Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje i.v.m. sluitersnelheid

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje i.v.m. sluitersnelheid

Oorspronkelijk geplaatst door Mused Renaissance Bekijk bericht
    U kent blijkbaar nog niet eens de beginselen van fotografie maar u vindt zichzelf wel een groot criticus en kunstkenner... Bravo. Applaus. Staande ovatie.
    Ik ga er maar even voor het gemak van uit dat deze pluim aan mij gericht is. Mag ik u
    dan ook vriendelijk bedanken om dit stokoude draadje van me op te zoeken en opnieuw
    onder de aandacht te brengen.
    Die staande ovatie neem ik natuurlijk dankbaar in ontvangst. Net zoals het applaus. Het
    bravo geroep. Hier kikkert een mens helemaal van op. Maar een groot criticus? Neen, ik
    ben eerder een straathond. Ik mag graag wat door de bekende straatjes van dit forum
    dolen. Hier en daar eens iets besnuffelen, links en rechts al eens mijn poot opheffen.
    Meestal ben ik dankbaar voor wat ik zoal aangeboden krijg; al wil ik soms ook wel eens
    grommen bij iets dat me minder bevalt. Daarbij krijg ik soms een schouderklopje. En
    ja, ook wel eens een ferme schop. Het hoort er allemaal bij. Maar eerlijk is eerlijk, een
    kunstwerk zou ik waarschijnlijk niet eens herkennen als het in mijn eigenste kont beet.
    Daarvoor ben ik nu eenmaal te veel een straathond.
    Voor het fotograferen op zich heb ik helemaal niet de juiste vacht meegekregen. Dat
    heeft u heel terecht opgemerkt. Ik maak kiekjes. Familie en zo. Een uitstapje. Een
    vakantie. Daar heb ik mee leren leven. Na al die jaren op het forum (onder deze naam
    maar ook onder andere namen) heb ik al vaker het verzoek gekregen of ik een tekstje
    bij bepaalde foto's wilde schrijven, dan wel foto's wilde maken. Ach ja, morgen zal ik
    vermoedelijk opnieuw rondzwerven, op zoek naar moois, naar iets waar ik graag aan
    mag likken, maar wat ik zelf niet kan...

Comment

U kent blijkbaar nog niet eens de beginselen van fotografie maar u vindt zichzelf wel een groot criticus en kunstkenner... Bravo. Applaus. Staande ovatie.

Het is toch niet omdat doudeke een harde maar eerlijke commentaar heeft geschreven in één van uw topics,
      dat u oude draadjes moet gaan opzoeken om hem te gaan schoppen?
      Als we dat allemaal zo deden, zou het nogal wat worden op BD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

Het is toch niet omdat doudeke een harde maar eerlijke commentaar heeft geschreven in één van uw topics,
        dat u oude draadjes moet gaan opzoeken om hem te gaan schoppen?
        Als we dat allemaal zo deden, zou het nogal wat worden op BD.
        Er is een enorm verschil tussen "een eerlijke commentaar schrijven" en iemand in het gezicht spuwen... Als dit individu zichzelf tot een kunstkenner verheft, dan wil ik graag eerst zijn adelbrieven bekijken. Dat heb ik dus gedaan, en ik heb mijn "eerlijke commentaar" daarop gegeven. Maakt u zich geen zorgen, ik zal u niet langer storen met mijn prentkaarten en nietszeggende, kinderachtige citaten. Er zijn gelukkig nog andere fora en sites waar respect en intelligentie primeren op "harde en eerlijke commentaren van grote kunstkenners".

Comment

Er is een enorm verschil tussen "een eerlijke commentaar schrijven" en iemand in het gezicht spuwen... Als dit individu zichzelf tot een kunstkenner verheft, dan wil ik graag eerst zijn adelbrieven bekijken. Dat heb ik dus gedaan, en ik heb mijn "eerlijke commentaar" daarop gegeven. Maakt u zich geen zorgen, ik zal u niet langer storen met mijn prentkaarten en nietszeggende, kinderachtige citaten. Er zijn gelukkig nog andere fora en sites waar respect en intelligentie primeren op "harde en eerlijke commentaren van grote kunstkenners".
          Waarde heer.
          Ik had eerst geschreven dat ik er niet zo veel aan vond. Daarna dat het me zelfs speet
          als ik u hiermee verdriet deed. Maar u bleef maar aandringen om me te laten zeggen
          wat ik er dan niet goed aan vond, hoe ik ze moest bekijken en waarom, en veel zus &
          zo citaten. Dan heb ik dat dus gedaan. Doorgaans zal ik gewoonlijk mild en vriendelijk
          oordelen over de foto's van iemand anders. Alleen als de artistieke pretentie veel hoger
          is dan het vertoonde, durf ik daar wel eens dwars tegen in te gaan. Dat heb ik gedaan.
          Indien u de posts eens terugleest, zult u vast opmerken, dat ik dit op uw eigen verzoek
          heb gedaan. Op uw eigen aandringen.
          En nu maakt u me zelfs in dit draadje openlijk belachelijk om iets wat ik vraag? Tja...
          U maakt me ook belachelijk om de weinige foto's die ik geplaatst heb. Maar goed. Dat
          mag. Ik heb er geen problemen mee.
          Ook niet om toe te geven dat ik een zeer middelmatig amateur fotograaf ben. Maar wel
          iemand die geniet van het foto's trekken, van het omgaan met mensen in de fotografie
          school, van het op stap gaan met foto maatjes, van het bekijken -en vaak bewonderen-
          van wat veel mensen hier zoal presteren. Soms zo erg dat ik zelfs een tikkeltje jaloers
          ben. Ik zal geen namen noemen. Maar het zijn in ieder geval mensen die iets hebben
          dat ik niet heb. Dat ik nooit gehad heb. En dat ik nooit zal verwerven. Maar ik heb
          daarmee leren leven.
          Voor mij hoeft u dit forum niet te verlaten. Integendeel, ik zal de eerste zijn (nee, dat
          is heer Bouk natuurlijk), maar ik zal er toch bij zijn om iets goeds te schrijven indien
          ik ze, leuk, aardig, mooi, poëtisch of wat dan ook vind... En stop nu eens met mij een
          kunstkenner te noemen, of nog erger, mij te vereenzelvigen met dit prachtige forum.
          Ik ben slechts een van de velen, en dan nog een middelmatige kenner. (Lees hierboven
          mijn verhaaltje over de straathond die ik ben, er zit veel waarheid in.)
          Ik ben er zeker van dat er vast een hoop mensen zijn die uw artistieke pretenties wel
          erg weten te waarderen en u de nodige lof zullen toezwaaien. Laat u daarom alstublieft
          niet wegjagen door de mening van één iemand. Zelfs niet door die van twee of drie
          mensen. Laat u nooit door iets of iemand wegjagen. We zijn het eenvoudigweg niet
          waard. Ik zie mezelf best in staat zo iemand te zijn geweest die het enorme talent van
          een Mozart of een Van Gogh in hun dagen niet erkend te hebben. Daarom. Blijf. Wees
          iets meer ontspannen. Geniet. Het is nooit mijn bedoeling geweest u in uw gezicht te
          spuwen. Daarvoor heb ik als straathond in mijn leven net iets te veel schoppen gekregen.

Met vriendelijke groet
          Louis

Doudeke was de straathond uit de dorp van mijn jeugd. Soms liep hij een eindje met
          je mee en duwde het harde, stekelige haar van zijn kop tegen je dijen. Maar meestal
          liep hij alleen, gewoon waar hij wilde. Hier en daar gaven ze hem wat te eten. Soms
          werd hij ook met een riek van het erf verjaagd of gewoon geslagen en geschopt. Het
          leek Doudeke allemaal niet zo veel te deren. Daags nadien was hij er weer. Liep hij
          weer met je mee of negeerde je.
          Ik zat aan de Maas toen ik van een vriendje hoorde dat Doudeke was doodgereden.
          Door een Opel Manta, wat ik best wel een toffe auto vond. Niemand heeft hem ooit
          begraven. Niemand heeft nog over Doudeke gepraat.
          Toen wist ik dat ik mijn dorp ooit voorgoed zou verlaten. ik zou alles achterlaten en
          nooit achterom kijken. Maar Doudeke zou ik meenemen. Voorgoed. Waar ik ook ga,
          waar ik ook sta, zijn vrijheid is de mijne.
          Last edited by doudeke; 15 maart 2010, 04:10.

Comment

Doudeke was de straathond uit de dorp van mijn jeugd. Soms liep hij een eindje met
            je mee en duwde het harde, stekelige haar van zijn kop tegen je dijen. Maar meestal
            liep hij alleen, gewoon waar hij wilde. Hier en daar gaven ze hem wat te eten. Soms
            werd hij ook met een riek van het erf verjaagd of gewoon geslagen en geschopt. Het
            leek Doudeke allemaal niet zo veel te deren. Daags nadien was hij er weer. Liep hij
            Door een Opel Manta, wat ik best wel een toffe auto vond. Niemand heeft hem ooit
            Toen wist ik dat ik mijn dorp ooit voorgoed zou verlaten. ik zou alles achterlaten en

Prachtig.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

Prachtig.
              grt,bouk.
              Dit heb ik gelezen met tranen in mijn ogen!
              Prachtig.

Groetje chrit.
              Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Prachtig Doudeke..
                Respect man..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Blij dat ik zo'n prachtig verhaal heb kunnen lezen.
                  Knap, hoe jij die herinnering draagt.
                  Blijf wie je bent en schrijf zoals je het altijd al hebt gedaan, het is de moeite waard voor ons.

groetjes

moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

een zware persoonlijk aanval van M.R. vind ik en kan echt niet door de beugel, en logischerwijze banned

iets dat mij eigenlijk meer interesseer is hoe het verhaal nu is afgelopen? (Doudeke's eerste post) en meerbepaald wat nu eigenlijk de reden was van het verschil in sluitertijd (lichtmeting, over/onder-belichting...?)
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                    X