Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD achtergrond Zwart of grijs?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BD achtergrond Zwart of grijs?

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    peter, blijkbaar bent u niet de beste lezer. Doe eerst iets aan uw leesprobleem, i.p.v. onmiddellijk een interpretatie te geven die niet ter zake doet. Ik ken de ballen van platforms, maar U geeft te kennen dat :
    "Als je een secure chat oplossing kent, welk samenwerkt met het vBulletin userbeheer mag je dat altijd laten weten."
    "Ik neem aan dat ze daar andere budgetten hebben bij Telenet..."

M.a.w. er zijn beperkingen door de keuze van het platform en door financiën. Of ga je nu zeggen dat ik niet kan lezen ?
    Mijn verontschuldigingen. Ik ging verkeerdelijk van uit dat wanneer je kritiek en opmerkingen hebt over iets U er ook iets van kent.

Ik herhaal mijn zin dan ook nog even, en probeer wat duidelijke klemtonen te leggen. "Als je een secure chat oplossing kent, welk samenwerkt met het vBulletin userbeheer...."
    Ik had het dus over een veilige chat oplossing, welk gebruikt maakt van de forumsoftware voor de toegangsbeheer. Want als je niet op die manier werkt (met gecontroleerde toegang) loopt het binnen de kortste keren aardig fout.

De skin van het forum is een puur vBulletin (forumsoftware) gegeven, en dat is een kwestie van ondermeer de aangehaalde punten in mijn eerdere posting.

Groeten,
    peter

P.S. Ondertussen slaag je er aardig in het geopende topic te laten ontsporen met andere zaken dan waar de initiele poster het over had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Weer een érg netjes antwoord
      Het begint ermee, dat jullie alleen lezen wat jullie graag lezen, wanneer jullie mijn naam nog maar lezen en er al vanuit gaan dat alles wat ik ga schrijven tegen BD is. Ik hoor het je al zeggen : "Daar heb je die azijnzeiker weer."

Ik heb aangeboden om mee te werken, maar dit aanbod werd geweigerd. Ik heb nooit de intentie gehad om MIJN mening door te drukken, maar enkel om mee te werken, en dit op voorwaarde, dat het erin gestoken werk niet voor niets zou zijn. Inmiddels zijn er meerdere personen die in eerste instantie wel meewerkten tot de conclusie gekomen dat dit onmogelijk is. Ik ben jullie zelfs dankbaar me die éne verplaatsing destijds uitgespaard te hebben. De veronderstelling dat ik gefrustreerd ben, en dat je het ook nog uitschrijft, zegt meer over jezelf dan over mij. Ik kan uw commentaar missen als kiespijn, omdat het meestal toch vanuit een goddelijk standpunt is geschreven en ik geloof niet in god.
      Als ik als gebruiker van dit forum, niet mag schrijven wat mijn ervaring is, schaf dan meteen het forum af. Waarom is er dan een forum ?
      Er is om verduidelijking gevraagd, en ik heb ze gegeven... Ik heb gewoon nog verwezen naar wat ooit al eens aangehaald is, verschillende keuzes achtergrond voor de kijker, en misschien dat iemand er op kon inpikken en weten waar dit gezien kan worden ?

De zoekfunctie is het geheel van dingen die op te zoeken zijn. Het loopt gewoon fout als je op 5 plaatsen moet gaan zoeken om de zoekfunctie te vinden. Het lijkt misschien allemaal logisch voor u, maar dat is het voor mij niet, en zeker niet voor een buitenstaander.

Ik heb reeds te kennen gegeven dat ik niet meer wens mee te werken aan de verbetering van dit forum. Als VZW-lid, ben ook ik verantwoordelijk voor de goede werking van deze VZW en ik zal wel mijn verantwoordelijkheid nemen en er ten gepaste tijde op wijzen dat er zaken zijn die volgens mij voor verbetering vatbaar zijn. Ik geef dan gewoon mijn mening en ik weet dat die jou nooit zal aanstaan, omdat je moeite hebt met elk vleugje kritiek, zeker als hij van deze "azijnzeiker" komt.

Het is weer typerend dat deze discussie een andere wending neemt, door interventie van de mensen die dit forum beheren, gewoon omdat ze niet lezen wat er staat, maar wat ze willen lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
        P.S. Ondertussen slaag je er aardig in het geopende topic te laten ontsporen met andere zaken dan waar de initiele poster het over had.
        Ik ben daar niet mee begonnen, mijn beste... u deed dit, door mijn tekst verkeerdelijk te interpreteren en om uitleg te vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
          Als je een secure chat oplossing kent, welk samenwerkt met het vBulletin userbeheer mag je dat altijd laten weten. Er bestaan er een aantal, maar meestal is het ook een van de eerste plaatsen waar hackpogingen gebeuren. Jammer maar helaas.

Persoonlijk weet ik heel goed wat Lut voor BD doet en betekend. Het is dan ook heel jammer voor haar dat je dit zo opvat.

Rond het aangehaalde proper uitgewerkte voorbeeld 9lives. Ik neem aan dat ze daar andere budgetten hebben bij Telenet, en ze over voldoende CSS en photoshop/illustrator mensen beschikken om skins aan te maken.

peter

Ik heb weinig verstand van website beheer maar ik begrijp dus dat dit voor de veiligheid is gedaan, dit wist ik niet en is idd jammer.

Ik ken Lut helemaal niet maar zo kwam het op mij over, maar nogmaals mijn excuus voor het verkeerd opvatten.

In budgetten en software ( vbulletin? ) van andere site's heb ik geen inkijk maar de site's waar ik ook nog eens ga kijken daar valt me toch wel een hoop op waarvan ik denk, dit zou bd ook wel kunnen gebruiken.

Ik denk dat dit topic ook een beetje gerelativeerd moet worden door eenieder.
          De meeste reacties zijn zoals ik het zie toch wel bedoeld om dit forum beter te maken, en niet om het beheer af te kraken.
          Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre de mogelijkheden zijn ivm tijd en kosten.

Maar over de skin,
          Zou het veel tijd kosten om de bestaande skin te inverteren qua kleuren ?
          Dan heb je al een lichte en donkere aangezien deze al licht is natuurlijk.
          Er hoeft natuurlijk niet een compleet nieuwe forum 2 keer gemaakt te worden denk ik.

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Het begint ermee, dat jullie alleen lezen wat jullie graag lezen, wanneer jullie mijn naam nog maar lezen en er al vanuit gaan dat alles wat ik ga schrijven tegen BD is. Ik hoor het je al zeggen : "Daar heb je die azijnzeiker weer."
            Tja, niet moeilijk als je dit jouw manier van discussiëren is:

peter, blijkbaar bent u niet de beste lezer. Doe eerst iets aan uw leesprobleem, i.p.v. onmiddellijk een interpretatie te geven die niet ter zake doet.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

@hombre,

de "discussie" tussen peter en festina lente rust dus blijkbaar op een dom misverstand.
              het is dus verre van nodig om hier nog es olie op't vuur te gooien.

gebeurd hier maar al te vaak!

mvg david

btw, heb niks tegen u, en dit is dan ook geen frontale aanval!
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Tja, niet moeilijk als je dit jouw manier van discussiëren is:

Mijn laatste woord in dit topic...
                Er staan verspreid op dit forum heel veel simpele oplossingen voor zich herhalende problemen uitgeschreven. Het is MIJN, naar mijn mening, "terechte", frustratie, dat daar niets mee gedaan wordt, gewoon omdat je ze niet zelf geschreven hebt en omdat ze inmiddels onvindbaar zijn.
                Verloren tijd, evenzeer als dit topic ook al weer zal zijn, binnen afzienbare tijd. Da's misschien niet frustrerend voor jou, maar wel voor alle mensen die constructief willen meedenken. Uitgescholden worden neem ik er dan maar dankbaar bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  Ik ken Lut helemaal niet ...
                  Oh, geen probleem hoor.

Even terug naar 't begin ...
                  't ware beter geweest dat de TS de vraag stelde of het mogelijk was om keuzes te maken ipv een poll te vragen.

@FestinaLente: jij wilde alleen voorwaardelijk meewerken - als de tijd die je erin steekt niet voor niets is.
                  Wel, al de medewerkers hopen hetzelfde, maar hebben het nooit als voorwaarde gesteld.
                  'Voorwaardelijke medewerkers' kunnen we missen. Aan 'medewerkers' hebben we nood.
                  Als we met 2 voorwaardelijke medewerkers in een werkgroep zitten, met verschillende voorwaarden, dan kan de groep niet eens starten.

Comment

Zo ,een hoop nonsens gelezen . Maar versta niet dat hernieuwde voorstellen direct zo afgeschoten kunnen worden .
                    Ik lees dan ook zeer herkenbare problemen met de zoekfunctie en wil dan ook herinneren dat bij de voorbije algemene vergadering er een member van het eerste uur de knop moderator niet wist zijn . Waaruit blijkt dat een uitgebreide functie als de zoek functie zeker eenvoudig moet zijn ,maar dit is naast de kwestie van de topic starter .
                    Uit ervaring weet ik dat iedereen een andere kijk heeft over de lay-out en aanpassingen daaraan vergen veel arbeid. Dus indien er skins aangemaakt moeten worden zal dit een hap uit het budget kosten en ik zie daar dan ook een haalbaarheidsprobleem .
                    Dus een conclusie is dat een skin een goed voorstel is maar niet echt direct haalbaar.
                    Ook al lijken we wat verouderd de essentie is fotografie en ik net daar vind ik ons vzw 'tje nog zo slecht niet .We doen niet onder .

Comment

Oorspronkelijk dacht ik dat het erover ging dat als je op een foto klikt er in een nieuw tabblad de foto centraal verschijnt op een zwarte achtergrond.
                      Als je dan nog eens op de foto klikt dat dat tabblad weer sluit.
                      Dit is volgens mij niet veel werk om in te stellen, toch als je min of meer weet hoe.

Dat de skin ook niet zo stylish is, en dat het veel werk is een nieuwe te maken begrijp ik. Maar dat heeft niets met hetgeen hierboven te maken.

Een skin met een zwarte achtergrond is volgens mij ook een slecht idee, zoals al eerder vermeld wordt het dan heel lastig/vermoeiend om tekst te lezen.

Comment

Natuurlijk een mooie vraag. Moest het antwoord nu ook eens zo simpel zijn niwaar.

Zelf ben ik genoeg thuis in webdesign en interface design, kennis van css en de nodige grafische paketten, maar technisch mogelijk en anderzijds haalbaar zijn helaas heel verschillende gegevens.
                        Zonder in detail de ganse structuur en technische achtergrond van deze site te moeten kennen kan ik direct enkele bladzijden vullen met mogelijke problemen die deze simpele vraag met zich meebrengt, nog afgezien van de tijdrovende implementatie en controle die dit met zich zou brengen. Skins zijn in theorie heel handig en makkelijk maar ze beginnen toepassen in een bestaande complexe site laat ik liever aan anderen over.
                        (Het voorstel dat hier ergens geopperd werd van invert, doe eens de test simpel visueel, neem een screendump van een willekeurige pagina, inverteer ze maar eens in photshop en kijk of je nog zo gelukkig zal zijn met het resultaat. Ik denk dat het wat zal tegenvallen.)

Deze vraag lanceren bij een eventuele remake of structurele upgrade van de site vind ik meer dan nutig en zou ik zelf vanharte steunen. De vraag om de site in deze richting gewoon aan te passen, moet ik eerder negatief beoordelen omdat de kost en en werk die dit meebrengen naar mijn mening niet in verhouding staan met de gemaakte winst.

Of de website nu hip of modern oogt, da's weer voer voor ellelange discuties van smaak en goesting. Zelf hoef ik geen hyperflachie website, beter een sobere die niet wedijverd met het aangeboden werk, het blijft tenslotten maar een kader waarin over fotografie gedebateerd wordt.

Tenslotte nog dit, steeds meer valt het me op dat er hier van alle kanteen gereageerd wordt vanuit "een geschiedenis". Menselijk, maar soms heel verwarrend als men niet de achtergrond kent, en spijtig genoeg krijgen sommige vraagstellers dan ook (zonder te beseffen waarom) een ganse lithanie over hun kop.

@lut, ik zou ni willen in je schoenen staan, maar toch bedankt voor de tomeloze inzet en je prestaties.

Comment

Ik ben het helemaal niet eens met schoonspikke dat meestal "zwart" een foto beter laat uitkomen. Het is gewoon foto-afhankelijk.
                          Inderdaad Chris.
                          Maar ik vind wel dat je toch ergens een keuze moet kunnen maken tussen de twee vind ik en daarom mijn vraag.

Er is reeds serieus gediscussieerd en jammer dat sommigen een er niet overeen kunnen komen.
                          Het is misschien wenselijk om de mening te vragen van Webmasters wat zij er van denken en proberen uit te leggen of het wel haalbaar is of niet en/of dit draadje nuttig is of kan zijn voor de toekomst en de kwaliteits verbetering voor de presentatie van de fotos van de BD,ers.

Het moet wel een vrije leuze blijven vind ik en een niet opgedrongen iets.
                          Maar als dit beschouwd wordt als een "stok in een hoederhok "gooien dan kan van mij gewoon het draadje op slot hoor.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Inderdaad Chris.
                            Maar ik vind wel dat je toch ergens een keuze moet kunnen maken tussen de twee vind ik en daarom mijn vraag.
                            nog een bijkomend element is wie maakt de keuze van de achtergrond,
                            de poster van de foto of de kijker?
                            (normaal beslist de fotograaf toch welke passe partout hij gebruikt.)

Comment

Als iedereen een andere achtergrond kan instellen dan wordt het voor iedereen moeilijk een foto te maken dat past zoals hij het bedoeld heeft.

Voorbeeld, al mijn foto's hebben een zwarte frame met daarin nog eens een witte, als de achtergrond dan plots zwart wordt dan valt de helft van het frame weg en trekt de boel op niets meer ... weer commentaar nadien dat uw frame op niets trekt.
                              Hoe kunt ge dan nog iets maken dat voor iedereen mooi zou kunnen ogen als je niet weet welke achtergrond die gaat hebben?
                              Ik zet mijn foto's ook regelmatig op een zwarte achtergrond of in een zwart album maar dan staat er het frame niet meer op.
                              Nu neem ik mezelf als voorbeeld maar er zijn er hier honderden die plots al hun foto's mogen aanpassen om ze goed te krijgen volgens elke layout.

Wat leesbaarheid betreft, witte tekst op een zwarte achtergrond is mooi maar vermoeid ook héél snel. Ik hoop dat iedereen dan ook een deftig scherm heeft want als uw zwart niet overal mooi zwart is dan ga je dat rap beu zijn.
                              Dat iemand een idee voorlegt daar is niets mis mee maar het moet daarom geen dwingende regel worden ... leer gebruiken wat u gratis aangeboden wordt!
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Als je een forum beheert (groot of klein) kom je dit soort discussies altijd tegen, je kan nog zo moderne look geven, er zal altijd wel een groep zijn die daar niet gelukkig mee is, dat is inherent aan de mens, ieder heeft zijn eigen idee van stijl en kleuren.

Persoonlijk werk ik graag met een zwarte achtergrond, dat geeft iets speciaal aan een site, maar het moet passen. Als het niet past komt het doods over, dus je moet er voor zorgen dat de graphics de zaak laten opbloeien, anders ben je met een begrafenis onderneming bezig

Nu een andere skin op een vBulletin forum is peanuts eerlijk gezegd (heb al een vijftal vBulletins mee opgestart, en het aantal PhPbb's tel ik zelfs niet meer), er staan er duizenden online die je gratis kan installeren. Nu zullen de meeste totaal ongeschikt zijn voor BD, maar ik ben zeker dat met een kleine aanpassing (die niet langer dan een dag mag duren) een schitterende, extra look aan het forum kan geven. Als dit niet het geval is betekend dit dat er te veel 'customized' werd aan de oorspronkelijke skin zodat je geen algemene skins meer kan gebruiken ... en dan heeft de ontwerper in het begin een fout gemaakt (sorry hoor, heb het zelf ook meegemaakt, dan heb je achteraf dagen nodig om het terug in orde te krijgen ).

Dat de zoekfunctie rommel zou zijn ben ik het niet helemaal mee eens, dit zit zo in vBulletin ingebakken, je kan ze aanpassen natuurlijk, maar is het sop de kool wel waard ? Waarom zou ze niet goed werken ? Omdat je veel 'rommel' krijgt, dat is omdat BD zo gigantisch groot geworden is, dan heb je altijd een hoop overhead waar je na het zoeken door moet worstelen jammer genoeg.

Ergens in deze thread is de opmerking gemaakt om een 18+ alleen voor geregistreerde bezoekers open te stellen, vind ik een schitterend idee en is heel simpel uit te voeren, zelfs enkel kunnen posten na een vastgesteld aantal posts (zodat niet elk nieuw lid gelijk hier in komt) kan met een kleine instelling gebeuren.

Persoonlijk vind ik BD zo slecht nog niet, akkoord het is geen voorloper op gebied van design en kleurgebruik ... maar moet dat dan zo dringend ? We zijn hier nog altijd om foto's te beoordelen, niet om site te beoordelen.

Als ik eerlijk moet zijn kan het aanbieden van een skin waar de posts op een zwarte achtergrond komen met witte (of liefst #ddd omdat wit zo fel is op lcd schermen) geen onoverkomelijk probleem zijn, en al zeker geen financiële aderlating, ik weet niet hoeveel de graficus en web development mensen vragen aan BD, maar voor een paar honderd euro zouden ze dit toch perfect in orde moeten krijgen. Je moet het wiel niet opnieuw uitvinden hé, gewoon gebruiken wat je op het internet kan vinden en aanpassen aan je eigen noden, duurt geen dagen hoor, een paar uur en het is in orde.

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X