Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografen met ervaring eventfotografie gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotografen met ervaring eventfotografie gezocht

haha grappig hoe iedereen hier reageert en ook wel een beetje zielig. De reden waarom ik hier naar het materiaal vraag is om het over een high end event gaat waar alle BV's, bedrijfsleiders, .... aanwezig zullen zijn.

Ik weet ook wel dat je superfoto's kan nemen met een klein toestel en dat een toptoestel geen garantie is voor kwaliteit. Maar de opdrachtgever wil gewoon fotografen met professionele apparatuur. punt. klant is koning!!! Trouwens die vraag is gewoon om een eerste selectie te maken, de uiteindelijke keuze is een combinatie van een realistische prijs en het bekijken van het portfolio

Wat die flits betreft, voor concert fotografie is het normaal dat je zonder flits werkt maar als het om een receptie, walking dinner gaat is slow shutter speed en dan een flits die het onderwerp bevriest is toch echt wel de beste manier om zowel ambient licht als een scherp onderwerp te krijgen. Daarom ook dat ik het type flits wil weten, als je flits gebruikt die je niet kan richten dan zal je nooit hetzelfde resultaat krijgen.

En wat de kleding betreft, tja is erg dat ik het hier zo specifiek moet vragen maar ik zie soms fotografen afkomen op events waarvan ik denk "jongens hoe durf je zo naar je werk gaan". Als alle gasten sjiek gekleed gaan dan kan je als fotograaf toch onmogelijk in je jeans en t-shirt verschijnen.....

Gelukkig zijn er nog wel mensen die met 2 voeten op de grond staan en die begrijpen dat de klant eisen kan stellen en dat je als fotograaf dan zelf de keuze kan maken of je die job wil aannemen of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanuk Bekijk bericht
      Wat die flits betreft, voor concert fotografie is het normaal dat je zonder flits werkt maar als het om een receptie, walking dinner gaat is slow shutter speed en dan een flits die het onderwerp bevriest is toch echt wel de beste manier om zowel ambient licht als een scherp onderwerp te krijgen. Daarom ook dat ik het type flits wil weten, als je flits gebruikt die je niet kan richten dan zal je nooit hetzelfde resultaat krijgen.
      Doorgaans vind'k dat een lichtsterke prime dit beter doet hoor.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

akkoord dat een prime lens super is (ik gebruik ze ook vaak) maar wat als je moet werken in een donkere ruimte met mensen die je niet naar het licht kan zetten, in omstandigheden waar je tegenlicht hebt, waar veel mensen rondlopen en je dus niet makkelijk je eigen positie kan aanpassen? Dan is een lichtsterke zoomlens en een flits wel handig al was het maar om al invulflits te gebruiken.

Commerciële fotografie is vaak compromissen sluiten....

Comment

Ondertussen weten we nog niet welke datum het juist is?

Mvg,

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

wanneer & waar?

ik heb een 1D mkII en Tamron 28-75 2.8 lens en een 580EX flits...
            heb wat ervaring met fuifjes en schoolgalaballetjes.

ik pas nog in mijn trouwkostuum en da's een gekleed kostuum dus ik hoor het wel

als je een factuur wil, val ik echter af
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              wanneer & waar?

ik heb een 1D mkII en Tamron 28-75 2.8 lens en een 580EX flits...
              heb wat ervaring met fuifjes en schoolgalaballetjes.

ik pas nog in mijn trouwkostuum en da's een gekleed kostuum dus ik hoor het wel

als je een factuur wil, val ik echter af

meer details zou een betere respons gegeven hebben... nu zijn er al reacties gekomen die anders wellicht achterwege gebleven waren. Een onkostenvergoeding of een artistieke vergoeding kan, maar niet voor iedereen... en als je een factuur verlangt kan dat ook, maar dan weer voor een andere groep...
              De reacties begrijp ik overigens wel, aangezien een topic dat vaag begint als dit topic meestal resulteert in "we willen goedkoop gesteld geraken, facturen hoeven niet" (en neen, ik ben geen zelfstandige).
              Wat het event betreft dacht ik even aan een studentengala... maar daar lopen niet zoveel BV's rond zeker...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Ik zou maar al te graag alle details in het forum zetten maar heb al slechte ervaringen gehad met mensen die rechtstreeks een opdrachtgever contacteren en zo proberen de job volledig binnen te halen.

je kan niet voorzichtig genoeg zijn en oh ja er zijn genoeg mensen die serieus hebben gereageerd op deze oproep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanuk Bekijk bericht
                  Ik zou maar al te graag alle details in het forum zetten maar heb al slechte ervaringen gehad met mensen die rechtstreeks een opdrachtgever contacteren en zo proberen de job volledig binnen te halen.

je kan niet voorzichtig genoeg zijn en oh ja er zijn genoeg mensen die serieus hebben gereageerd op deze oproep.
                  stuur me dan een PM met details als je geinteresseerd bent
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Doorgaans vind'k dat een lichtsterke prime dit beter doet hoor.
                    That just doesn't cut-it in most real-world situations. People are blinded that primes are better...
                    The commercial world isn't as easy as that. I don't remember the last time I used a prime on a job and I've not missed the paying shot yet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      stuur me dan een PM met details als je geinteresseerd bent
                      de vraag van Sanuk was net andersom... stuur HEM een PM.
                      Spijtiggenoeg ben ik op die datum niet beschikbaar... sjiek evenement!

G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        de vraag van Sanuk was net andersom... stuur HEM een PM.
                        Spijtiggenoeg ben ik op die datum niet beschikbaar... sjiek evenement!

G
                        had ik overgelezen in zijn startpost

heb inmiddels een pm gekregen van hem en t ziet er wel een sjiek evenement uit

zal wel horen van hem of het ok is of niet.
                        Nieuwe site

Comment

Hallo sorry moest een pm zijn
                          Last edited by Litte; 14 mei 2009, 11:45. Reden: moest een pm zijn

Comment

heb inmiddels een pm gekregen van hem
                            Ik niet.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                            X