Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upd: back and improved (the titanium version :-))

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    misschien had onze Phille er wel eventjes zijn buik van vol, ik zie dat hij sinds januari 2003 al meer dan 3500 postings gemaakt heeft. dat is wel erg veel op zo'n korte tijd. een beetje afstand nemen kan dan zeker geen kwaad. maar hij moet wel terugkomen, hee!

    Comment


    • #62
      wees gerust - ik ben er zeker van dat hij terug komt ... voor wat voor reden ook ...

      mvg,
      Giant Pat
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

      Comment


      • #63
        Mensen mensen! De tranen springen me spontaan in de ogen bij het lezen van zoveel onzin, geleuter, bijna heiligverklaringen en onkunde wat betreft het goed interpreteren van uitspraken en handelingen. De een vind Phille geweldig, de ander vind dat ie lichtelijk uit de hoogte doet. Mag toch?

        Maar ik vind het wel erg zwak als je bij het eerste de beste verwijt opstapt (of wordt Phille hier stelselmatig gebashed??) , mocht de crew zo een instelling hebben dan zou er al lang geen BD meer bestaan.

        Verbeter de wereld en begin bij u zelfe .

        Groeten,
        Ronald
        http://fotografie.jouwweb.nl/

        Comment


        • #64
          Originally posted by maturin
          Phille, door weg te gaan dupeer je veel mensen die jouw technische kennis op prijs stellen en het dient ook nergens voor... toch
          Originally posted by maturin
          Mensen mensen! De tranen springen me spontaan in de ogen bij het lezen van zoveel onzin, geleuter, bijna heiligverklaringen en onkunde wat betreft het goed interpreteren van uitspraken en handelingen. De een vind Phille geweldig, de ander vind dat ie lichtelijk uit de hoogte doet. Mag toch?

          Maar ik vind het wel erg zwak als je bij het eerste de beste verwijt opstapt (of wordt Phille hier stelselmatig gebashed??) , mocht de crew zo een instelling hebben dan zou er al lang geen BD meer bestaan.

          Verbeter de wereld en begin bij u zelfe .


          Comment


          • #65
            eigenlijk heb ik hier veel zin om mijn berucht groot bakkes eens volledig open te trekken. maar dan komt daar terecht een slotje van, om de newbies en de kleine zieltjes niet te vertrappelen. 'k zal dus maar best nog even mijn mond proberen te houden.

            (meestal gooi ik een reply van mij zoals deze in de vuilbak, maar nu even niet, hoor.)

            Comment


            • #66
              Originally posted by the hustler
              eigenlijk heb ik hier veel zin om mijn berucht groot bakkes eens volledig open te trekken. maar dan komt daar terecht een slotje van, om de newbies en de kleine zieltjes niet te vertrappelen. 'k zal dus maar best nog even mijn mond proberen te houden.

              (meestal gooi ik een reply van mij zoals deze in de vuilbak, maar nu even niet, hoor.)


              Hallo hustler, kalmeer nu doe je hetzelfde als degene waarop je kwaad bent. Met schelden bereiken we niets.

              Comment


              • #67
                ALL WE ARE SAAAAAAAAAYYYYYYYING, IS GIVE PEACE A CHANCE! allé jongens en meiskes, zingen. ALL WE ARE SAAAAAA........

                Niet echt on-topic, maar ja, 90% van de topic is off-topic.
                Oliver.

                Comment


                • #68
                  hoe bedoel je, j@n. 'k ben toch helemaal nog niet kwaad op iemand hoor, laat staan dat ik al aan het schelden ben. als dat anders overkomt, oei oei, 'k ben nog kalm en er zijn er al die de bui zien hangen. 'k heb toch gezegd dat ik een beetje braaf ging proberen te zijn? dat was geen grapje hee. maar 'k moet hier eerlijk gezegd wel even op mijn tandjes bijten om niet zwaar uit te vallen naar de verkeerde personen. dat zal wel lukken, hoor. een garantiebewijs kan ik wel niet garanderen. maar ik beloof wel dat ik mijn best ga doen om wat te kalmeren. da's toch ook al een beetje goe van mij, hee.


                  @ digpic: het is niet goed als iemand zoals Phille het hier niet meer ziet zitten. als er dan ook nog eens ruzie gezocht wordt tegen vb marjo en ronald, mag je dat eens tegen mij komen uitleggen. begrepen?

                  Comment


                  • #69
                    Hallo Hustler. Ook ik lees hier al enkele maanden alle (interessante) topics, en ben een nagelbijter. Tot recentelijk had ik zelfs geen toegang tot dit forum, maar ook door deze topic ben ik uiteindelijk in mijn pen gekropen.

                    Ruzie zoeken is het laatste wat ik wil doen hoor, maar ik heb enkel Phille even willen verdedigen en uiteraard spring je dan mee op de 'moraal' kar. Pro en contra, er zal altijd discutie zijn.

                    Ik heb ondertussen ook mijn eerste 'technische' topic beantwoord, goed hé!

                    Groet, Renaat Vertongen, alias Digpic.

                    Comment


                    • #70
                      "zwak" om te vertrekken.. ?

                      tsja, het zal den druppel geweest zijn eh.

                      Het is zijn eigen keuze, en ik kan de reden goed begrijpen.
                      De kern van de zaak is: je kijkt een gegeven paard niet in de bek, en je kuist best eerst voor je eigen deur.
                      Maar blijkbaar is het moeial-gedrag van sommigen te hoog om iemands doen en laten te volgen en te bekritiseren. Wie is er dan "zwak" en kleinzielig ?
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #71
                        "zwak" om te vertrekken.. ?

                        tsja, het zal den druppel geweest zijn eh.
                        Ja dat bedoel ik, hij is dus blijkbaar al eerder vaak aangevallen. Maar als je daar geen weet van hebt lijkt het zo plotseling. Dat zal dan wel gebeurt zijn in de fora die ik niet vaak lees zoals 'ter zake'; in 'demos' heb ik zelden een onvertogen woord tegen Phille gehoord. Op sommige fotos wel wat aan/opmerkingen maar daar zit je op een fotosite voor.

                        Maar dat gaat natuurlijk twee kanten op. Iemand die Phille lijkt aan te vallen zal ook wel een reden hebben waarschijnlijk, daar is wellicht ook sprake van een "druppel".

                        En het is zoals JaJa zegt: op een forum ontstaan er al snel misverstanden en die kunnen opgelost worden.

                        Zo, en nu eens even foto's bekijken voordat de verzuuring toeslaat
                        Groeten,
                        Ronald
                        http://fotografie.jouwweb.nl/

                        Comment


                        • #72
                          Hallo Phille,

                          Dit doet echt de deur een beetje toe:

                          "a normal guy with a 'pro' attitude ;-)"

                          Ik heb je slechts eenmaal in levende lijve ontmoet, je was geinteresserd in de techniek, wat kan die en die lens. Ik denk dat dat het eerste begin is, wel kan ook totaal niet het eerste begin zijn, maar des al niet te min, wilde je iets met fotografie bereiken.

                          Persoonlijk denk ik, dat je het verkeerde pad hebt gekozen, wel op zijn minst de verkeerde inslag, fotografie gaat niet over techniek, fotografie, wel in de betekenis van 'een gevoel overbrengen' gaat over gevoel, gevoel met een frame, gevoel over licht en donker, gevoel over kleur of in Z/W gevoel over grijstinten.

                          Tijdens onze korte ontmoeting heb ik geproefd, dat je in een technisch beroep bezig bent, wel dat kan, wel behoeft totaal geen beletsel te zijn om het gevoel open te stellen. Een foto is een heel vreemd ding, het is een 2D plaatje, met kleur of grijswaarden, een plaatje dat iets over moet brengen, het moet overbrengen het gevoel dat we zelf hadden toen we het plaatje vastlegde.

                          In jouw plaatje mis ik gevoel, ja werkelijk in ieder plaatje dat ik van jouw hand gezien heb, mis ik gevoel. Ik zie allen het streven naar scherpte en goede belichting. Een streven naar een fijne compositie, heb ik nooit kunnen zien, het streven naar het vast leggen van emotie ook nooit.

                          Vind ik je daarom een slechte fotograaf ?

                          Nee, zeker niet, daar ik weet, dat je op zoek bent.

                          Verkeerd woordgebruik, wel daar weet ik alles van, scherp, te scherp, ook daar weet ik het mijne van.

                          Ik denk, dat je nog heel veel passen over moet gaan om werkelijk interessante foto's te maken, foto's met geveoel en dan bedoel ik niet het gevoel van het huilende zigeuner jongentje.

                          Wel je hebt nog vele jaren te gaan en kan ernaar blijven streven in 2D emoties weer te geven.

                          Je sport georienteerde opnames vind ik persoonlijk duidelijk weergeven, dat je totaal niet geinteresseerd bent in echte fotografie,

                          jacques.

                          Comment


                          • #73
                            Ok Jacques, anderen vinden dat ik meer van me moet afbijten, wel, dit ga ik dan ook doen en wens enkele zaken meteen te weerleggen :

                            1) a normal guy with a 'pro' attitude slaat hélemaal niet op wat jij denkt met 'de deur toe' !! Ik wil met deze ludieke boodschap als trailer gewoon de draak steken met heel het gebeuren, er staat (stond) niet 'a pro with an attitude' waarmee ik duidelijk wil zeggen dat ik mezelf hélemaal geen pro waan of er een ben, maar wel een stand-up guy met ballen aan z'n lijf die op een 'pro'(pere) manier door het leven wil, dus totaal het omgekeerde van wat jij beleeft.

                            2) dat jij in al mijn foto's gevoel en emotie mist, dat is je persoonlijke keuze en die hoef ik geeneens te delen, noch anderen. Zo mis ik scherpte en accuratie in jou camera benadering, ik zou zelfs kunnen stellen dat je de techniek niet beheerst, maar ook dat kan jij dan weer afschilderen als 'mijn' persoonlijke wetenschappelijke benadering.

                            3) geloof me vrij, van beide soorten moeten er bestaan, zonder jou soort van emoties en gevoel zouden er waarschijnlijk minder aantrekkelijke foto's met 'karakter' gemaakt worden in deze wereld, zonder mijn technische benadering naar perfectie zouden er waarschijnlijk geen degelijke camera's geproduceerd worden in deze wereld. Je hebt beide soorten nodig Jacques, de wetenschappers die de techniek verbeteren en toepassen, en daarbovenop hopen de emoties achteraf te leren ondervinden, en de mensen die het artistieke sneller beheren of aanvoelen maar de techniek leren doorgronden. Ik hoop dat je ziet waar in naartoe wil: van beiden is nodig, zonder de juiste camera technieken sta je ook nergens, en ik denk dat je die eerst moet kunnen beheersen voor je de emotie kan toevoegen om het perfecte plaatje te leveren.

                            4)Dat mijn sportfotografie voor jou weinig aantrekkingskracht heeft, is je totale recht, doorgaans zal je weinig emotie in een stalen ros op 4 wielen kunnen zoeken, maar sfeerbeelden oproepen en weergeven door een bepaalde techniek te perfectioneren kan wel en dat is ook een vorm van kunst. (wheelspin, panning, etc...) En ook daar blijft de compositie en kadering een toegevoegde waarde ...

                            5) Dus Jacques, je kan dan wel je vingertjes in een kadertje vormen en daarin het plaatje kaderen, je emoties de vrije teugel geven en een karaktervolle prent voor de geest halen, knap! Maar dan moet ie nog perfect op de sensor belanden Het is net daarom dat ik leer proeven van alle soorten fotografie, ik "zoek' inderdaad en op deze tocht wil ik mezelf leren kennen, wat me het meest zal interesseren, het streven naar de perfectie kwa techniek, het type fotografie of kunst, en het materiaal dat ervoor nodig is. En die zoektocht heeft veel facetten, en hopelijk komt er een einde, maar dat hoeft helemaal niet voor me. Ik hou mezelf gedreven (ook beroepsmatig) door steeds weer nieuwe uitdagingen en technische problemen te onderzoeken, dat is mijn leven waarvoor ik koos. Misschien zijn technische en wetenschappelijke personen in deze wereld minder artistiek, I don't care my friend

                            6) Dat mijn sportopnames jou de indruk geven dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in 'echte' fotografie is echt 'te gek' en negeer ik. Je trap hier op de tenen van menig persoon, dit keer niet op de mijne, dit bewijst hoe 'eng' je eigen visie is.

                            Vind ik je daarom een slechte fotograaf, neen, zeker niet, laat ons beiden onze zoektochten verder zetten

                            Comment


                            • #74
                              that's more like it, phille.

                              alhoewel, vb jacques en ik zullen nooit vrienden worden. maar zelfs ondanks zijn meestal te beperkte visie, duidelijk gebrek aan kwaliteiten en zijn regelmatig misplaatst verbaal geweld (dan nog gekruid met zo'n overvloed aan kromme taal en typfouten dat het moeilijk wordt om dat soort redeneringen ernstig te nemen) geloof ik niet dat hij een van de rotte appels is die je het leven zuur willen maken. maar dat hij zelfs op zijn veelal ongenietbare manier een steentje bijdraagt om je te wapenen tegen kritiek, zodat je zelf sterker in je schoenen staat, uit je schelp kruipt en voor jezelf en je mening durft op te komen.

                              in alle geval: welcome back


                              @ jacques, 'k weet dat je tegen een stootje kunt en eigenlijk is dit dus als een soort complimentje bedoeld: omdat je tenminste altijd jezelf blijft en jezelf niet verloochent. ook al zijn onze meningen totaal onverenigbaar en heeft het geen enkele zin om enige verzoeningspogingen daaromtrent te ondernemen. voor mijn part ben je de slechtste nog niet.

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Phille
                                6) Dat mijn sportopnames jou de indruk geven dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in 'echte' fotografie is echt 'te gek' en negeer ik. Je trap hier op de tenen van menig persoon, dit keer niet op de mijne, dit bewijst hoe 'eng' je eigen visie is.

                                Vind ik je daarom een slechte fotograaf, neen, zeker niet, laat ons beiden onze zoektochten verder zetten
                                hear hear Phille!
                                Luc

                                Comment

                                Working...
                                X