Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand me een dia/film-scanner uitlenen/verhuren?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan iemand me een dia/film-scanner uitlenen/verhuren?

Kweet niet hoeveel dia's je precies wenst in te scannen, of je het in de toekomst regelmatig nog wenst te doen en of je aan het inscannen plezier beleeft, maar voor €650 kan je bij digidat.be zo'n 1000 à 1300 dia's laten inscannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
      Kweet niet hoeveel dia's je precies wenst in te scannen, of je het in de toekomst regelmatig nog wenst te doen en of je aan het inscannen plezier beleeft, maar voor €650 kan je bij digidat.be zo'n 1000 à 1300 dia's laten inscannen.
      Ja, en dan ben ik dat geld gewoon kwijt, die diascanner daar kan ik 5000 dia's mee scannen (misschien gelijk voor de rest van mijn famillie ook nog een deel doen), en nadien het toestel gewoon doorverkopen voor een vergelijkbare prijs

Ik verwacht dus dat het me uiteindelijk zelfs minder gaat kosten dan het toestel huren...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        Ja, en dan ben ik dat geld gewoon kwijt, die diascanner daar kan ik 5000 dia's mee scannen (misschien gelijk voor de rest van mijn famillie ook nog een deel doen), en nadien het toestel gewoon doorverkopen voor een vergelijkbare prijs

Ik verwacht dus dat het me uiteindelijk zelfs minder gaat kosten dan het toestel huren...
        5000 dia's? dan zal je een pré, pré pensioen moeten hebben. Reken minimaal op tien minuten per dia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          5000 dia's? dan zal je een pré, pré pensioen moeten hebben. Reken minimaal op tien minuten per dia.
          ik moet er niet elke 2 minuten naar kijken hé, ik kan gewoon in bulk 100 dia's in een slede in 1 keer inscannen met dit toestel (ook de reden waarom ik niet echt naar de kleinere toestellen aan het kijken ben). Scantijden van een reflecta 5000 is 90 seconden, de verwerktijden van de scans zullen op mijn pc wel behoorlijk snel zijn (quadcore met 6gb ram), dus ik verwacht dat ik met 5 minuten per scan wel toekom, en dit alles terwijl ik een filmpje kijk.

het is me ook niet te doen om de hoogst haalbare kwaliteit, slechts een zéér klein deel van de foto's zullen nabewerkt worden.

Als ik zo elke avond 2 sledes kan inscannen dan ben ik er op minder dan een maandje vanaf...

mijn vaderschapsverlof zit er ook aan te komen, dus dan kan ik ook wat meer dan normaal verwerken (denk ik)

'k heb even wat benchmarks opgezicht van gebruikers van dit toestel:

Scanning a 100's magazine 3600 dpi with ICE, no extra filters = 5h 3 min

bron: http://www.filmscanner.info/en/Refle...itDia5000.html
          Als je dan een toestel moet gaan huren om dit na je werkuren te doen, kom je bijna op de aankoopprijs van zo'n toestel

Een reden te meer om het toestel gewoon te kopen dus
          Last edited by RikH; 27 mei 2009, 10:43.
          Mijn foto's

Comment

Veel succes met de bieding RikH, ik hoop natuurlijk stiekem met je mee dat je de veiling wint

Geef me achteraf gerust een seintje en dan spreken we wel wat af.

Comment

Ik heb me dus net een nieuwe "reflecta digitdia 5000" aangekocht op ebay

Als er mensen geinteresseerd zijn om deze te gebruiken voor ik hem terug doorverkoop binnen een 4tal maanden, laat gerust iets weten. Het toestel zal zich vanaf volgende week in Gent bevinden.

Mvg,
              Rik
              Last edited by RikH; 31 mei 2009, 19:04.
              Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Ik heb me dus net een nieuwe aangekocht op reflecta digitdia 5000 ebay

Laat ons ook eens je ervaringen weten als je wat foto's hebt ingescand. Hoe verliep een en ander, vlotheid, enz...

thx,
                Peter

Comment

zal ik zeker doen
                  Mijn foto's

Comment

Hoi,

is dit scannen destijds goed verlopen, ik ben namelijk ook van plan een dergelijk toestel aan te schaffen.

Laat iets weten aub.

Dankje.
                    BD1766BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                      Hoi,

is dit scannen destijds goed verlopen, ik ben namelijk ook van plan een dergelijk toestel aan te schaffen.

Laat iets weten aub.

Dankje.
                      had je dan niet beter een PM gestuurd ipv een 2 jaar oud topic terug op te rakelen???
                      enfin, mijn gedacht he...

Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                        Hoi,

Laat iets weten aub.

Dankje.
                        Ik was tevreden van het resultaat, de famillie ook.

Als je echter de allerhoogste eisen gaat stellen aan je scans, kan je niet in bulk werken.
                        Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                          had je dan niet beter een PM gestuurd ipv een 2 jaar oud topic terug op te rakelen???
                          enfin, mijn gedacht he...

Tom
                          Neen want nu kan hij ook reacties krijgen van andere mensen die met dit toestel gewerkt hebben. Zoals ikzelf bijvoorbeeld

Vorige maand heb ik de Reflecta Digitdia 5000 een weekje gehuurd om de dia collectie van mijn ouders te digitaliseren. Ik ben tevreden over het resultaat en het is lekker gemakkelijk. Een lade er in en hij is vertrokken voor een uurtje of twee. Wel een aantal 'misloads' gehad, maar dat kwam door de dunne kartonnen frames van de dia's. De Kodachromes heb ik wel zonder de ICE software (digitale retouche) gedaan omdat er dan randjes in de foto's kwamen.

Comment

Ik heb er hier nog eentje te koop staan, namelijk een Canon (canoscan FS4000US) KLIK

aansluiting USB en scsi (SCSI kaart inbegrepen maar niet noodzakelijk bij gebruik USB) (scanresolutie 4000 dpi)

Software en doos en kabels zijn erbij.

Prijs: 100€

Nieuwere software voor windows 7 bv. kan je gratis downloaden.

Comment

Working...
                            X