Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

copyright schaamteloos genegeerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: copyright schaamteloos genegeerd

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
    Maar had je nu de IPTC gegevens ingevuld of niet? Die worden automatisch overgenomen in de krant en gebruikt voor facturatie.
    Ingevulde IPTC gegevens zijn daar geen garantie voor hoor..

@TS:

Ben fotograaf in bijberoep, de foto was niet gemaakt in opdracht. Het betrof een persconferentie waarop wel pers aanwezig was, maar de heren hadden hun fotograaf thuisgelaten. Ik was er als lid van de vereniging die de persconferentie organiseerde en nam foto's voor de website van de vereniging.
    Tja.. Dat zeg je nu....
    Als je dan nog 's de pers op je persconferentie wilt moet je er vooral 'een princiepskwestie van maken'..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      @TS:

Tja.. Dat zeg je nu....
      Als je dan nog 's de pers op je persconferentie wilt moet je er vooral 'een princiepskwestie van maken'..
      Uiteraard maak je er dan een princiepskwestie van: enkele maanden geleden gooien ze bijna al hun fotografen buiten, en dan komen ze naar een persconferentie zonder fotograaf en willen ze een foto gebruiken van derden. Mijn voorwaarde was: vermelding copyright, resultaat: foutief copyright. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Alleen al uit respect voor de buitengesmeten fotografen verdient dit navolging.
      Trouwens, ik hoefde geen pers, ik was daar voor foto's op de website.
      zoeker met hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
        Mijn voorwaarde was: vermelding copyright, resultaat: foutief copyright. Is dat nu zo moeilijk te vatten? Alleen al uit respect voor de buitengesmeten fotografen verdient dit navolging.
        Begrijp ik daaruit dat je de foto gratis aangeleverd hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
          Begrijp ik daaruit dat je de foto gratis aangeleverd hebt?
          Idd zo is dat. Enige voorwaarde: vermelding copyright.
          zoeker met hart en ziel

Comment

Idd zo is dat. Enige voorwaarde: vermelding copyright.
            dan denk ik dat sofam niets kan doen. voor zover ik mij herinner dien je dan sofam tarieven toe te passen voor je foto's.

Comment

...Alleen al uit respect voor de buitengesmeten fotografen verdient dit navolging...
              Alleen al uit respect voor de buitengesmeten fotografen had je die foto niet moeten aanleveren en zeker niet gratis...

Wat meer info:
              Ben fotograaf in bijberoep, de foto was niet gemaakt in opdracht. Het betrof een persconferentie waarop wel pers aanwezig was, maar de heren hadden hun fotograaf thuisgelaten. Ik was er als lid van de vereniging die de persconferentie organiseerde en nam foto's voor de website van de vereniging.
              Je bent een goedgelovige sul die 100% de besparingskaarten van de uitgeverijen speelt. Je hebt als fotograaf in bijberoep je broek afgestoken voor wat exposure en nu dat misloopt, kom je hier klagen.
              Misschien lid worden van de Vereniging van Beroepsfotografen? Als je daar je zaak uitlegt, ga je wat horen!

G
              Last edited by geertvandenbroeck; 9 juni 2009, 12:01.
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                Alleen al uit respect voor de buitengesmeten fotografen had je die foto niet moeten aanleveren en zeker niet gratis...

Je bent een goedgelovige sul die 100% de besparingskaarten van de uitgeverijen speelt. Je hebt als fotograaf in bijberoep je broek afgestoken voor wat exposure en nu dat misloopt, kom je hier klagen.
                Misschien lid worden van de Vereniging van Beroepsfotografen? Als je daar je zaak uitlegt, ga je wat horen!

G
                Wat een belachelijke onzin. Kan je lezen en begrijp je ook wat je leest? Schelden is trouwens erg kinderachtig en getuigt van weinig maturiteit. Je bent niet eens betrokken partij. Mindere reportage gemaakt van 't weekend misschien?
                Kaas gegeten van het verenigingsleven? Dan moet je af en toe water bij je wijn doen. Volg je nog?
                zoeker met hart en ziel

Comment

Wat een belachelijke onzin. Kan je lezen en begrijp je ook wat je leest? Schelden is trouwens erg kinderachtig en getuigt van weinig maturiteit. Je bent niet eens betrokken partij. Mindere reportage gemaakt van 't weekend misschien?
                  Kaas gegeten van het verenigingsleven? Dan moet je af en toe water bij je wijn doen. Volg je nog?
                  typische reactie voor iemand die niet blij is wanneer hij niet naar de mond gepraat wordt...

Je bent niet eens betrokken partij.
                  Waarom gooi je dan je probleem op een forum als je geen minder positieve reactie kan slikken?

Je zou in dit ganse verhaal trouwens beter moeten weten wanneer Nevenactiviteit: 7420201 - Zelfstandig werkende persfotografen in je ondernemingsgegevens staat. zucht.

G
                  Last edited by geertvandenbroeck; 9 juni 2009, 12:55.
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ik treed geertvandenbroeck volledig bij!
                    Je noemt jezelf 'fotograaf in bijberoep'. Ik weet niet of je het beseft, maar voor een beroep word je betaald, anders is het gewoon een hobby!
                    Hierboven zeg je ook zeer begaan te zijn voor de buitengesmeten persfotografen. Wel, met zo een hoop hypocrysie moet ik eens goed lachen. Het is door amateurs zoals jou, die enkel kicken op hun naam in de krant, dat deze fotografen op straat vlogen.
                    Met dit alles in het achterhoofd heb ik dan ook totaal geen compassie meer met je 'probleem'. Wie werkt als een amateur moet niet verwachten serieus te worden genomen.

Comment

Heren Geert en Scubby ik moet eens goed lachen met jullie vuilbekkerij. Wind u vooral niet op en hou u nuttig bezig.
                      zoeker met hart en ziel

Comment

vervolgje: de betrokken krant heeft intussen een schadevergoeding betaald van 500 euro wegens de begane inbreuk.
                        zoeker met hart en ziel

Comment

vervolgje: de betrokken krant heeft intussen een schadevergoeding betaald van 500 euro wegens de begane inbreuk.
                          Goed zo, hou je er toch iets aan over.
                          Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
                          Mijne Flickr
                          Mijn site

Comment

en santé
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Na meer dan een jaar???
                              Trouwens, PRMS, trek je ook foto's van evenementen? Kun je dan zondag even langs komen bij ons? Gratis uiteraard, we zetten de naam van je vereniging wel in't clubblad ergens :-)
                              Met sommigen kun je nogal lachen seh :-)
                              Vertelde je verhaal aan een vaste fotograaf van 't Belang van Limburg. Hij begreep nu al weer wat beter waarom ze nu ook al geen benzinekosten terug betaald krijgen...
                              www.YourConcertShots.com

Comment

Working...
                              X