Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: konijnenberg

    Vorig jaar heb ik bij Konijnenberg de Fuji f100FS besteld. Na een maand bleek die camera nog niet in voorraad te zijn. Ondertussen had ik verder rond geneusd op het internet en had ik eigenlijk een beetje spijt dat ik voor de bridge gegaan was. Na een maand belde ik terug naar Konijnenberg en meldde dat ik mijn camera nog steeds niet had en of ik van de aankoop kon afzien. Ik heb er wel bij vermeld dat ik van plan was om eventueel een ander toestel aan te kopen.
    De man aan de telefoon was bijzonder vriendelijk. Hij raadde me aan een mail te sturen met mijn uitleg. Heb ik gedaan en nog geen uur later kreeg ik bevestiging dat mijn aankoop geannuleerd was.
    Ik heb dan uiteindelijk een ander toestel aangeschaft + batterijen en draagtas.
    Aangezien ik Turnhout te ver vond om er heen te rijden, heb ik voor thuislevering gekozen. Hier had ik een klein probleempje. In plaats van de dag na mijn bestelling te leveren was het een 3-tal dagen later... 3 dagen vind ik nog best aanvaardbaar.
    Van zodra je bestelling verzonden is, krijg je een SMS.
    De zending zat heel erg netjes verpakt. Tot op heden ben ik super tevreden van hun service. Moet wel gezegd dat ik nog geen defecten gehad heb aan mijn spullen. Ik vraag me af of men dan nog even goed is in service.
    Aan de poster zou ik dus de raad durven geven om daar je materiaal te kopen.
    Ikzelf ben aan het sparen voor een externe flitser en een degelijk statief. Het zal waarschijnlijk opnieuw bij Konijnenberg zijn. Ik bundel wel mijn aankopen om niet nodeloos verzendkosten te hoeven betalen.
    Veel succes met jouw aankoop!
    Pentax K200D

    Comment


    • #32
      Re: konijnenberg

      Heb nog maar 1 keer iets besteld daar, ik kreeg na enkele dage op een zondag! het item geleverd. Voor art en craft, ik zit op kot in de buurt, heb daar ook eens iets gekocht, ze zijn vrij goedkoop. Online is wel altijd goedkoper (art en craft hebben ook een online service, zelfde prijzen neem ik aan)
      http://www.superzalig.be
      http://www.facebook.com/superzalig
      http://www.flickr.com/photos/philippeflickruser/

      Comment


      • #33
        Re: konijnenberg

        Zelf nog niet bij Konijn besteld, op aanraden van bevriende fotograaf.
        Hij zei me dat ik er moest weg blijven om reden dat hij daar ooit moeilijkheden had met een bestelling ( wat juist het probleem was weet ik niet, maar ik respecteer zijn mening ).
        Daarom op aanraden van hem bij Foto Rubens geweest te Wilrijk en eerlijk gezegd, zie ik geen reden om ergens anders te gaan.
        Vlotte webshop, al dingen laten afsturen, ter plaatse al enkele keren geweest en altijd héél vlot bediend geweest met de glimlach tot achter de oren !

        Was zelfs op een keertje tot ginder aan het rijden toen er plots file was op een zaterdag op de snelweg. Gebeld naar Rubens en die mensen hebben een dikke 20 minuten langer opengehouden voor mij. By the way, ik had gebeld om langs te komen om een lens te testen, zelfs niet gekocht die dag. En toch met de glimlach geholpen geweest ! De lens in kwestie stond toen een 20 euro duurder dan bij Konijn. Uit respect voor het fileverhaal toch bij Rubens gekocht achteraf... En tot nu toe zeker nog niet beklaagd !
        http://www.knstyle.be

        What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

        Comment


        • #34
          Re: konijnenberg

          Oorspronkelijk geplaatst door basielsenna Bekijk bericht
          Zelf nog niet bij Konijn besteld, op aanraden van bevriende fotograaf.
          Hij zei me dat ik er moest weg blijven om reden dat hij daar ooit moeilijkheden had met een bestelling ( wat juist het probleem was weet ik niet, maar ik respecteer zijn mening ).
          Daarom op aanraden van hem bij Foto Rubens geweest te Wilrijk en eerlijk gezegd, zie ik geen reden om ergens anders te gaan.
          Vlotte webshop, al dingen laten afsturen, ter plaatse al enkele keren geweest en altijd héél vlot bediend geweest met de glimlach tot achter de oren !
          Ik kom geregeld bij Fotokonijnenberg, en heb er nog nooit problemen gehad tenzij met mijn bankkaart die altijd kuren heeft als ik daar wil betalen (ik had er eind vorig jaar problemen met de bankkaart, heb nu een nieuwe, en die wil daar ook nooit van de eerste keer werken).
          Vanmorgen was het weer zover toen ik een 430 EX II ging halen.

          Voor mij is er dus zeker niets mis met Fotokonijnenberg.
          (Ik zal volgende week nog maar eens een nieuwe bankkaart aanvragen, hopelijk is die wat beter.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: konijnenberg

            Als je enkel naar de prijs kijkt is konijn een goede oplossing, maar verwacht geen service achteraf. Het is en blijft een box mover, wil je wel service met de glimlach ga dan naar Studio 73 (of Foto Rubens, is dezelfde keten) dat zijn tenminste mensen die je helpen te zoeken naar een oplossing, zelfs als zij er totaal niets aan kunnen doen maar hun leverancier het verknoeit heeft ... dan nog zullen ze een oplossing aanbieden.

            Bij konijn zien ze mij sinds enkele jaren nooit meer terug in elk geval heb er toen een teleurstelling te veel moeten incasseren

            Al mijn materiaal komt nu van Studio 73 in Geel (of uit het buitenland, UK of DE voor de kleinere dingetjes) en ben daar héél tevreden mee.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #36
              Re: konijnenberg

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Als je enkel naar de prijs kijkt is konijn een goede oplossing, maar verwacht geen service achteraf. Het is en blijft een box mover....
              Ben het hier toch niet mee eens. Ik heb al behoorlijk wat materiaal gekocht bij Konijn (in Den Ham welliswaar) en ben altijd nog goed geholpen... en ook bij service achteraf.

              Ik heb 2 keer bij Konijn iets gekocht wat niet in orde bleek. Het eerste was een Pentax 16-50 f2.8 objectief. Deze bleek serieus last van decentering te hebben. Na zo'n 3 maanden gebruiken heb ik dit objectief op laten sturen naar de Beukelaer en aangezien deze niets kon/ wilde doen (dit objectief was toen nog maar kort op de markt en de vraag was vele malen groter dan het aanbod) heb ik van Konijn mijn aankoopbedrag volledig teruggestort gekregen op m'n rekening. Zo hoort het naar mijn idee ook, maar hoe vaak hoor je niet verhalen over dealers die moeilijk doen in zulke gevallen M'n tweede geval is een Sigma EX 50mm f1.4 met een serieus focus-probleem. Ook deze werd zonder morren omgeruild. Nog een voorbeeld van hoe het hoort te gaan, maar in de praktijk niet altijd zo werkt bij dealers.

              Konijn verkoopt veel maar je kunt ze toch geen box movers noemen. Échte box mover zijn winkels zoals Saturn of Mediamarkt. En dat kun je toch niet vergelijken. Bij Konijn in Den Ham lopen 14 verkopers rond die altijd de tijd voor je nemen, of het nu druk is of niet. En 't zijn over het algemeen ook nog wel personen die op z'n minst enigszins een idee hebben waar ze over praten. Ook dat is toch niet gebruikelijk voor een 'box mover' ...
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #37
                Re: konijnenberg



                - Belgische winkel
                - Ruim assortiment
                - Goedkoop
                - snelle service (24hr gratis levering)
                - Vriendelijke mensen, je kan er tot laat in de avond heen bellen ..

                Enige downside : de mensen aan de andere kant van de lijn/toonbank zijn niet altijd even geinformeerd over de producten en het is me zelfs al eens voorgevallen dat ik (zelfs in mijn positie als leek) de bediende kon strikken op enkele fouten ... maar goed ja, je krijgt dan wel voldoende info op hun site.

                Meer moet dat niet zijn

                Comment


                • #38
                  Re: konijnenberg

                  Ik kocht vroeger ook bij konijn, altijd in de online shop,
                  Ze zijn vriendelijk in hun mails, maar als er iets mis is dan gaat het niet zo lekker meer.
                  Zoals de lenzen die ik online bestelde, zijn waarschijnlijk deze die door de winkel klanten niet als goed werden bevonden, en dus kreeg ik al twee stuks die bijzonder ONscherp zijn.
                  Onmiddelijk gemaild wat er te doen stond, en die werden niet vervangen door nieuwe exemplaren , maar zouden 'gemaakt' worden.
                  Wat ik nu bij een andere leverancier in Nederland niet meer tegenkom daar zijn het spiksplinternieuwe lensen, die niet getest zijn door winkelbezoekers, en elke lens is tenmisnte perfect.
                  Moet wel zeggen dat een set tussenringen die niet in de doos zat, ik alsnog toegestuurd kreeg.
                  Maar Konijn, nee dank u, niet meer, of je moet dichtbij wonen, en eerst de lenzen even kunnen 'testen'.
                  Klein kodakske

                  Comment


                  • #39
                    Re: konijnenberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                    Ik kocht vroeger ook bij konijn, altijd in de online shop,
                    Ze zijn vriendelijk in hun mails, maar als er iets mis is dan gaat het niet zo lekker meer.
                    Zoals de lenzen die ik online bestelde, zijn waarschijnlijk deze die door de winkel klanten niet als goed werden bevonden, en dus kreeg ik al twee stuks die bijzonder ONscherp zijn'.
                    Onmogelijk!!! Ze versturen uit het magazijn in den ham! Hier komen geen klanten!
                    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

                    Comment


                    • #40
                      Re: konijnenberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      In Belgie moeten ze wel 2 jaar garantie verlenen; misschien dat daar het verschil ligt.

                      Naar particulieren wel 2 jaar, naar bedrijven toe 1jaar. Zit raar in elkaar hoor. Maar de firma waarvoor ik werk geeft ook maar 1 jaar garantie en wij verkopen enkele B2B. Ik heb dit eens aangekaart, maar niets aan te doen.
                      Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
                      The Sky is not the limit... the ground is..

                      Comment


                      • #41
                        Re: konijnenberg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Vanmorgen was het weer zover toen ik een 430 EX II ging halen - (Ik zal volgende week nog maar eens een nieuwe bankkaart aanvragen, hopelijk is die wat beter.)
                        Er is niets mis met jouw kaart. Jij hebt zelfs een kaart van de NEXT GENERATION. Eentje die het laat afweten als je te vaak in dezelfde winkel komt en teveel van hetzelfde koopt
                        Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
                        The Sky is not the limit... the ground is..

                        Comment


                        • #42
                          Re: konijnenberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door basielsenna Bekijk bericht
                          Was zelfs op een keertje tot ginder aan het rijden toen er plots file was op een zaterdag op de snelweg. Gebeld naar Rubens en die mensen hebben een dikke 20 minuten langer opengehouden voor mij. By the way, ik had gebeld om langs te komen om een lens te testen, zelfs niet gekocht die dag. En toch met de glimlach geholpen geweest ! De lens in kwestie stond toen een 20 euro duurder dan bij Konijn. Uit respect voor het fileverhaal toch bij Rubens gekocht achteraf... En tot nu toe zeker nog niet beklaagd !
                          Da's dan wel iets anders bij Konijn. Zat ook in de file en kwam van Gent naar Turnhout.
                          Mijn camera was besteld en ze hadden dus hooguit 5 minuten werk met mij.

                          Mijn GPS vertelde mij dat ik om 17u33 ter plaatse ging zijn. Even gebeld vanuit de wagen maar hun antwoord: "pech mijnheer, we sluiten om 17u30". Alsof om 17u30 alle klanten gegarandeerd buiten zijn.
                          Dus bijna 300km voor niks gereden en 's anderendaags mijn camera bij Fotorubens gaan kopen aan een iets hogere prijs. Konijn deed wel niet moeilijk om mijn bestelling alsnog te annuleren.
                          Art & Craft viel af omdat ze geen Pentax leveren, en omdat ze halvelings voorspelden dat die binnen de kortste keren wel failliet gingen gaan.
                          Last edited by nete; 5 juni 2009, 22:57.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: konijnenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Ben het hier toch niet mee eens. Ik heb al behoorlijk wat materiaal gekocht bij Konijn (in Den Ham welliswaar) en ben altijd nog goed geholpen... en ook bij service achteraf.

                            Ik heb 2 keer bij Konijn iets gekocht wat niet in orde bleek. Het eerste was een Pentax 16-50 f2.8 objectief. Deze bleek serieus last van decentering te hebben. Na zo'n 3 maanden gebruiken heb ik dit objectief op laten sturen naar de Beukelaer en aangezien deze niets kon/ wilde doen (dit objectief was toen nog maar kort op de markt en de vraag was vele malen groter dan het aanbod) heb ik van Konijn mijn aankoopbedrag volledig teruggestort gekregen op m'n rekening. Zo hoort het naar mijn idee ook, maar hoe vaak hoor je niet verhalen over dealers die moeilijk doen in zulke gevallen M'n tweede geval is een Sigma EX 50mm f1.4 met een serieus focus-probleem. Ook deze werd zonder morren omgeruild. Nog een voorbeeld van hoe het hoort te gaan, maar in de praktijk niet altijd zo werkt bij dealers.

                            Konijn verkoopt veel maar je kunt ze toch geen box movers noemen. Échte box mover zijn winkels zoals Saturn of Mediamarkt. En dat kun je toch niet vergelijken. Bij Konijn in Den Ham lopen 14 verkopers rond die altijd de tijd voor je nemen, of het nu druk is of niet. En 't zijn over het algemeen ook nog wel personen die op z'n minst enigszins een idee hebben waar ze over praten. Ook dat is toch niet gebruikelijk voor een 'box mover' ...
                            Ieder zijn mening hé, maar in Turnhout zien ze mij toch niet meer terug, kennis van zaken was in elk geval ver te zoeken, de basis was er wel, maar in depth was er niet te vinden, en service bij problemen was onbestaand ... door hun toedoen veel geld verloren dus ga ik nu elders, zo simpel is het.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #44
                              Re: konijnenberg

                              Nu we toch over Konijn bezig zijn....

                              Ik had vriendin- beginnend fotogafe - Konijn aangeraden om de Nikon 35mm f1.8 DX te bestellen, omdat die winkel toch goede reputatie had (zelf altijd elders gekocht echter, bij is de prijs het voornaamste).

                              Ze wacht nu al een maand op haar lens. Een maand.

                              Kom ik er ook natuurlijk ook schoon uit, als Konijn aanrader.....

                              Comment


                              • #45
                                Re: konijnenberg

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Nu we toch over Konijn bezig zijn....

                                Ik had vriendin- beginnend fotogafe - Konijn aangeraden om de Nikon 35mm f1.8 DX te bestellen, omdat die winkel toch goede reputatie had (zelf altijd elders gekocht echter, bij is de prijs het voornaamste).

                                Ze wacht nu al een maand op haar lens. Een maand.

                                Kom ik er ook natuurlijk ook schoon uit, als Konijn aanrader.....
                                Dat is nog een nieuw model, waarschijnlijk is de vraag op dit ogenblik groter dan wat Nikon kan aanleveren. Dat heb je ook wanneer je de laatste nieuwe camera wil kopen, dan moet je meestal ook wat geduld hebben...

                                Daar kan Konijnenberg niet veel aan veranderen.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X