Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel DSLR's tegenwoordig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel DSLR's tegenwoordig

De "relatief" lage prijzen en de wens om "erbij te horen" zullen wel een rol spelen.
    Anderzijds vraag ik me af hoelang velen met zo'n zwaar geval aan hun nek zullen blijven rondlopen.
    Ik voorzie binnen afzienbare tijd dat er veel tweedehands dslr's te koop zullen staan.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En in dit topic gaan we weer dezelfde toer op.

snip ...

Man man man toch, wat een elitair gezever
      Amen ... PS maak daar "pseudo-elitair" van

als morgen Merdedes (BMW) naar de prijs zakt van dat Indiaas tufke dan rijdt overmorgen iedereen Merceds (BMW) .. so what ? .. iets om u druk over te maken ? gewoon de aard van 't beestje ... en BTW de manier waarop hier het bezit van dSLR opgeklopt wordt tot het syndroom van "anders_hoort_ge_er_niet_bij" is nog eens goed in diezelfde put roeren so what ? again ...

Comment

Voor mijn part moet het niet altijd puur over snobisme gaan of "er bij willen horen".

Het budgettaire is reeds aangehaald. Maar volgens mij willen mensen nu meer dan ooit "leren fotograferen" getuige daarvan zijn de vele vragen naar cursussen. De mogelijkheden zijn nu ook veel uitgebreider dan vroeger. Aan wie kon je voor de komst van internet vakkundige raad vragen wanneer een foto niet goed was? Nu zet je hem gewoon online.... Vroeger was het: "dieje van de winkel heeft gezegd dat ik hem op een zestigste moet zetten als ik binnen wil trekken met de flash".

Daarom kiezen mensen volgens mij ook eerder voor een (d)slr. En daar is volgens mij niks mis mee.

Mvg
        Gert
        Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Ik vertik het om op een andere stand te staan dan de manuele. Er staat inderdaad nog een kitlensje 18-55 op, maar ik wil eerst het volle potentieel leren kennen, vooralleer ik lichtsterke lenzen, zoomlenzen, macrolenzen of breedhoeklenzen or whatever ga kopen.
          Denk jij nu echt dat je foto's beter zijn als je foto's neemt in manuele stand?
          Ik neem 90-95% van mijn foto's in de P-stand, gewoon omdat ik het handig vind dat het toestel eerst een "voorstel" doet. Die f-waarde pas ik dan wel aan als ik het nodig vind.
          De automatische stand gebruik ik nooit (ik bepaal wel zelf wanneer die flits moet aanfloepen...).

De sluitersnelheid aanpassen gebruik ik enkel bij "schroef-vliegtuigen" en "vloeiend" water...
          En de A-stand als ik nu echt die f-waarde continu hetzelfde wil houden (wat ook zeer zeldzaam is)...

Manueel heb ik nog nooit gebruikt (behalve wat brielen ermee). Meestal komt dat gewoon neer op die "belichtingsmeter in het midden krijgen". Dat gaat dus veel sneller in P of A stand...
          Flitsen doe ik zo weinig mogelijk, dus ook daar heb ik geen voordeel met die manuele stand...

Als mensen een DSRL willen, dan mogen ze die gerust kopen van mij. Het is nog altijd hun geld.
          Groeten,

Polleke

Comment

Btw: m'n vriendin zegt me dat ik meer foto's hier moet posten: maar steeds zeg ik dan: ik vind het zelf nog niet goed genoeg, dus waarom posten?
            Om bij te leren ? In plaats van bij de andere hun foto commentaren te gaan spieken (ik moet wel nie veel zeggen ma bon )
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

Comment

[QUOTE=polleke_cgc;2325437]Denk jij nu echt dat je foto's beter zijn als je foto's neemt in manuele stand?
              QUOTE]

Nee, dat beweer ik niet: wil het gewoon onder de knie krijgen. Ik tracht heel hevig m'n best te doen om goede foto's te nemen, waarbij ik de vrijheid neem om controle te hebben over iso, sluitertijd, diafragma, belichting, tone, enz. ... Dus lijkt me de manuele stand voor mij de aangewezen stand.
              Het begint me steeds beter te lukken, en als dit mijn manier is, waarom niet?
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Zou je slaagpercentage niet enorm stijgen als je de A of S stand gebruikt?
                Je kan dan nog de belichting aanpassen...

Volledig in manueel heeft volgens mij enkel zin met volledig statische objecten en de camera op statief (vb een nachtopname of een stilstaande voorwerpen fotogaferen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                  Om bij te leren ? In plaats van bij de andere hun foto commentaren te gaan spieken (ik moet wel nie veel zeggen ma bon )

Tuurlijk kan ik altijd blijven bij leren! Daar kan ik je volledig gelijk in geven. Maar is er iets mis mee met te leren van de commentaren die anderen geven op andermans' foto's? Nee toch.

Nu, ik heb geen zin in een eindeloze discussie, en heb zeker de waarheid niet in pacht! Geloof me: als ik op dit forum foto's bekijk en ook "bekritiseer", dan kijk ik heus niet met welke camera dit geschoten is.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Volledig in manueel heeft volgens mij enkel zin met volledig statische objecten en de camera op statief (vb een nachtopname of een stilstaande voorwerpen fotogaferen).
                    Als je met (externe) flitsers werkt is manueel ook een must. Je wilt immers dat een reeks foto's dezelfde exposure hebben

Altijd manueel werken vind ik een beetje overdreven. Ik krijg dan het gevoel dat de fotograaf wil tonen wat hij kan, terwijl er eigenlijk niets moeilijk aan is en hij evengoed met diafragma of sluitervoorkeur kan werken. Maar ieder zijn werkwijze natuurlijk.
                    www.pixation.be

Comment

En in dit topic gaan we weer dezelfde toer op.

Wat is er mis met de AUTO stand? Als ik op een familiefeestje wat snapshots maak, dan gebruik ik die ook dikwijls. Natuurlijk niet als ik probeer een macro te maken, of veel tijd heb voor de instelling. Voor een snapshot ben ik gewoon te traag.
                      Hoeveel mandagen zouden de fabrikanten wel niet steken in het ontwikkelen van de strategie achter die Auto. Dat je dat zelf altijd beter kan durf ik te betwijfelen.

En waarom zouden amateurs geen DSLR mogen kopen? We leven toch in een vrije wereld, iedereen heeft recht om eens een fout te maken, of om goed materiaal te kopen. En als de centen er zijn, waarom niet...
                      Blijkbaar moet je alles kunnen verantwoorden, anders heb je het recht niet om iets duur te kopen.

Maar als ik het topic lees, dan moet je 'om je te onderscheiden van de massa' al aankomen zetten met een dikke witte toeter met rood lijntje ...

Voila, helemaal akkoord !
                      Greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

Comment

Zou je slaagpercentage niet enorm stijgen als je de A of S stand gebruikt?
                        Je kan dan nog de belichting aanpassen...

Ook in de P-stand kan ik die belichting aanpassen. Dan wordt de f-waarde verhoogd of verlaagd (en wijzigd die "P" in "Ps") en de belichtingstijd uiteraard ook.

Dat is voor mij juist het voordeel van die P-stand. Eigenlijk is het de "A"-stand, behalve dat je toestel je initieel een voorstel doet van wat hij ervan denkt (op het moment dat je half afdrukt), wat je dus gewoon kan aanpassen door aan het wieleke te draaien.
                        Bij de A-stand blijft de f-waarde gewoon behouden, tot je het zelf aanpast.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Nee, dat beweer ik niet: wil het gewoon onder de knie krijgen. Ik tracht heel hevig m'n best te doen om goede foto's te nemen, waarbij ik de vrijheid neem om controle te hebben over iso, sluitertijd, diafragma, belichting, tone, enz. ... Dus lijkt me de manuele stand voor mij de aangewezen stand.
                          Het begint me steeds beter te lukken, en als dit mijn manier is, waarom niet?
                          Als het uw manier is : uiteraard, waarom niet. Maar ik vind het een "trage" manier...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                          X