Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Als ze ineens de grootte van de kijkgaten en de positionering ervan kunnen vermelden? De natuurpunters denken immers alleen maar aan hun kleine verrekijkertjes op ooghoogte
Als ze ineens de grootte van de kijkgaten en de positionering ervan kunnen vermelden? De natuurpunters denken immers alleen maar aan hun kleine verrekijkertjes op ooghoogte
die ik kuurne gaat met de sigma 120-400 op ooghoogte en ook een paar een stuk lager.
enige nadeel der staat een bank ferm in de weg om uw statief deftig te zetten.
hier kan je ook de niet nodig dichthouden.
de gavers in harelbeke is gewoon nen toog met een dak erop
het scherm is verrekijker bricolle
bourgoyen is naar mijn idee ook goe te doen met een grotere lens
en diegene die je nie gebruikt kan je dicht laten
die zijn zowat de enige die al van dicht gezien heb.
In het grootbroek in Sint-Agatha-Rode (deelgemeente van Huldenberg) vind je een verzameling vijvers (1 grote en meerdere kleine) waar een kijkhut en kijktoren staan. Breng wel een lange lens mee want anders heb je aan de vogels niet zoveel. Hier zie je alles van aalscholvers en reiger, over eenden, zwanen en ganzen tot arenden en andere jagers.
Ben er gisteren nog geweest en het was prachtig, maar met mijn 200mm kom ik nergens...
De meeste kijkhutten zijn gebouwd voor vogelaars (met verrekijkers of telescopen)
Voor natuurfotografen staan de meeste hutten te ver van de oevers en vooral veel te hoog. Je kan er zelden mooie, aantrekkelijke beelden schieten, tenminste dat is mijn ervaring. In het buitenland vind je soms speciale fotoschuilhutten, die heel dicht tegen de oever zijn gebouwd en diep in de grond (kans op natte voeten). Zo kan je echt boeiende beelden schieten. Die hutten zijn echter op voorhand te reserveren en betalend en... je moet ze betreden voor dag en dauw en je mag ze maar 's avonds verlaten.
Je moet er natuurlijk wat voor over hebben hé
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment