Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF overbewerkte foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: HOF overbewerkte foto's

In vind eerlijk gezegd dat deze topic nu wel gewoon aan het ontaarden is aan persoonlijke smaak....
    Het zijn de ogen die waarnemen en die deze verschillen opmerken.
    Geef ons morgen allemaal het zelfe fototoestel,monitor lens en omgeving en neem allemaal de ganse dag op dezelfde plaats een foto...Daarna zonder te bewerken post je deze op deze topic..Kijken wat er uit komt en dan gaan we elkaar liggen becritiseren of je fan bent van bewerking of overbewerking hoe je het kunt noemen.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dubbel
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Heb me net door 6 pagina's discussie geworsteld en begrijp de intentie van dit gebekvecht niet zo goed.

Voor mij is het beeld dat ik voor ogen krijg van tel. Al dan niet (zwaar) bewerkt. Het maakt voor mij niet uit hoe dat tot stand gekomen is, het is het eindresultaat, het visuele, dat teld.
        Dat resultaat is natuurlijk sterk smaakgebonden en aangezien smaken nu éénmaal verschillen kan men daarover tot in het eindeloze discussiëren. Voor mij zijn 90% van de geplaatste foto's in HOF, dat ook waardig. Een ander denkt daar anders over en heeft daar dan ook het volle recht toe. Zolang het maar bij iemands oprechte mening blijft en niet door jaloezie (daarmee bedoel ik niet dat de TS dit topic startte wegens jaloezie) wordt beïnvloed. Dat is dus mijn simpele mening.
        Ik geniet van de vele prachtige foto's die ik hier al gezien heb en probeer uit reacties, die volgens mijn mening staven, te leren. Daarvoor is dit forum toch bedoeld om van elkaars foto's te genieten en bij te leren. Ieder zijn eigen mening toch
        Canon Eos1000D+canon EFS 18-55mm+canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Elke foto van haar die je hier op BD vind is naar ik sterk vermoed direct goed.
          (niks RAW dus)
          Dat kan je vermoeden, maar weten?

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hahaha, goed gevonden Pixations.
            Of zouden die "raw-trekkers" niet anders of niet beter kunnen?

Maar je hebt groot gelijk >Dat heeft niets te maken met uw fotografisch kunnen<
            Ik bedoel foto's in RAW maar dat zal jij wel niet bedoelen
            Van uw reactie begrijp ik nu eens echt niets... en dat is misschien maar beter ook
            www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Dat kan je vermoeden, maar weten?

Mvg.
              Robert
              Ja Robert, daar moet ik het mee eens zijn.
              Het zou me wel (erg) teleur stellen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                Van uw reactie begrijp ik nu eens echt niets... en dat is misschien maar beter ook
                Aha... weer een brave mens gevonden hier
                Jou kan ik wel begrijpen.... jij denkt anders he

Soms heb ik een slecht karakter en dan verbind ik lui zijn met RAW...

In 2004 heb ik zo'n een serie foto's gemaakt op Tenerife.
                Geweldig goed licht en dit zonder zon.
                Maar elke dag is er anders, net zoals overal.
                En dan krijg je ook dagen waarbij de wolken zo wit zijn dat een goede belichting van de
                totale opname niet mogelijk is.
                AV/EV in "min" helpt totaal niet.
                Dan heb je geen andere keuze en moet je wel met RAW beginnen.
                Maar wat overbelicht is blijft overbelicht.
                En voor zo ver ik weet kan (enkel?) DXO dit "bevredigend" oplossen.
                (zie www.dxo.com)
                HDR zou ook kunnen natuurlijk.
                Kost meer werk, en ik spreek mezelf tegen nu
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Soms heb ik een slecht karakter en dan verbind ik lui zijn met RAW...
                  Ik denk inderdaad anders en zie het net andersom: als je niet de moeite doet om een foto na te bewerken (al is het maar 1 minuut) dan ben je lui.

Maar ieder zijn manier van werken
                  www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                    Ik denk inderdaad anders
                    Ik ook.

Als je alleen maar andermans foto's kan afbreken omdat je er zelf een andere visie over hebt ben je laag gevallen.
                    Je moet niet alles goed vinden maar je kan met respect voor de andere zeggen dat het jouw ding niet is.
                    En net dat laatste wordt hier steeds moeilijker, alles wat anders is dan je eigen visie wordt afgebroken.

PS Met "je" bedoel ik niet aan u hé ... gewoon algemeen.

Elke foto kan goed zijn als je er maar iets in ziet, dat het nu met of zonder bewerking is, RAW of JPEG, met een DSLR of compactje, ...
                    Trouwens kan iemand met oog voor detail een mooiere foto maken met een toestelleke van 149€ dan een ander iemand met 8000€ materiaal dat geen inzicht heeft.

Heel dit topic is weer een hoop blabla voor niets, of denkt iedereen dat men zijn foto's "altijd" goed vindt zoals ze zijn?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Lukt het u dan nooit om een foto te maken dat van de eerste keer goed is?
                      Jep, steeds vaker, maar als ik me er dan even op toeleg, en hem bewerk, wordt hij nog beter.

Als je alleen maar andermans foto's kan afbreken omdat je er zelf een andere visie over hebt ben je laag gevallen.
                      Je moet niet alles goed vinden maar je kan met respect voor de andere zeggen dat het jouw ding niet is.
                      En net dat laatste wordt hier steeds moeilijker, alles wat anders is dan je eigen visie wordt afgebroken.
                      Inderdaad, maar daar gaat het hier helemaal niet over. Iedereen heeft een mening en een kijk op de dingen. Die krijg je vanuit je achtergrond, je inzicht en kennis. Het is veel erger, dat iemand foto's op een forum plaatst en niet tegen commentaar kan, en da's iets dat je hier de laatste tijd veel meer ziet dan het afbreken van een foto.

Elke foto kan goed zijn als je er maar iets in ziet, dat het nu met of zonder bewerking is, RAW of JPEG, met een DSLR of compactje, ...
                      Trouwens kan iemand met oog voor detail een mooiere foto maken met een toestelleke van 149€ dan een ander iemand met 8000€ materiaal dat geen inzicht heeft.
                      Wat is een goede foto ? Ik zie hier op dit forum heel veel mooie onderwerpen. Is dat het wat fotografie speciaal maakt ? En dan kom ik even terug deels on topic... De bewerking moet een vaak banale registratie dan goed gaan maken. Jammer voor mij misschien, maar ik kijk daar te vaak door.
                      Wat het materiaal betreft... normalerwijze zou beter materiaal, het makkelijker moeten maken om een betere foto te maken. Het geeft meer mogelijkheden, maar natuurlijk, als je die niet benut, dan ben je niets met duur materiaal.

Heel dit topic is weer een hoop blabla voor niets, of denkt iedereen dat men zijn foto's "altijd" goed vindt zoals ze zijn?
                      Inderdaad, daarin heb je 100% gelijk.

Comment

Working...
                      X