Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil België Nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijsverschil België Nederland

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    denk dat het allemaal relatief is...

    de auto's kosten in nederland 30% meer als in belgie..., de huizen zijn kleiner voor dezelfde prijs, probeer daar maar eens een eigen huis te bouwen...

    nederlanders zijn handelaars, d'r is daardoor meer aanbod, en daardoor ook scherpere prijzen...

    en ja, je kan ook in nederland kopen! doe ik regelmatig voor kleinere artikelen, doch toen ik m'n D700 body kocht, was hij even duur in belgie (na wat rondkijken) als in nederland en ik had er 2 jaar garantie op...

    Doch alles samen, denk ik niet dat nederlanders beter af zijn, ook niet slechter, alhoewel... lees net dat de belgen de meeste vrijetijd hebben :-)
    Je kunt de landen inderdaad niet zomaar tegen elkaar afzetten. Zoveel zaken zijn bijvoorbeeld gebonden aan heffingen van de overheid, waardoor de marktwerking minder transparant is. Overigens, met woningen is het maar in welk deel van Nederland je gaat zitten. In Zeeuws-Vlaanderen zijn de woningen bijvoorbeeld heel betaalbaar itt de randstad.

    Als je camera's in Nederland goedkoper kan krijgen en je woont aan de grens of je durft aan te kopen via internet, dan denk ik dat je je kans moet grijpen. Zo ook bij andere goederen, dit echter natuurlijk ook andersom (met auto's zal dit helaas niet opgaan, dan moet je invoer betalen )

    Overigens vind ik de service in veel zaken waar je de gewone prijs dient te betalen (dixons bijvoorbeeld) niet geweldig. Alleen de lokale fotozaak heeft nog vaak die echte hulpvaardigheid en meestal liggen die prijzen rond het niveau van Dixons. Dus als ik dan zou moeten kiezen zou ik voor de lokale handelaar gaan. Ik heb in Zeeuws-Vlaanderen daar echt goede ervaringen mee (Oostburg bijvoorbeeld). Als je echt goede voorlichting en begeleiding krijgt bij je aankoop, kan dat het prijsverschil waard zijn. (In Oostburg heb ik goede tips gekregen hoe mijn fotografie te verbeteren.)

    Groeten,
    Bart

    Comment


    • #17
      Re: Prijsverschil België Nederland

      Oorspronkelijk geplaatst door Bertpix Bekijk bericht
      Waarschijnlijk volgt het Hollands Konijn de scherpe prijzen op de thuismarkt, hier bij ons liggen de gemiddelde prijzen duidelijk hoger en kunnen de Konijnen ook wat meer vragen.....
      Weet je waar het prijs verschil in zit. De Belgische konijn heeft een duurdere leverancier dan de Nederlandse. Dat vertelde ze althans tegen mij. Maar daaruit blijkt wel dat sommige leveranciers toch wel wat meer winst willen dan een andere leverancier.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: Prijsverschil België Nederland

        Krijgt het belgische konijn zijn goederen dan niet van het nederlandse moederdier?
        Nikon D90 + 18-200 VR

        Comment


        • #19
          Re: Prijsverschil België Nederland

          Verplaatst naar geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Prijsverschil België Nederland

            Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
            Ik merk hier op het forum wel dat Belgen een beetje huiverig zijn om iets op het internet te kopen
            Daar heb je gelijk in denk ik, maar het is ook zo dat de Belgische prijzen niet zo laag zijn en bestellen op een Nederlandse site het veel meer kost om het naar Belgë te sturen en het dan vaak weer zo duur word dan dat we het hier in een winkel kopen.
            Op dure dingen is dat nog te doen maar bv een batterij bestellen word het door de hoge verzendingskosten snel nog duurder dan hier.

            Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
            Er zou afgelopen februari een grote prijs stijging komen kon men in januari op alle fora lezen
            Heb daar hier niets van gemerkt (in Nederland) ,wel in de UK
            Aan de Nederlands prijzen heb ik dat ook niet gemerkt maar wel aan de Belgische, beste bewijs is de vergelijking konijn B en NL, in december bijna geen verschil maar nu.

            Als je bij konijn NL bestelt vanuit België zou je dan de Nederlandse prijs krijgen of de Belgische.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #21
              Re: Prijsverschil België Nederland

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Weet je waar het prijs verschil in zit. De Belgische konijn heeft een duurdere leverancier dan de Nederlandse. Dat vertelde ze althans tegen mij. Maar daaruit blijkt wel dat sommige leveranciers toch wel wat meer winst willen dan een andere leverancier.
              Dat geloof je toch niet echt ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Prijsverschil België Nederland

                Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                Krijgt het belgische konijn zijn goederen dan niet van het nederlandse moederdier?
                Wat konijn mij vertelde niet. Als ze het wel doen, dan werken ze met parallel import in de Turnhoutse vestiging. En kunnen ze je niet zomaar een Franse instructieboekje erbij steken. En wat dacht je als de lens kapot gaat na 1,5 jaar. Dan kunnen ze het niet verhalen op de leverancier. Mijn lokale fotoboer, die had erover dat hij ook bij meerdere leveranciers mijn DSLR kon bestellen. En dit is maar een kleintje.
                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Als je bij konijn NL bestelt vanuit België zou je dan de Nederlandse prijs krijgen of de Belgische.
                Denk de Nederlandse en je krijgt dan ook maar 1 jaar garantie.
                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat geloof je toch niet echt ?
                Waarom zou ik het niet geloven? Ik denk dat het ook voor hun makkelijker is met garantie zaken.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: Prijsverschil België Nederland

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Ik ben nogal verontwaardigd over het prijsverschil tussen Nederland en België.
                  In het voorbeeld staat nu een overbekende winkel waar vroeger de verschillen echt miniem waren maar als je nu op de volgende links eens gaat kijken dan verschiet je u toch een bult.


                  In Nederland kost dus een D90 body €709 en in België kost die €890,72 das een serieus verschil als je het mij vraagt.
                  Das het verschil bij de zelfde winkel alleen staat de ene in België en de andere in Nederland.
                  En ik die dacht dat een konijn een konijn was, niet dus.
                  Nu weet ik wel dat er verschil bestaat in de BTW maar zoveel verschil daar is toch wel meer aan de hand.
                  Ik vraag me toch wel af of ze ons als Belgen niet aan't rollen zijn.
                  Dan moet je eens naar Nikon Belux/Brussel bellen... Daar krijg je enkele Nederlanders aan de lijn die beginnen te lullen over invoertaksen etc. Allemaal dikke zever en ze kunnen die € 170,00 of meer op een body van den D90 niet rechtvaardigen. Wat doet de slimme Belg dan? juist, eens over de grens wippen (niet letterlijk).
                  Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

                  Comment

                  Working...
                  X