Hallo allemaal,
Vraagje, is er iemand die in de syntra-opleidingscentra (hasselt????) een opleiding fotografie (1 of 3 jaar) volgt of gaat volgen.
Ik zou daar in september wel mee willen beginnen maar als ik op de website ga kijken is daar nie echt veel sprake van DSLR's. Ik zou daar niet willen aankomen met mijn D100 en dan daar van die
gezichten krijgen.
Weet er iemand of daar plaats is voor digitaaltjes of staan ze daar nogal wantrouwig tegenover.
Ik heb nogwel een F65 liggen maar ik zou toch liever een cursus volgen met mijn D100.
MVG
WESLEY
Programma-overzicht :
1. INLEIDENDE MODULE : BASISKENNIS FOTOGRAFIE :100u
-Introductie
-De camera en zijn accessoires
-Geschiedenis van de fotografie
-Basis lichtmeting
-Compositie en verlichting
-Positieve/negatieve ontwikkeling zwart-wit films
-Praktische proeven.
2. AANVULLENDE PRAKTIJKOPLEIDING : 88u
-Reportage
-Portret
-Stilleven
-Ontwikkelen/afdrukken zwart-wit foto's
3. ONDERNEMERSOPLEIDING : 1ste jaar : 168u - 2de j. : 164u
Opnametechieken : introductie, portret (studio), product en publiciteit (studio), reportage, industriële en publicitaire opnames op locatie.
Ontwikkelings- en verwerkingstechnieken : analoge verwerking en archivering zwart-wit, kleur, fotografische optica, digitale verwerking en archivering.
Afwerking en presentatie : theoretische en praktische proeven.
Materialen aan te schaffen door de cursist :
o.a. fototoestel, papier, film, lenzen, thermometer, papiertang, ontwikkeltank, lichtmeter, handdoek, zeemvel, antistatische doek.
Vraagje, is er iemand die in de syntra-opleidingscentra (hasselt????) een opleiding fotografie (1 of 3 jaar) volgt of gaat volgen.
Ik zou daar in september wel mee willen beginnen maar als ik op de website ga kijken is daar nie echt veel sprake van DSLR's. Ik zou daar niet willen aankomen met mijn D100 en dan daar van die

Weet er iemand of daar plaats is voor digitaaltjes of staan ze daar nogal wantrouwig tegenover.
Ik heb nogwel een F65 liggen maar ik zou toch liever een cursus volgen met mijn D100.
MVG
WESLEY
Programma-overzicht :
1. INLEIDENDE MODULE : BASISKENNIS FOTOGRAFIE :100u
-Introductie
-De camera en zijn accessoires
-Geschiedenis van de fotografie
-Basis lichtmeting
-Compositie en verlichting
-Positieve/negatieve ontwikkeling zwart-wit films
-Praktische proeven.
2. AANVULLENDE PRAKTIJKOPLEIDING : 88u
-Reportage
-Portret
-Stilleven
-Ontwikkelen/afdrukken zwart-wit foto's
3. ONDERNEMERSOPLEIDING : 1ste jaar : 168u - 2de j. : 164u
Opnametechieken : introductie, portret (studio), product en publiciteit (studio), reportage, industriële en publicitaire opnames op locatie.
Ontwikkelings- en verwerkingstechnieken : analoge verwerking en archivering zwart-wit, kleur, fotografische optica, digitale verwerking en archivering.
Afwerking en presentatie : theoretische en praktische proeven.
Materialen aan te schaffen door de cursist :
o.a. fototoestel, papier, film, lenzen, thermometer, papiertang, ontwikkeltank, lichtmeter, handdoek, zeemvel, antistatische doek.
Comment