Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD achtergrond Zwart of grijs?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

    Oeioei weeral een zwaargeladen thread... laten we aub de persoonlijke aanvallen tegen het scherm roepen ipv neer te typen, kwestie dat de rest zich daar niet moet doorworstelen

    Als techneut met informatica-opleiding en toch ook wel wat ervaring in het opzetten van websites (hoewel ik mij daar nu minder mee bezig houd), wil ik ook maar even meegeven dat het idd perfect mogelijk is om skins te activeren en te installeren, heel veel tijd vergt dat niet. Maar dan is het nog de vraag in welke mate deze samenwerken met de specifieke aanpassingen die hier aan BD zijn gebeurd, van welke wij allen weinig weten natuurlijk; da's aan de webmaster te beoordelen.
    Bovendien (zoals eerder aangehaald) zal het niet altijd wenselijk zijn om verschillende kleuren te kunnen instellen (de ene skin al wat drukker dan de andere) aangezien dit dikwijls kan gaan vloeken met de foto. Toegegeven, de layout hier is vrij sober, maar volgens mij is dit best wanneer je foto's met alle mogelijk kleuren tracht te beoordelen. Ik heb al andere fora gezien waar je bijna moet zoeken naar de foto, omdat er zoveel rommel rond staat.

    Dan nog iets over de vrijwilligers van BD: vergeet niet dat zij wel degelijk vrijwilligers zijn, gelieve hen wat respijt te geven, er komt wss al heel wat meer bij kijken om dit forum draaiende te houden dan de meeste mensen denken... (en threads zoals deze te modereren? )
    't Is altijd gemakkelijk om van achter uwe pc kritiek te geven, en hem dan af te zetten he. De mensen die het effectief moeten doen, steken er wel wat meer tijd in...

    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ideeën niet geopperd mogen worden, volgens mij heeft de TS deze thread aangemaakt vanuit een nobele gedachte, alleen jammer dan van sommige reacties die de eigenlijke boodschap overstemmen.

    Laten we eerst feest vieren de 28ste september en dan zien we wel verder
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #47
      Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als iedereen een andere achtergrond kan instellen dan wordt het voor iedereen moeilijk een foto te maken dat past zoals hij het bedoeld heeft.

      Voorbeeld, al mijn foto's hebben een zwarte frame met daarin nog eens een witte, als de achtergrond dan plots zwart wordt dan valt de helft van het frame weg en trekt de boel op niets meer ... weer commentaar nadien dat uw frame op niets trekt.
      Hoe kunt ge dan nog iets maken dat voor iedereen mooi zou kunnen ogen als je niet weet welke achtergrond die gaat hebben?
      Ik zet mijn foto's ook regelmatig op een zwarte achtergrond of in een zwart album maar dan staat er het frame niet meer op.
      Nu neem ik mezelf als voorbeeld maar er zijn er hier honderden die plots al hun foto's mogen aanpassen om ze goed te krijgen volgens elke layout.

      Wat leesbaarheid betreft, witte tekst op een zwarte achtergrond is mooi maar vermoeid ook héél snel. Ik hoop dat iedereen dan ook een deftig scherm heeft want als uw zwart niet overal mooi zwart is dan ga je dat rap beu zijn.
      Dat iemand een idee voorlegt daar is niets mis mee maar het moet daarom geen dwingende regel worden ... leer gebruiken wat u gratis aangeboden wordt!
      Verseg,

      dat was mijn vraag toch niet?
      Ik had gewoon gevraagd of het MOGELIJK was een keuze te kunnen VOORZIEN. Niet om te puchen of het er MOET komen. Idereen moet daar dan een VRIJE KEUZE kunnen maken of hij al dan niet een frame,of geen frame of met witte achtegrond of zwarte achtergrond..
      En ik heb echt wel geen probleem op deze mannier door te gaan hoor.
      Ik heb de indruk dat hier alles weer uit zijn context getrokken wordt.
      Er wordt gewoon gevraagd om de mening van alle BD leden hoe zij er over denken en er wordt niets opgedrongen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #48
        Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

        Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
        ...
        Laten we eerst feest vieren de 28ste september en dan zien we wel verder
        Oei, dan ben je te laat. 't Is de 27ste.

        Comment


        • #49
          Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          Oei, dan ben je te laat. 't Is de 27ste.
          Jamaar, zijn ultieme feest is de afwas te doen en op te ruimen....

          Comment


          • #50
            Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Oei, dan ben je te laat. 't Is de 27ste.
            Damn, die kalender van m'n gsm is wel goed, maar die van m'n hoofd minder
            maar het is de gedachte die telt he
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #51
              Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

              Misschien kunnen we deze discussie daar wel verderzetten en samen tot iets uitkomen.
              Als het dan al niet op den lange baan geschoven wordt..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #52
                Re: BD achtergrond Zwart of grijs?


                3 foto's per post is ook hopeloos ouderwets in vergelijk met andere site's.
                En Fotoverhaal is daar niet direct een oplossing voor.



                Ik volg je helemaal, maar meer dan 3 foto's per topic hoeft niet.
                Dan wordt het TE druk en gaat de beoordeling weer stukken moeilijker.
                Als je een foto post, verwacht je feedback, als je er 5 gaat posten ga je niet veel mensen vinden die ze alle 5 gaan beoordelen.
                3 is juist genoeg, 4 al teveel Ik zou zelfs durven zeggen 1 foto per post, maarjah, dat steekt soms ook wel eens tegen (kleur en zwart-wit versie van eenzelfde foto zou dan niet meer samen kunnen.)
                No rules. Great shots.
                -
                Online

                Comment


                • #53
                  Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht

                  3 foto's per post is ook hopeloos ouderwets in vergelijk met andere site's.
                  En Fotoverhaal is daar niet direct een oplossing voor.



                  Ik volg je helemaal, maar meer dan 3 foto's per topic hoeft niet.
                  Dan wordt het TE druk en gaat de beoordeling weer stukken moeilijker.
                  Als je een foto post, verwacht je feedback, als je er 5 gaat posten ga je niet veel mensen vinden die ze alle 5 gaan beoordelen.
                  3 is juist genoeg, 4 al teveel Ik zou zelfs durven zeggen 1 foto per post, maarjah, dat steekt soms ook wel eens tegen (kleur en zwart-wit versie van eenzelfde foto zou dan niet meer samen kunnen.)
                  Ik begrijp je standpunt wel, maar t ligt ook gedeeltelijk aan de gebruikers zelf.
                  Als je bijvoorbeeld op dpz kijkt dan gaat dat toch perfect met een stuk of 10 foto's in een serie of van een shoot.
                  Iedere foto genummerd en de reacties worden dan per nummer gegeven.
                  Wil je dan bijv alleen op 1 en 5 reageren is dat geen probleem.

                  Het gebeurt hier ook veel dat er alleen een "ik vind t helemaal niks" bijgeplakt word, tot aan showcase toe.
                  En volgens mij staat er toch echt ergens op het forum dat dit gefundeerd moet zijn.
                  Maar dat is ook weer een gebruikers probleem ipv een probleem door het forum.

                  Daar hebben ze ook zoals je op veel andere fotoforums ziet zogenaamde "verzameltopic's".
                  Bijv, mensen,
                  nummer 1 post een foto.
                  nummer 2 post een foto en geeft commentaar op 1
                  nummer 3 post een foto en geeft commentaar op 1 en 2
                  enz tot op een gegeven moment de comentaren op 1 allemaal wel gedaan zijn en die stopt dan, idem met 2 enz.

                  Zo'n verzameltopic kan hier ook wel aangemaakt worden maar ik denk niet dat het op bd de plek daarvoor is aangezien er veel te veel meelopers zijn hier.
                  er word 1 reactie gegeven en de eerste 10 gaan hierin mee,
                  dan komt er iemand met een vernieuwende reactie die daarop weer zijn volgelingen krijgt.
                  Dat lijkt steeds meer de tendens te worden op bd.

                  Ook krijg je het probleem dat er mensen tussen gaan zitten die structureel bepaalde personen of zelfs in het algemeen op alles negatief commentaar moeten hebben zoals hier geregeld te zien is.

                  Het grootste probleem vind ik persoonlijk de diversiteit van mods.
                  De ene doet dit, de ander doet dat, een derde vind t eingenlijk wel prima.

                  Bijvoorbeeld met te grote foto's of een foto teveel.
                  Mod1 plaatst reactie om foto's te verkleinen bij t volgende bezoek.
                  Mod2 plaatst ze achter een link icm reactie.
                  Mod3 haalt alle links weg icm reactie.

                  Ik heb het zelfs al gezien dat er een fikse neerhaal bezig was en een mod een reactie plaatste ( niet naar deze neerhaal ) maar gewoon ontopic zonder er ook maar iets ( zichtbaars ) op aan te merken.
                  Dat daarna soms spontaan topic's op slot gaan of zelfs verdwijnen dat zal dan ook wel normaal zijn, alhoewel ik dat in het kader doofpot wil plaatsen al is dat misschien niet bewust bedoeld als doofpot.

                  Ik bedoel als er zulke verschillen blijven vanuit de moderatie dan is het logisch dat kwaadwillende voeten gaan zoeken om mee te spelen.

                  Naja genoeg geleuterd, ff slapen om weer te mogen werken

                  Greets rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #54
                    Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                    bovenstaande, is het enige en juiste antwoord op de vraag van TS.
                    (BD achtegrond Zwart of Grijs?)
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #55
                      Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      bovenstaande, is het enige en juiste antwoord op de vraag van TS.
                      (BD achtegrond Zwart of Grijs?)
                      grt,bouk.
                      Bouk ik brgrijp goed wat je bedoeld en ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen..
                      Het "zwart of grijze achtergrond" wordt hierdoor meteen uit de context getrokken.
                      Wat hier boven staat heeft helemaal niets te maken met mijn vraag en is weer helemaal iets anders dan waar het over gaat.
                      Het is zoals een lange rij van 30 personen...Fluister de eerste een zin van 5 woorden in zijn oor en laat hem die boodschap doorgeven aan de volgende...De laatste persoon gaat helemaal iets anders zeggen.Zo gaat dat hier tegenwoordig...Jammer.
                      Ik vind wel dat mijn vraag op de agenda geplaatst kan worden omdat je zowieso voor en tegenstanders hebt..

                      Ik weet dat er nu veel werk is aan het 10 jarig bestaan van BD en de voorbereidingen ervan..Dus ik hoop dat daarna deze vraag niet blijft liggen en er eens naar gekeken wordt.
                      Deze vraag kan voor mij de status" working" krijgen in hun ticket system..
                      En graag zou ik hier nog een vervolg op zien.
                      Mods alvast bedankt.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #56
                        Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Bouk ik brgrijp goed wat je bedoeld en ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen..
                        Het "zwart of grijze achtergrond" wordt hierdoor meteen uit de context getrokken.
                        Wat hier boven staat heeft helemaal niets te maken met mijn vraag en is weer helemaal iets anders dan waar het over gaat.
                        Het is zoals een lange rij van 30 personen...Fluister de eerste een zin van 5 woorden in zijn oor en laat hem die boodschap doorgeven aan de volgende...De laatste persoon gaat helemaal iets anders zeggen.Zo gaat dat hier tegenwoordig...Jammer.
                        Ik vind wel dat mijn vraag op de agenda geplaatst kan worden omdat je zowieso voor en tegenstanders hebt..

                        Ik weet dat er nu veel werk is aan het 10 jarig bestaan van BD en de voorbereidingen ervan..Dus ik hoop dat daarna deze vraag niet blijft liggen en er eens naar gekeken wordt.
                        Deze vraag kan voor mij de status" working" krijgen in hun ticket system..
                        En graag zou ik hier nog een vervolg op zien.
                        Mods alvast bedankt.
                        Lange rij van 30 personen.
                        Persoon 29 weet niet wat persoon 1 heeft gezegd.
                        Hier kan je gewoon de 1e post lezen hoor.

                        Sorry maar volgens mij is er in het begin een redelijk goede discussie geweest over de kleuren.
                        Mijn 1e posts gingen daar ook over.

                        Het is nu lichtgrijs, dan zou een optie voor donkergrijs ook moeten kunnen.
                        Ipv zwart ivm kaders ( zw en w )

                        Lut weet nu af van de vraag naar een poll oid.
                        Jij wilt weten wie voorstander is en wie niet.
                        Aangezien het merendeel in dit topic voorstander is zie ik niet in waarom de vraag naar een poll negatief gaat uitvallen.

                        Stuur nog een pb naar de betreffende.
                        Meer kunnen wij toch niet doen hier.

                        Is het dan zo erg dat er in een discussie andere dingen naar boven komen ?

                        Als dit zo erg is dan snap ik niet dat daar niet eerder melding van is gemaakt aangezien er nog wat onzinnig geleuter is geweest door bepaalde personen wat totaal niks met fotografie, het forum of deze vraag te maken had.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        bovenstaande, is het enige en juiste antwoord op de vraag van TS.
                        (BD achtegrond Zwart of Grijs?)
                        grt,bouk.
                        Nee, dat was #25 ( waar ik overgens dezelfde mening als jou deel in #15 ) en in #34

                        Ik zie post's met minder inbreng en poging tot hulp in dit topic maargoed dat zal ik dan wel verkeerd zien.

                        Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • #57
                          Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                          In het verleden heb ik e.e.a. ook al eens aangekaart (topic en PM).

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Bouk ik brgrijp goed wat je bedoeld en ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen..
                          Het "zwart of grijze achtergrond" wordt hierdoor meteen uit de context getrokken.
                          Wat hier boven staat heeft helemaal niets te maken met mijn vraag en is weer helemaal iets anders dan waar het over gaat.
                          Volgens mij moet het toch heel eenvoudig zijn.
                          Een voorbeeld vind je hier.
                          1x op de foto klikken en je hebt een andere achtergrond.

                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #58
                            Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                            tja... das mij bekend en bij WFC kan je ook kiezen.
                            toch wel jammer dat ze uit de lucht zijn.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #59
                              Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              tja... das mij bekend en bij WFC kan je ook kiezen.
                              toch wel jammer dat ze uit de lucht zijn.
                              grt,bouk.
                              Heeeeeeeeel jammer.
                              mvg
                              Antoine

                              Comment


                              • #60
                                Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

                                Ondanks mijn voornemen kan ik het niet nalaten toch even op een aantal postings te reageren.

                                Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                                Volgens mij moet het toch heel eenvoudig zijn.
                                Een voorbeeld vind je hier.
                                1x op de foto klikken en je hebt een andere achtergrond.
                                Inderdaad, mooi uitgewerkt.
                                En nu we toch over de collega's van http://fotovisie.net/ bezig zijn kan je misschien ook even deze posting en topic doorlezen. Er zit HEEL veel waarheid in dat je ook naar Belgiumdigital kan projecteren!




                                Belgiumdigital heeft één groot geluk, er staan gelukkig steeds een aantal mensen recht welk taken belangeloos ten dienste van Belgiumdigital willen overnemen van mensen welk om wat voor reden dit niet meer kunnen of willen (bestuursfuncties, moderators, medewerkers werkgroepen, enz...).
                                En als je dan sommige postings leest van enkele forumgebruikers welk steeds opnieuw, en opnieuw... dan vraag je wel eens af waarom.

                                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Nu een andere skin op een vBulletin forum is peanuts eerlijk gezegd (heb al een vijftal vBulletins mee opgestart, en het aantal PhPbb's tel ik zelfs niet meer), er staan er duizenden online die je gratis kan installeren. Nu zullen de meeste totaal ongeschikt zijn voor BD, maar ik ben zeker dat met een kleine aanpassing (die niet langer dan een dag mag duren) een schitterende, extra look aan het forum kan geven.
                                Een nieuwe skin installeren stelt inderdaad niks voor. Maar een van de zoveelste gedownloade skin installeren welk her en der beschikbaar is. Waar is je eigenheid?
                                Een skin maken zoals we bij BD vroeger hebben gedaan en nu nog gebruiken (uitgezonderd een paar bijsturingen), ik blijf erbij, het werk is niet te onderschatten (en ik spreek uit ervaring - al zijn de credits niet van mezelf). Denk aan ieder grafisch element welk is gemaakt specifiek voor BD (ook smily's enz..), het volledig kleurpallet welk moet kloppen (font, background, menu's,...)

                                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Als dit niet het geval is betekend dit dat er te veel 'customized' werd aan de oorspronkelijke skin zodat je geen algemene skins meer kan gebruiken ... en dan heeft de ontwerper in het begin een fout gemaakt (sorry hoor, heb het zelf ook meegemaakt, dan heb je achteraf dagen nodig om het terug in orde te krijgen ).
                                Hierin volg ik je niet. In de templates zitten een aantal wijzigingen welk een gevolg zijn van gebruikersvragen op het forum zelf. Niet zo veel, maar ze zijn er, sommige zelfs terecht. Vandaar dat aanpassingen aan de templates van de forumsoftware liever niet gedaan worden om bovenliggende reden. Maar dat willen andere gebruikers dan weer niet snappen en zouden bijna van onwil durven spreken. 't ja.

                                Nog even terugkeren op de topicstarter. Belgiumdigital (en alle andere vBulletin fora) maken gebruik van vBulletin versie 3.8.x meestal. Echter, vBulletin is met de onwikkeling bezig van vBulletin 4.0, daarin is het template en skin gebeuren volledig herzien. Skins zullen dus in deze nieuwe versie niet herbruikt kunnen worden. Ook niet de gratis publieke skins zoals er wel te vinden zijn (maar waar ik niet voor te vinden ben).
                                Met andere woorden, alle werk zal bij de upgrade van forumsoftware volledig opnieuw van 0 moeten gebeuren! Termijn, vBulletin doet geen communicatie, maar zitten sinds een paar dagen in alpha test. Ik vermoed dat dit echter nog vlug een aantal maanden tot half jaar (of zelfs meer) kan duren.

                                Groeten,
                                Peter

                                P.S. Als er nog reacties in dit topic komen, graag terug naar de kern van topicstarter. Skin gebruik op belgiumdigital.
                                Last edited by peter; 22 augustus 2009, 18:09.

                                Comment

                                Working...
                                X