mag ik je dan ook ernstig verzoeken daarmee op te houden, en bij de kern te blijven.

Over een extra skin (kleur), nergens zal je uit mijn persoonlijke naam lezen dat ik daar niet open voor sta. Maar wat je wel hierboven kan lezen in een van mijn postings is waarom dit vandaag een heel slecht idee is.

mvg,
                            Peter

Het spijt mij Peter, maar met Fotovisie heb je het totaal mis.
                            Dat zij zijn gestopt heeft een heel andere oorzaak als jij hier suggereert.
                            Deze mensen zijn altijd openlijk en eerlijk geweest naar ieder die geregistreerd was bij Fotovisie. Het boeide hun namelijk niet of je het er mee eens was of niet.
                            Het ging tenslotte om hun eigen forum.

De echte reden heb ik dan ook middels een mail van hun ontvangen.

Mij wijzen op het feit dat mijn opmerkingen niet ter zake doen is evenmin onjuist.
                            Ik heb namelijk gereageerd op jouw opmerkingen/ links die jij hebt aangehaald.
                            Dat de opmerkingen van jou nog kant of wal raken dat mag hier niet gezegd worden.

Alle topics die ontaarden in deze soort discussies roepen jullie zelf af.
                            Ik geef in dit topic alleen maar een net antwoord op de vraag van TS.

Jij bent degene die als een aangeschoten dier reageert.
                            De hulp troepen, Hombre, komen gelijk aangesneld om te helpen.

Ik begrijp natuurlijk als beste dat de waarheid jullie pijn doet.

Er is een ding dat ik jullie zal beloven, zolang jullie je achter onjuistheden blijft verschuilen zullen jullie mij op jullie weg blijven tegenkomen, of de zon nu schijnt of niet.

Dit laatste is geen bedreiging maar een belofte.
                            Jullie hebben de verkeerde persoon uitgekozen om een spelletje mee te spelen.

mvg
                            Antoine

Comment

Het was een zonnige dag... ik ga zondigen tegen wat ik zelf geschreven heb, dat ik mijn laatste post reeds geplaatst had.

Om het met Photoclix zijn woorden te zeggen... zoals overal staan de beste stuurlui aan wal.
                              Dat is wat hier gedacht wordt, maar het zit anders in elkaar. Een schip heeft een kapitein, een stuurman, een bootsman, een kok, scheepsmaatjes enz... Als de kok slecht eten maakt, zullen die mensen die beter eten gewoon zijn, beginnen klagen.
                              Hoe loopt het hier op BD...
                              Zoals elk schip, moet ook BD eens een haven aandoen om de averij die tijdens de vaart is opgelopen te herstellen, om nieuwe voorraden op te slaan, en om de bemanning met vakantie te laten gaan. Wat doet men hier... al die mensen die klaagden over het eten, die laat men gewoon staan, en men vaart verder zonder hen. Zij waren geen stuurmannen, zij wilden het schip niet sturen, zij wilden gewoon het schip mee varende houden... Intussen worden de dekken steeds minder vaak gekuist, intussen is het eten nog slechter, want de kok moet elders inspringen... gevolg... meer geklaag, meer mensen die aan wal gezet worden.

Ik wens BD een behouden vaart toe, maar weet dat er zandbanken zijn en andere schepen, en weet dat hoe groter het schip wordt, ook hoe groter de kans is op een aanvaring, omdat het uitwijken niet langer mogelijk is.

En lut...
                              DE VOORWAARDEN :
                              1. Tevoren worden alle draadjes die voorstellen of klachten over het forum bevatten gebundeld in een topic, en leesbaar gemaakt voor alle vzw-leden, en voor mijn part zelfs voor heel het forum. Zij die interesse hebben in verbeteringen, kunnen daar nog bij aanvullen. Deze bundel zal ongetwijfeld te veel voorstellen bevatten, maar eens geanalyseerd, denk ik dat veel voorstellen elkaar overlappen en er een degelijke basis kan gevormd worden om tot enkele denkpistes te komen die als uitgangspunt van de discussie kunnen dienen.
                              2. Een ICT'er neemt deel aan de werkgroep, hoeft daarom niet vanaf de eerste vergadering, maar wel wanneer er voorstellen geformuleerd worden, zodat de haalbaarheid daarvan, computer/forumtechnisch geduid kan worden.
                              3. Er worden duidelijke doelstellingen geformuleerd, na een sterke/zwakte analyse die gehaald kan worden uit de bundeling van de "klachten" die er momenteel zijn. M.a.w. welke problemen de grootste aanpak vergen, waar het schoentje 't ergst knelt.
                              4. Als de werkgroep aan de gang gaat, is het tot er een eindresultaat bereikt wordt. Ik ben geen egotripper en 't hoeven niet mijn ideeën te zijn die als eindconclusie naar voor komen, maar de voorstellen van de ganse groep.
                              5. De eindconclusie wordt na overleg met de RvB gefinaliseerd, ook al blijkt ze misschien vrij drastisch te zijn (kleine aanpassingen moeten mogelijk blijven).
                              6. De resultaten van de werkgroep zijn geen publiek geheim. De evolutie van wat de werkgroep aan voorstellen naar voor brengt, wordt gedeeld met de VZW-leden of 't mag ook het ganse forum zijn. M.a.w. openheid naar de betrokken mensen toe, zodat de veranderingen er niet plotsklaps als een donderslag bij heldere hemel staan, zoals nu bij het strobistenforum het geval is. Open communicatie is een must.
                              Ik hoop dat iedereen deze duidelijk kan lezen. Dit is gewoon de werkwijze van elke werkgroep waar ik aan deelneem. Analyse / synthese / communicatie, en vooral... dat het werk dat verricht wordt, niet nutteloos is.

Deze off-topic post is enkel en alleen een reply op wat mods en admins en mensen die dit forum mee uitmaken als reacties plaatsten.

Mvg

Chris

Comment

Dit laatste is geen bedreiging maar een belofte.
                                Jullie hebben de verkeerde persoon uitgekozen om een spelletje mee te spelen.
                                Je krijgt met plezier het laatste woord. Maar nu gaat er een slot op, daar dit niks meer met de vraagstelling van de topicstarten te maken heeft.

p.

Comment

Working...
                                X