Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgie vs Nederland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgie vs Nederland

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik heb net een Canon besteld bij redcoon.be Belgische shop dus denk je 2 jaar garantie.
    Voor de garantievoorwaarden verwijzen ze naar een link van canon:

Daar staat duidelijk 1 jaar garantie?
    Hoe zit dat nu?

mir
    Het eerste jaar kan je kiezen: zelf opsturen naar canon oftewel naar de winkel, het 2de jaar moet je het naar de winkel sturen. Redcoon is qua service een heel slechte shop, dus denk dat je veel miserie zou kunnen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Het eerste jaar kan je kiezen: zelf opsturen naar canon oftewel naar de winkel, het 2de jaar moet je het naar de winkel sturen. Redcoon is qua service een heel slechte shop, dus denk dat je veel miserie zou kunnen hebben.
      oei hopelijk hebben we geen problemen met de camera.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

zou het misschien zo kunnen zijn dat; je normaal 1 jaar garantie hebt en alles wat het langer is, een verkapte verzekering is?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ik heb net een Canon besteld bij redcoon.be Belgische shop dus denk je 2 jaar garantie.
          Redcoon.be = Duitse winkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            nl is 1 jaar garantie en 19% btw
            be is 2 jaar garantie en 21% btw
            Europese richtlijn = 2 jaar overal ...

Comment

Ik nen momenteel zelf op zoek naar canon 50D body. Hij is in NL bij camera.nl te koop voor 830 euro. Je kan daar een extra garantieverzekering afsluiten (95 euro voor 3 jaar). daar is ook een gewone verzekering bij inbergrepen.
              In Belgie is de goedkoopste konijnenberg met 890 euro .(2 jaar garantie)
              Voor 35 euro meer heb ik 1 jaar meer garantie en 3 jaar een verzekering.

Ik vind het ook raar dat bij konijnenberg NL de camera ook slechts 829 euro kost. Ik probeerde die online te bestellen maar dit toestel werd niet geleverd aan België aan die prijs.
              Met vriendelijke groeten,
              Bernus

Comment

Canon 450D met 15-55 kit.

Prijs Konijnenberg belgië: 639 euro
                Prijs Konijnenberg nederland: 629 euro
                Prijs Camerahuis nederland: 569 euro ???

Ten eerste: inderdaad verschillen tussen Nederland en België, maar blijkt dan dat de prijsverschillen in Nederland kweet-niet-hoe groot zijn in vergelijking met de prijsverschillen in België.

Tuurlijk lijkt het enorm interessant om de Canon 450D bij Camerahuis NL te kopen... maar... wat als er iets aan is? en allerlei vragen in die trand...
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Dat zijn de risico's die je erbij moet nemen he.
                  Mijn 50D kost in een Gentse fotozaak 1124 euro.
                  Ik heb nu bij redcoon 821euro betaald (812 voor de body + 9 euro verzendkosten).

Verschil: 303 euro. Daar wil ik wel eens het risico voor nemen om hem online aan te schaffen.

En hoeveel camera's zouden binnen de garantie een defect hebben?Kan altijd natuurlijk maar dan heb ik pech,moet het toestel dan terug sturen maar dat zal me geen 303 euo kosten he.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Canon 450D met 15-55 kit.

Prijs Konijnenberg belgië: 639 euro
                    Prijs Konijnenberg nederland: 629 euro
                    Prijs Camerahuis nederland: 569 euro ???

Ten eerste: inderdaad verschillen tussen Nederland en België, maar blijkt dan dat de prijsverschillen in Nederland kweet-niet-hoe groot zijn in vergelijking met de prijsverschillen in België.

Tuurlijk lijkt het enorm interessant om de Canon 450D bij Camerahuis NL te kopen... maar... wat als er iets aan is? en allerlei vragen in die trand...
                    De kit bij Digicamshop aan 619€
                    Dan koop je hem in Belgie en als je voor 22hr savonds besteld dan staat die aan je voordeur de volgende dag ... verzekerd, 2 jaar waarborg en kan terug gestuurd worden naar Antwerpen indien er schade is ...

@ mir : opletten met dergelijke stellingen (een risico dat je erbij moet nemen) want dergelijke opmerkingen tellen meestal enkel als er niets aan je toestel scheelt ... als jij nu net de uitzondering bent waar er WEL iets aan scheelt, dan begint een lijdensweg en moet je met de staart tussen de benen op je woorden terug keren.

Voor mij speelt service nog steeds een ERG belangrijke rol

Comment

Klopt maar dat risico heb je toch bij elke online aankoop?
                      Niet elke online shop heeft ook een zaak waar je indien een probleem je met je toestel er langs kan?

mir

Comment

voor zover ik weet MOET elke online shop in Nederland een afhaal adres hebben.
                        en meestal hebben die dus ook een zaak al was het maar een afhaal balie met een magzijn
                        waar bij de service ook goed is.

en garantie is ook weer een verhaal apart (ik zal ff een stukje Ctrl-C CtrlV van wikipeda doen)
                        Garantie is een begrip waarmee men aangeeft dat men ergens voor instaat. Een ander woord voor garantie is waarborg. Wanneer een verkoper van een product een garantie geeft op de kwaliteit van het product, betekent dit dat hij ervoor instaat dat het product voldoet aan de beloofde eisen. Een garantie is daarmee een sterke belofte die ook de nodige juridische gevolgen kan hebben. Iemand die een garantie biedt, schiet sneller tekort in zijn prestatie dan iemand die geen garantie biedt. Meestal is aan een garantie en garantietermijn verbonden.

In de volksmond wordt met het begrip garantie vaak gedoeld op fabrieksgarantie. Dit is de garantie van de fabrikant van een product, dat het product voldoet aan de door de fabrikant gestelde verwachtingen. Hierop maakt een fabrikant soms wel enkele uitzonderingen. Zo zal een fietsenfabrikant normaal gesproken geen garantie geven op fietsbanden als er door toedoen van de gebruiker een lekkage optreedt. Een fabrikant verbindt vaak een termijn aan de garantie, van bijvoorbeeld enkele maanden of jaren. Soms is het mogelijk voor de koper om tegen bijbetaling de garantie te verlengen met een extra termijn.

Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.

(ik heb dit gebruikt om mijn accu van mijn laptop laten vervangen met hulp van een bedrijf dat normaal gesproken auto en motor accu's verkoop, een mooie brief opgesteld en na 2 weken kreeg ik een nieuwe accu thuis gestuurt)

Mark

Maar het is altijd verstandig om ff over de grens te kijken helaas is dit voor mijn nooit echt voordeliger omdat ik al in (misschien wel helaas) al in Nederland woon.

Comment

Working...
                        X