Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upd: back and improved (the titanium version :-))

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Froto
    Inderdaad, HR moet niet gepubliceerd worden ... mijn excuses ... maar adres en naam van verkoper (commerciële zetel eventueel) echter wel ... evenals de verkoopsvoorwaarden ...
    En niet vergeten, je moet eerst links, dan rechts, dan weer links kijken, alvorens men oversteekt

    In het land der regels kan ik me zeker niet vinden, vandaar dat ik graag tzt Nederland zal ontvluchten. Maar nu weer effe ontopic, Phille, we pakken er binnenkort nog een als je het goed vind en er zin in hebt En voor de bovengenoemde reactie van Froto over 'commerciële zetel'... dat leg ik graag een keer prive uit... Tenslotte is mijn leven, niet het leven dat bestaat uit regels.

    Be free, keep smiling
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #32
      quote: 'wat voor straffen er staan op het niet naleven van de handelswet'

      Doe mij 1 BD'r die nog nooit over de scheef is gegaan bij de wet. Ik kom gewoon niet meer bij van m'n eigen stomme reactie hierop hahahahahaaha

      Maar bedankt een ieder, voor hun wijze woorden, nu zijn we wel weer wat wijzer geworden mag ik hopen
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

      Comment


      • #33
        jammer, echt jammer, als beginnend digitaler die best info kan gebruiken om bij te leren is alle inkom van anderen welkom. Maar blijkbaar is het moeilijk om ook maar één forum te vinden (over wat voor onderwerp dan ook) waar muggenzifterij niet opduikt :-(

        Beetje eigen aan het net? Zelfde discussie tussen mensen onderling face to face is stukken makkelijker, reacties op een forum worden vaak sneller als een aanval aanzien.

        Als je iets opmerkt wat je niet zint, beetje (veel) laten bezinken vooraleer te reageren kan wonderen doen (evenals persoonlijke email reactie).

        Groetjes ron

        Comment


        • #34
          Phille, door weg te gaan dupeer je veel mensen die jouw technische kennis op prijs stellen en het dient ook nergens voor... toch
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #35
            'k vind het ook wel raar hoor, dat phille door 1 topic waar wat verdeelde reacties op komen nu ineens weg zou blijven.

            wat ik wel begrijp is dat het niet gemakkelijk is om tegenwoordig als fotograaf je kost te verdienen, en als je alle kennis en vakmanschap dan zomaar te grabbel gooit op het internet, er ook veel amateurs zijn die steeds minder geneigd worden om een beroep te doen op een professionele fotograaf, omdat ze denken dat ze het zelf ook wel zullen kunnen. zo verlies je natuurlijk je eigen broodwinning, ik denk niet dat dat de bedoeling kan zijn van een forum zoals dit.

            Comment


            • #36
              Originally posted by the hustler
              'k vind het ook wel raar hoor, dat phille door 1 topic waar wat verdeelde reacties op komen nu ineens weg zou blijven.
              Ik geloof niet dat het door dit ene topic komt. Maar het is blijkbaar de spreekwoordelijke druppel voor hem. Hij is een goeie kerel en ik deel en apprecieer zijn (technische) kijk op fotografie. Ik vind het jammer om hem te moeten zien gaan.

              All the best, Phille.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #37
                Originally posted by the hustler
                'k vind het ook wel raar hoor, dat phille door 1 topic waar wat verdeelde reacties op komen nu ineens weg zou blijven.
                Het is al een tijdje dat hij het door sommige toestanden/reacties op de heupen kreeg hoor...

                Originally posted by the hustler
                wat ik wel begrijp is dat het niet gemakkelijk is om tegenwoordig als fotograaf je kost te verdienen, en als je alle kennis en vakmanschap dan zomaar te grabbel gooit op het internet, er ook veel amateurs zijn die steeds minder geneigd worden om een beroep te doen op een professionele fotograaf, omdat ze denken dat ze het zelf ook wel zullen kunnen. zo verlies je natuurlijk je eigen broodwinning, ik denk niet dat dat de bedoeling kan zijn van een forum zoals dit.
                Wat je hiermee bedoelt, weet ik niet. Weet immers dat (tenzij het ineens veranderd is) Phille ook een amateur is zoals bijna iedereen hier. En eerlijk gezegd verbaasde zijn Profoto site mij dan ook, in de eerste plaats mij afvragend of dit zomaar kan gezien het beschermd statuut van beroepsfotografen. Nu ja, ik denk/hoop dat hij zich toch wel geïnformeerd heeft eerst .

                Henk

                Comment


                • #38
                  'k zou het in alle geval spijtig vinden dat Phille ons nu zo maar zou verlaten. de meeste van zijn foto's die ik gezien heb waren ronduit schitterend. ook al heb ik daar zelden of geen commentaar op gegeven omdat dat het soort fotografie is waar ik te weinig van ken, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat niet zou apprecieren. en verschillende van de meer technische topics zoals in "ter zake" of in "camera's" heb ik met veel belangstelling gevolgd, zonder daar zelf commentaar op te geven omdat ik daar ook te weinig van wist om te helpen, of om een positieve bijdrage daaromtrent te kunnen leveren.

                  hey Phille, waar zit je, kom terug, we kunnen u hier niet goed missen, hoor.

                  Comment


                  • #39
                    Wat mij betreft, ik zou het zeer jammer vinden dat Phille hier niet meer actief zou deelnemen. Ik heb in ieder geval enkele zeer nuttige tips van Phille gekregen, waar ook anderen beslist iets van opgestoken hebben.

                    Ondertussen heb ik er meer dan 1000 posts opzitten. En het kan best zijn dat ik daardoor al eens een reply gemist heb (waarvoor mijn excuses), want in sommige forums gaat het zeer snel en zijn de topics al na enkele uren op de achtergrond verdwenen. Bovendien lijkt de aanduiding gelezen of niet gelezen topic verre van waterdicht. Zijn er gasten die dan toch een notaboekje bijhouden met de "score" van ieder BD-member? Ik zeker niet, der zijn nog andere dingen in mijn leven om zorgen over te maken dan te onthouden wie er niet/wel op mijn posten reageert.
                    Misschien was het een stille wenk van Phille om zijn nieuwe website wat aandacht te geven, maar je kan moeilijk van spammen spreken door in één topic enkele zeer knappe foto's aan te bieden als bureaublad voor pc.
                    En wat "bijverdienen" betreft, der zullen er hier wel méér zijn zeker? Het vermelden van bepaalde links in de sig gebeurt wel vaker met andere dan artistieke redenen.

                    Tot slot: als hier op BD nog enkele andere serieuze foto-amateurs (ik gebruik bewust het woord professional niet) van Phille's kaliber vertrekken, rest er hier niet meer dan een gezellig internetclubke zoals er vele zijn. Met alle respect voor de overblijvende BD-ers.

                    Leven en laten leven!!
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #40
                      Phille, laat u niet wegjagen door een paar muggenzifters. Ge weet toch beter, he. Je maakt prachtige foto's een geeft veel kennis door. Het gaat hem niet over 3500 posts, al waren het er maar 50. Maar het zijn toch telkens berichten waaruit we iets uit kunnen leren, bijvoorbeeld Phille's berichten over kleurcalibratie. Wie weet daar nu iets van af ?? Niemand, totdat hij hiermee naar voren kwam. Er zijn sites (van Canon bijv.) waar je heel veel geld moet betalen om een cursus over kleurcalibratie te volgen. Hier vind je deze info gratis!

                      Moet dan iedereen een BTW- of handelsregister hebben die eens een cursusje organiseert of een fotootje afdrukt?? Belachelijk.

                      Op dit forum wordt je constant door muggenzifters met de vinger gewezen als je commerciële informatie geeft... dit vind ik.
                      Al 18 jaar doe ik zaken volgens de regels van de wet en wat Phille hier wou doen is absoluut geen bedreiging. Het zou amper z'n kosten dekken.

                      Mep

                      PS: ik waardeer de tips hier enorm en koester de informatie en foto's, maar ik ben ook geen type die op elke posting een antwoordje geeft van 'goed gedaan' enz.
                      http://users.skynet.be/mep
                      No colors, no business!
                      “Our Inks Are Service”

                      Comment


                      • #41
                        Totaal off-topic: Mep. ik zond je een mailtje vanuit BD. Nog geen reply ontvangen ? Was it lost in cyberspace ? ( Misschien door de forum-moeilijkheden )

                        & Phille: Keep on posting man !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #42
                          PHiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllllllllllll lleeeeeeeee!!!!!!!!!!.

                          Waar ben jeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!

                          Komaan jong, bij ons zeggen ze:" fok u toch nie op,man"

                          Ik mis u nu al

                          Weer een nikonneke minder en we waren al met zo weinig

                          Comment


                          • #43
                            Phille betekent/betekende veel voor BD. Doch bij zoveel postings is de kans natuurlijk ook groter dat iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent of waardoor je je gekwetst voelt, maar om nu al zo snel boos weg te lopen, zegt toch meer iets over Phille.
                            Verder vind ik het ongenuanceerd om mensen die, al dan niet terecht, iets (verkeerd) zeggen dwazen te noemen.

                            Comment


                            • #44
                              Hallo,

                              In dit topic is al veel gezegd ...
                              Een belangrijk element van de "geschreven" taal - zoals in een forum - is dat de kans tot verkeerder interpretatie veel groter is dan bij het "gesproken" woord.
                              Daar kan je dadelijk om verduidelijking vragen en ze krijgen - en zo de misverstanden erg snel wegwerken.

                              Dat is moeilijker in bv een forum.
                              Daar kan je al snel verkeerd gaan interpreteren - en zo totaal anders gaan denken als wat de originele boodschapper eigenlijk bedoelde (niet specifiek naar iemand gericht hoor).

                              En als we dat gegeven bekijken, dan mag je gerust stellen dat er hier in het forum zeer rustig over de dingen nagedacht wordt alvorens er "over"gereageerd wordt.
                              Natuurlijk gebeuren er soms van die "misinterpretaties" - nogal logisch met zo'n stortvloed aan topics - maar daarom mag je nog niet gaan veralgemenen ...

                              Dus, misverstanden zijn er om uit de weg geruimd te worden ...

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #45
                                Ik denk dat jaja hier een belangrijk punt naar voren brengt! Bij het geschreven vult de lezer (=luisteraar) de intonatie en en de gelaatsuitdrukking van de schrijver (=spreker) zelf in. En spijtig genoeg wordt er dikwijls op een 'worst case' manier geïnterpretteerd...

                                @Phille: Ook ik heb in mijn jonge BD-leven reeds veel van jou geleerd, zonder vaak te replyen (of te bedanken ). Ik denk dat je uit de vele reacties hier wel merkt dat je nog steeds welkom bent ondanks de kritiek die sommigen hebben (kritisch zijn moet kunnen). Ook al maak je het jezelf niet makkelijk, kom terug en probeer ervan te genieten. Of begin je het forum eerder als een sleur/verplichting te beschouwen, waardoor je het beu aan het worden bent?
                                Groetjes, Rolle

                                http://www.lighter-than-air.net

                                Comment

                                Working...
                                X