Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen site

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eigen site

Ik ben wat aan het experimenteren om zelf een site te bouwen.
    Aangezien ik er nog weinig of geen ervaring mee heb, zou ik willen beginnen met een gratis host.
    110mb.com is tegenwoordig niet meer gratis voor php. Voorlopig heb ik hier nog geen andere code aan de praat gekregen via dreamweaver. Als iemand daar tips voor heeft is dat zeer welkom!
    Zou het mogelijk zijn om ook vanuit lightroom hier rechtstreeks foto's in te steken?

andere optie die ik ben tegengekomen: http://dhost.info/. Iemand ervaring mee? Zelfde dingen die ik zou willen testen.

Momenteel werk ik met webs.com, maar daar kan je niet zelf je site maken. Je moet werken volgens hun basis concepten en die vind ik nogal beperkt.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: eigen site

Ik zou voor http://www.000webhost.com gaan, ondersteund php (ik heb daar zelf een site op staan die gemaakt is met wordpress) en is bovendien gratis. Als je toch wat wil uitgeven (dan heb je ook een eigen domeinnaam, altijd leuk) zou ik voor watsnel.nl of doemee.be gaan

Veel plezier en laat ons zeker het resultaat zien
    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
    http://foto-actiecode.be

Comment

gezien je van belgie bent gok ik dat je adsl of telenet hebt
      wel... ergens in de online opties kan je een gratis webpagina activeren.
      je krijgt dan een site-adress als : http://users.telenet.be/mijnsite
      is volledig zelf te bouwen en daarna uploaden met een ftp programma.
      450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

ik zit thuis met ADSL, wat het volgend jaar op kot gaat geven weet ik nog niet...
        ik heb daar nog niet zo echt de mogelijkheid gevonden om dat te doen, maar er bij belgacom ook nog niet naar gezocht.

**=ol

Comment

ik ben de 000webhost aan het proberen, morgen een eerste pagina online proberen te krijgen.

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
            gezien je van belgie bent gok ik dat je adsl of telenet hebt
            wel... ergens in de online opties kan je een gratis webpagina activeren.
            je krijgt dan een site-adress als : http://users.telenet.be/mijnsite
            is volledig zelf te bouwen en daarna uploaden met een ftp programma.
            Dat dacht ik dus ook maar blijkt als je zo een all in one pakket hebt zoals bv de telenet goldshake dat je die kwijt bent, goed opletten dus
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

Comment

ik snap nog altijd niet dat mensen met dat gratis gedoe willen werken, voor enkele tientallen euro per jaar heb je een eigen domein.
              als je wat wil oefenen tot daar aan toe, maar als je je wil presenteren aan de buitenwereld, zijn die gratis pagina's toch niet je dat.

Comment

Niet gratis (wel betaalbaar ) en zeker het overwegen waard.

CSV Networks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  ik snap nog altijd niet dat mensen met dat gratis gedoe willen werken, voor enkele tientallen euro per jaar heb je een eigen domein.
                  als je wat wil oefenen tot daar aan toe, maar als je je wil presenteren aan de buitenwereld, zijn die gratis pagina's toch niet je dat.
                  En ik snap nog altijd niet waarom mensen enkele tientallen euro's per jaar willen ophoesten voor iets dat gratis en minstens even snel kan. Tenzij je met eigen scripts wil gaan werken, maar zoveel die dat doen zijn er niet. De meesten maken toch enkele html- of flashpagina's, en daarvoor is de gratis webruimte van je provider ruim voldoende. En die 50MB... daar kan je al een heeeeeeeeeeeeeeel eind mee weg.

Mvg,
                  Frederic
                  (jaaaaaaaaaaaaaaaren tevreden TN-webruimte-gebruiker)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Waaromzou ik geld buiten gooien als het gratis ook kan? Oké, vroeger werd en was je gebonden aan hun reclame op je site. Zit zelf met een gratis account op 110mb (met de voorwaarden van toen 10 gig opslag, 30 gig download en php enz...enkel geen database maar heb ik ook niet nodig) sinds vorig jaar augustus en dit zonder reclame met een pak aan mogelijkheden waar ik anders zou moeten voor betalen.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    En die 50MB... daar kan je al een heeeeeeeeeeeeeeel eind mee weg.
                    Als het is voor enkel maar foto's te tonen via BD is dat idd voldoende, maar voor een eigen site is dat extreem weinig. Afhankelijk hoe groot je je fotobestanden zijn en hoeveel je erop kwijt wil.
                    Das de reden waarom ik opzoek ging naar iets anders en eindigde bij 110mb.

Comment

ik heb die ene hierboven geprobeerd.
                      Het lijkt min of meer te werken
                      het enige wat ik maar niet in orde krijg is mijn achtergrond
                      die zou zwart moeten zijn, niet wit, want nu kan je mijn tekst dus niet lezen.

En als ik zelf naar de pagina ga, moet ik ook eerst een keer klikken.
                      iemand die weet hoe dit opgelost moet worden?

**=ol

Comment

Je moet de "homepage" van je site index.php noemen, dan zal deze direct getoond worden.
                        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

oke
                          dat werkt al
                          nu die achtergrond nog van kleur laten veranderen :s

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht

Als het is voor enkel maar foto's te tonen via BD is dat idd voldoende, maar voor een eigen site is dat extreem weinig. Afhankelijk hoe groot je je fotobestanden zijn en hoeveel je erop kwijt wil.
                            Das de reden waarom ik opzoek ging naar iets anders en eindigde bij 110mb.
                            Huhh...? Extreem weinig...?
                            Op mijn webruimte draait m'n voledige site. Daarnaast heb ik nog een map staan met bijna 140 forum-foto's.
                            Totaal van dit alles: 23 mb. Ik heb dus nog bijna 27 mb vrije ruimte over.

Wat er inderdaad veel doen is hun site volpleuren (net zoals ze het forum hier ook gebruiken als geheugenkaartdumpplaats) met alles wat ze hebben van foto's, alsof de bezoeker geïnteresseerd is die allemaal stuk voor stuk te bekijken. Toon dus enkel je beste werk, kortom, wees enorm zelfkritisch bij wat je je bezoeker toont. Zelfs dan zal je al blij mogen zijn als al je werk telkens bekeken wordt.

In dat geval zal je altijd ruim voldoende hebben met de gratis webruimte die je provider je aanbiedt.

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                              oke
                              dat werkt al
                              nu die achtergrond nog van kleur laten veranderen :s
                              Welke achtergrond moet nog van kleur veranderen?
                              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Working...
                              X