Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben over Konijn niet te spreken. Als ik er nog ga is het om er een bom te leggen, bij wijze van spreken.
IK zal even 'kort' mijn ervaringen uit de doeken doen.
Vorig jaar augustus: ik koop een Fuji S5Pro, reservebatterij en een portretlens van Tamron met voorafbetaling, besteld via de website. Alles stond aangegeven als zijnde in voorraad.
De Fuji kwam al gauw met de post. Tevreden open ik de doos, voor de eerste 'feel'. Maar al bij de eerste klik bleek de sluiter niet te reageren zoals het hoorde. Helaas, op dat moment, omdat ik gewend was met Nikon te werken, twijfelde ik aan mezelf. Ik vroeg me af of ik toch niet iets over het hoofd zag bij de instellingen, en besloot te wachten tot ik les had om het mijn leraar te vragen, die hetzelfde toestel had. Het toestel bleek uiteindelijk stuk te zijn, maar door mijn getwijfel was de inruiltermijn van acht dagen verstreken. Camera dus maar meteen in reparatie moeten geven in Turnhout, en acht weken kwijt geweest. De arrogantie waarmee ik daar behandeld werd zat me trouwens al snel hoog: ik mocht hen nergens over aanspreken want dat toestel was uit de vestiging in Nederland verstuurd en dus moest ik maar in Nederland gaan zeuren.
Deel 2: intussen geen nieuws over batterij en lens. Na lang wachten de telefoon genomen, maar alweer moest ik mij tot Nederland wenden, want 'bestellingen met voorafbetalingen' worden in Nederland geregeld. 'Al onze medewerkers zijn bezet', u kent het tunetje. Kosten voor bellen naar Nederland liepen op, en ik geraakte maar niet doorverbonden. Toen dat dan toch lukte na de zoveelste poging, had ik ene Jos aan de lijn die me vertelde dat de lens daar al een poos klaar lag, maar dat de batterij voor onbepaalde tijd niet leverbaar was van in de fabriek. Ik reageerde verbolgen dat ik dan zo tot in het oneindige kon wachten op mijn lens. Dat snapte hij en dus stelde hij voor me de lens op te sturen en het bedrag voor de batterij terug te storten. Akkoord.
De lens is toegekomen kort erop, geen probleem. Wat niet terugkwam, was het geld voor de batterij. Dus toch maar weer bellen en eindeloos aan de wachttune gehangen tot ik het opgaf.
Rond die tijd mocht ik mijn Fuji S5Pro terug gaan afhalen in Turnhout, na de reparatie. Ik vroeg hen om dat van die batterij voor mij te regelen, als zijnde toch enige service, maar nee, ik moest mij met mijn problemen wenden tot de personen die er verantwoordelijk voor waren, en dat waren dus de Nederlandse collega's. Toen werd het me dus toch even te gortig. Als ik namelijk bestel bij Konijnenberg.be dan vraag ik er niet om dat zij het onderling zo regelen dat bepaalde bestellingen in Nederland worden afgehandeld. Ik stond er dus op dat men vanuit Turnhout naar Nederland zou bellen (lees: ik had al kosten genoeg gehad met naar Nederland bellen zonder dat me ooit enige fout had kunnen verweten worden in het hele verhaal) om te informeren waar mijn geld bleef. Na veel geruzie en gedoe heeft de man dan toch gebeld. Welgeteld drie kwartier hebben zijn eigen collega's hem op wacht gezet en zowel zijn telefoonbatterij als zijn humeur begaven het eronder. Maar dat maakte mijn rekening niet. Ik ben gewoon blijven staan wachten. Uiteindelijk is hij boven gaan bellen met een andere telefoon. En dan kwam de klap op de vuurpijl: hij komt weer naar beneden, en zegt: 'mevrouw, hebt u die batterij inmiddels al elders gekocht?'. Ik zeg: 'Nee, hoezo, ze was vanuit de fabriek niet leverbaar dus ben ik niet eens gaan zoeken...'. Hij loopt naar een glazen kast, en grijpt er een batterij van een stapel. Een Fuji S5Pro batterij. Zijn woorden: 'Zo is het dan ook geregeld'.
Het zal jullie niet verwonderen dat ik besloot dat ze mij daar nooit meer gingen zien. Helaas, het lot beschikte anders. Mijn Fuji S5Pro, kapot geleverd, acht weken in reparatie geweest en medio oktober terug in mijn trotse bezit, begint in december weer te haperen. De scherpstelas, zo bleek later. Ik heb me nog een poosje gered met manuele scherpstelling omdat ik mijn camera niet kon missen, maar nu is hij alweer in herstelling van 23 maart en ik heb hem nog niet terug. En wat méér is: toen ik hem binnenleverde lieten ze mij verstaan dat ik geen garantie meer zou krijgen. De man scheef op de herstelbon: graag prijsopgaaf. 'Hij kon immers niet zeggen waardoor die schade veroorzaakt was', lees: u hebt die camera vast zelf gemolsteerd. Het gaat om een aankoop van augustus 2008.
Te weten dat ik in de acht jaar dat ik met mijn vorige camera's werkte welgeteld één keertje een probleempje heb gehad met mijn D100. En die had ik via de hersteldienst van de Media Markt in drie weken terug.
Nooit meer, nooit meer en nooit meer zullen ze mij daar een aankoop zien doen, bij die konijnen, dat zweer ik op het graf van al wie mij lief is.
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
En wat méér is: toen ik hem binnenleverde lieten ze mij verstaan dat ik geen garantie meer zou krijgen. De man scheef op de herstelbon: graag prijsopgaaf. 'Hij kon immers niet zeggen waardoor die schade veroorzaakt was', lees: u hebt die camera vast zelf gemolsteerd. Het gaat om een aankoop van augustus 2008.
Dat kan toch niet? Het toestel valt wettelijk binnen de garantieperiode, daar kan die kl**t aan de toog toch niet eigenhandig anders over beslissen???
Ik ben tevreden van Konijnenberg. In 2007 een 400D met toebehoren gekocht. Die is na twee dagen gecrasht. Er mee teruggereden en direct een nieuwe meegekregen. Voor de rest geven ze altijd de uitleg die je wenst.
Als je echt als 'koning klant' behandelt wil worden, dan raad ik je aan elders te gaan, ondanks mijn goede ervaringen. naar Konijn ga je voor de prijs.
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Dat kan toch niet? Het toestel valt wettelijk binnen de garantieperiode, daar kan die kl**t aan de toog toch niet eigenhandig anders over beslissen???
... of het is foute boel?....
Een toestel dat kapot in de doos zit, en alle settings die al gedaan waren dus het was al gebruikt geweest .... wie zegt waar dat toestel werkelijk vandaan komt en hoe oud het is? Ik heb bij de eerste reparatie laten opvragen hoeveel kliks dat toestel al had en ze hebben me daar nooit antwoord willen op geven. Misschien is het geen nieuw toestel geweest en is de officiele garantie al verlopen?
In ieder geval zal er nog wel een woordje over geplaceerd worden als ik binnenkort mijn camera ga afhalen en het blijkt dat ik moet betalen!
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Ik ben ook niet 100% tevreden van konijnenberg. Ik heb wel geen grote klachten, maar ik zal daar in ieder geval niet vlug een aankoop doen.
Enkele jaren geleden wilde ik een lens huren. Ik had een afspraak gemaakt om deze eerst eens te testen, en alles verliep goed. Geen enkel probleem, gewoon uitstekende service
Ik reserveer die dag onmiddellijk die lens om er zeker van te zijn dat ik die een 3 maanden later ter beschikking zou hebben. Alles ok, en ik vertrek met een gerust geweten.
Tot de dag dat ik de lens wil afhalen. Nu bleek die lens verhuurt te zijn terwijl ik die gehuurd had en ik het zelfs gezien heb dat ze mijn naam in de computer zetten. Die bewuste dag was mijn naam niet meer aanwezig. Ik had nu wel geen bewijs van reservatie meegekregen, maar omdat het in hun computers stond, dacht ik dat alles wel goed zou zijn. Ik heb toen lichtjes geïrriteerd gevraagd hoe ze mijn probleem (eigenlijk het hunne) gingen oplossen, maar uiteindelijk hebben ze dan hun testlens meegegeven. Kortom eind goed al goed.
Een jaartje later ga ik weer terug om die lens te reserveren, weer ruimschoots op voorhand, en dit keer zorg ik ervoor dat ik een duidelijk bewijs van reservering meekrijg.
De dag voordat ik mijn lens ga afhalen, krijg ik telefoon van konijnenberg om te vragen hoe lang ik die lens zou huren (stond nochtans op het reserveringsformulier). Ik zeg hem dat het tot het einde van het weekend zou zijn. "Geen probleem" krijg ik te horen.
s' Anderendaags krijg ik plots telefoon van iemand die bij konijnenberg de lens zou willen huren. Dit wil dus zeggen dat konijnenberg MIJN gsm nummer zomaar aan een klant heeft doorgegeven! Bij mijn weten zijn die gegevens in vertrouwen gegeven aan de winkel en niet bedoeld om door te geven aan hun klanten. Door deze schending van mijn privé gegevens twijfel ik er sterk aan om daar dus ooit een aankoop te doen.
Van Studio 73 kan ik alleen maar lof spreken. Ik heb daar tot nu toe verschillende aankopen gedaan en alles is altijd vlot verlopen. Ik heb wel nooit informatie gevraagd, omdat ik mijn aankopen al op voorhand beslis.
Tot nu toe heb ik alleen maar vriendelijke mensen gehad, zowel in de winkel te Lommel, als in de winkel te Geel. Zelfs het email contact verliep telkens vlot en zeer vriendelijk! Kortom zeer tevreden klant van Studio 73
Ook ik heb een mindere ervaring met "KONIJN".
Afgelopen donderdag samen met een fijne colega van ARFOC om 16.00 uur naar KONIJN in Turnhout gereden om wat foto-onderdelen te gaan kopen..
Daar aangekomen hetzelfde verhaal, nummertje trekken en ...wachten - wachten - wachten.
Eindelijk aan de beurt, eerst gevraagt of meneer tijd (dit alles was geen probleem) had voor een optelling van de volgend artikelen:
Na een aantal minuten kreeg ik het bedrag te horen.. ik was ruim € 300.= duurder uit dan bij "KONIJN" in Nederland.
Toen ik hier een opmerking over maakte zei de verkoper,
"nou, dan ga je hem toch lekker in Nederland kopen "!!
Op het zelfde moment wilde hij mij een fuji S5 pro aansmeren want die was €250= goedkoper... terwijl ik NIKON materiaal wilde kopen...
Ik heb de verkoper netjes bedankt voor zijn tijd ...
een fijn weekend gewenst en mij zien ze niet meer bij "KONIJN" !!!
Ga van de week wel een eindje rijden naar Capelle a/d/ Ijssel,
Daar koop ik dezelfde set voor € 1268.=
gr. J@siu !!!
>>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<
Het lijkt mij dat je jezelf daarvan vooraf wel op de hoogte had kunnen stellen. Een beetje vreemd om dat als een mindere ervaring met Konijn te typeren.
Beetje raar om zo uit de hoek te komen...Je wist de prijs in Konijnenberg BE evengoed als die in NE, gezien je die toch al had berekend. Konijn BE zijn nu eenmaal andere prijzen. Heeft met leveranciers, ligging, concurrentie te maken.
Ze hebben dus de tijd genomen om alles uit te leggen, ze geven je de scherpste prijs in BE en als je dan nog niet tevreden bent, tja dan moet je inderdaad naar NE.
Veel succes, met daar een nummertje te trekken, en te wachten, wachten, wachten. Hopelijk hebben ze daar alles op voorraad, anders kan je nog es een daguitstap doen.
Ik meen ook eens gehoord/gelezen te hebben dat nederlanders bij de Belgische konijn wel aan de nederlandse prijs kunnen kopen. Indien dit zo is, dan heeft dat toch niets meer met leveranciers, ligging en concurrentie te maken
Ik kan natuurlijk wel niet bevestigen of dit ook werkelijk waar is, indien wel vind ik het niet eerlijk van konijn België
voor mij ook maar 2 winkels
art en craft en foto rubens
ooit eens een bestelling gedaan bij rubens, konden ze me niet leveren binnen de afgesproken tijd, netjes het geld teruggestord, met excuses binnen dezelfde week
arte en craft: geen enkel probleem nog gehad, altijd vriendelijk, uitleg, hulp goede prijzen goede naservice en dat is voor mij het allerbelangrijkste
groetjes aline
Ik meen ook eens gehoord/gelezen te hebben dat nederlanders bij de Belgische konijn wel aan de nederlandse prijs kunnen kopen. Indien dit zo is, dan heeft dat toch niets meer met leveranciers, ligging en concurrentie te maken
Ik kan natuurlijk wel niet bevestigen of dit ook werkelijk waar is, indien wel vind ik het niet eerlijk van konijn België
In Belgie moeten ze wel 2 jaar garantie verlenen; misschien dat daar het verschil ligt.
Comment