Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andermans foto bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Andermans foto bewerken

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Ik had in het bewuste topic "Tuchthuis Vilvoorde" ook een standpunt ingenomen, dus ik herhaal dat hier even :


    Misschien nog dit : ik heb veel respect voor de mening van Plato en ik begrijp wel dat het zeker niet altijd gepast is en dat veel afhangt van de manier waarop het voorgesteld wordt...
    Ik doe het regelmatig wel en tot op heden is het mij nog niet veel gebeurd dat mij dat kwalijk werd genomen. Als de voorgestelde mogelijke aanpassing zinvol was en degelijk werd gedocumenteerd, kon ik altijd op welwillendheid of waardering rekenen... Men was niet altijd akkoord (gelukkig maar!), maar zelden geschoffeerd of verbolgen.
    En nogmaals, de vermelding "deze aanpassing zal op eenvoudig verzoek van de topicstarten onmiddellijk verwijderd worden" is een veiligheid, die - mocht het zo zijn, zonder rancune moet uitgevoerd worden. Respect voor iemands werk is inderdaad het belangrijkste !

    Ik volg geboeid deze discussie
    Greetz, Kariboe

    vind dit ook wel de beste manier, heb het zelf al een paar keer gedaan.
    je kan het altijd proberen uit te leggen maar als je het ziet is't direct duidelijk!

    in showcase zou het nie mogen!! beginnershoeken beoordelingen des te meer, ken sommige "beginners" vaak een betere kijk geven op compositie enzo.

    heftige bewerkingen zijn meestal toch nie mogelijk wegens het aangeboden formaat.
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: Andermans foto bewerken

      Wat is er respectloos of kleinerend aan het feit dat iemand een suggestie doet, met woorden, een schets en ja waarom niet met de foto van TS om duidelijk te maken wat hij/zij bedoeld?
      Niemand hoeft het met die suggestie eens te zijn laat dat duidelijk zijn, ook de TS niet.
      Wie zijn ego is geschaad als iemand op een beschaafde manier voorstelt zijn foto te verbeteren?
      Heeft de, tussen (), verbeteraar gelijk? Nee natuurlijk niet het is immers enkel en alleen zijn visie op een beeld.

      Forumregels aanpassen?
      Waarom?
      Een team vrijwilligers aan het werk zetten om de regels aan te passen naar de wensen van enkele vraagstellers?

      Waarom het niet gewoon laten zoals het is?

      Als er TS's zijn die echt niet wensen dat welke suggestie dan ook gedaan word op hun geposte foto dat zij het, voor mijn part, dan ook expliciet vermelden.
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #18
        Re: Andermans foto bewerken

        Moet kunnen ... mits de 'verbeterde foto' correct van tekst en uitleg is voorzien. Misschien heeft de TS niet de photoshop kennis ... waardoor hij de mogelijke verbetering misschien wel kan aanvaarden maar niet weet hoe hij het zou moeten doen.

        Een beetje uitleg over wat en hoe alles tot stand is gekomen mag desgevallend wel, vind ik.

        Comment


        • #19
          Re: Andermans foto bewerken

          Ik vind dat het een kwestie is van aanvoelen. Als iemand in SC een foto plaatst is hij/zij er van overtuigd dat die foto het waard is om gezien te worden. Om hem dan (vaak ongevraagd) voor zijn ogen te zien wijzigen vind ik een brug te ver.
          Het is als een kind dat met een tekening of een werkstuk (vol trots) komt aandraven en het dan uit zijn handen ziet worden gerukt om te worden aangepast.
          Misschien reageren er velen niet op, uit een zeker schroom of schaamte, maar volgens mij ervaren de meesten het als kleinerend. Of ken ik de menselijke natuur zo slecht ?
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

          Comment


          • #20
            Re: Andermans foto bewerken

            ik heb er niks op tegen als het bijdraagt tot een betere foto

            greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #21
              Re: Andermans foto bewerken

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              ik heb er niks op tegen als het bijdraagt tot een betere foto

              greets
              en dat is juist nog maar de vraag?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X