Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Search functie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tony smeT

    En kan je de search niet zodanig maken dat je wel per categorie MOET zoeken en niet op heel het forum

    Was dat vroeger niet het geval??? Voordat de problemen begonnen.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #17
      mijn voorstel (als jullie natuurlijk nog 2 databases ter beschikking hebben):

      kopier her huidige forum 2x in een nieuwe database. In de ene verwijder je alle topics van 2003 en 2001 zodat alleen de topics van 2002 overblijven, in de 2e database doe je hetzelfde, maar dan met de topics van 2003 en 2002. Zo ontstaan er 2 "archieven".
      Vervolgens de bestaande search aanpassen zodat je kan kiezen in welk "forum" (/archief) je juist zoekt...
      mvg,
      Dieter

      Comment


      • #18
        Misschien eens informatie inwinnen bij andere grote forums. Zoals bv http://www.hardware.info . Deze jongens zullen jullie graag willen helpen.

        Dit is ook een grote site, met een zoekfunctie die snel is.
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #19
          Originally posted by Wunjo
          Was dat vroeger niet het geval??? Voordat de problemen begonnen.
          Nope, je kon toen ook all ingeven en dan had je al in 100% van de gevallen een time-out error!

          Comment


          • #20
            Juist, nu dat je het zegt. Tis daarom dat ik maar 1x all heb ingevuld vroeger.
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #21
              Originally posted by jaja
              Uiteraard hopen we dat we de zoekfunctie van het forum terug kunnen activeren.
              Maar zoals deze nu is, zijn er problemen bij het doorzoeken van onze imense database aan postings.
              Dat veroorzaakt dan weer vertragingen in het forum zelf (door de extreme processorbelasting bij het "zoeken").
              Maar er wordt dus gezocht naar een oplossing ...
              En als dit niet helemaal juist zou zijn, Sven weet er alles van ...

              Jaja
              Ongeveer een jaar geleden heb ik met Sven over-en-weer gemaild om te trachten vanop afstand de problematiek van de search-functie te deblokkeren.
              (ik ben database beheerder van beroep, aka 'dba') Dit is toen niet gelukt (nogal lastig ook zo op afstand). Misschien kunnen we (Sven en ik) de koppen nog eens bij elkaar steken.

              enkele specifieke vragen voor Sven:

              Waar staat de database-server fysisch opgesteld ?
              Is de broncode van de forumsoftware beschikbaar ?
              Dient deze database-server ook voor andere applicatie's ?
              Kan ik een backup krijgen (op cdrom) van de database ?
              Is deze machine 'up-to-date' of 'prehistorisch' ?

              groetjes,

              Steven.
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

              Comment


              • #22
                Originally posted by Simkin
                misschien kan Sven even nazien of deze DB makkelijk kan geconverteerd worden naar een MySql DB, hetzij phpbb te gebruiken.
                dezelfde problemen zouden evengoed optreden, MS SQL is pakken krachtiger dan MySql
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tony smeT
                  Goed idee tom 314!!

                  En kan je de search niet zodanig maken dat je wel per categorie MOET zoeken en niet op heel het forum

                  En inderdaad beperken in tijdspanne...?


                  daar zijn we inderdaad met bezig Tony, in eerste instantie het zoeken beperken in één forum, als dat nog niet helpt, beperken in de tijd ... eventjes geduld nog, onze asp programmeur is in verlof
                  --
                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Passero
                    misschien kan Sven even nazien of deze DB makkelijk kan geconverteerd worden naar een MySql DB, hetzij phpbb te gebruiken.
                    Je gaat me toch niet zeggen dat zo een immense DB een mdb is?
                    Uiteraard niet, want dan heb je al problemen wanneer er 10 gebruikers tegelijk online zijn, de database is een MS SQL 2000 database, draaiende op een dual cpu systeem met 2GB Ram.
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #25
                      Waar staat de database-server fysisch opgesteld ?
                      AMSTERDAM

                      Is de broncode van de forumsoftware beschikbaar ?
                      JA

                      Dient deze database-server ook voor andere applicatie's ?
                      NEEN

                      Kan ik een backup krijgen (op cdrom) van de database ?
                      IN PRINCIPE WEL

                      Is deze machine 'up-to-date' of 'prehistorisch' ?
                      UPTODATE (doch niet super up-to-date): dual PIII 1000MHz, 2GB RAM

                      (je mag altijd opnieuw contact met me opnemen als je dat wil)
                      --
                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                      Comment


                      • #26
                        Goed nieuws, ik ben terug uit verlof [;-)].
                        Nog beter nieuws ik ben nog een weekje thuis, zal dus eens kijken wat ik kan doen.

                        Christian
                        Christian D.

                        Comment


                        • #27
                          Laat je maar eens volledig gaan christian

                          Comment

                          Working...
                          X