Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumnormen hier ontopic onderwerp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

    Naar mijn bescheiden mening, plaatsen mensen hun foto's vrij snel in showcase omdat er in beoordeling weinig gekeken/gezegd wordt. Om dan toch maar een reactie te krijgen, ook al is het "boe", gaat men naar showcase.
    Misschien moeten we ons niet te goed voelen om eens meer in de beoordelingshoek te gaan kijken en er reacties te plaatsen.

    Comment


    • #17
      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Zoals Tim & Thierry, mis ik in het macroforum een beetje de tijd van Perrush et al. Destijds mocht dat nog, perfectie nastreven en streng zijn voor jezelf en voor elkaar. Nu lijkt het soms wel het knutselhoekje.
      dat is toch typisch voor mensen?
      eenmaal vele weten hoe het moet begint iedereen diezelfde foto's af te leveren en wat is het plezier dan nog?

      na een tijdje begin je zo een standaard te zien in de foto onderdelen.. een soort van resultaat van "perfectie"
      begint iedereen zowat dezelfde foto's te maken. zeker met je voorbeeld van macrofotografie

      't is eens leuk een andere benadering voor diezelfde macrofotografie te zien.
      maar't moet dan wel werken.. en dat zit er blijkbaar toch nog niet veel tussen


      wat mij eerder stoort zijn puur technische gebreken op een beeld dat niets van meerwaarde heeft. sommigen slagen erin met moderne DSLR's ruis/patroon fouten te voorschijn te toveren uit de jaren 90. en dan volhouden dat er niets mis met het beeld is
      soms heb je een beeld en kan je't niet anders nemen dan door je techniek tot over de limiet te drijven. maar ondanks die gebreken zal dat beeld zelf sterk genoeg zijn om te kunnen bestaan
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp


        It is often the case that the
        people who argue the most are
        the people who know the least...

        but hell... bad times have value too...
        &
        the most uncommon thing to discover is common sense...

        kga tot ik me hier weer een beetje thuis voel... heel stil zijn...

        Scotty... beam me up !!!

        Comment


        • #19
          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          na een tijdje begin je zo een standaard te zien in de foto onderdelen.. een soort van resultaat van "perfectie"
          begint iedereen zowat dezelfde foto's te maken. zeker met je voorbeeld van macrofotografie.
          Jamaar, Kunst met een grote K is toch niet de norm voor showcase? Moest iedereen technisch perfecte platen afleveren, het zou saai worden ja. Maar helaas zijn we zo ver nog niet

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          't is eens leuk een andere benadering voor diezelfde macrofotografie te zien.
          maar't moet dan wel werken.. en dat zit er blijkbaar toch nog niet veel tussen


          wat mij eerder stoort zijn puur technische gebreken op een beeld dat niets van meerwaarde heeft. sommigen slagen erin met moderne DSLR's ruis/patroon fouten te voorschijn te toveren uit de jaren 90. en dan volhouden dat er niets mis met het beeld is
          Daar gaat het net om!
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

            De neerwaartse spiraal is inderdaad een feit waar er een tijdje geleden al een tpoic over aangemaakt werd. 'k snap dan ook de zin niet van een nieuw topic...

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Het gaat zelfs zover dat zij ruwe opmerkingen maken naar de persoon die een negatieve opmerking maakt.
            Het omgekeerde valt mij ook op, en dat is er terecht heel wat negatieve opmerkingen komen over jouw ruwe opmerkingen over KStyle's posts (het lijkt er zelfs op dat jij hem viseert). Misschien moet je daar eerst eens aan werken voor je anderen gaat verwijten dat ze ruwe opmerkingen gaan maken

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #21
              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              De neerwaartse spiraal is inderdaad een feit waar er een tijdje geleden al een tpoic over aangemaakt werd. 'k snap dan ook de zin niet van een nieuw topic...



              Het omgekeerde valt mij ook op, en dat is er terecht heel wat negatieve opmerkingen komen over jouw ruwe opmerkingen over KStyle's posts (het lijkt er zelfs op dat jij hem viseert). Misschien moet je daar eerst eens aan werken voor je anderen gaat verwijten dat ze ruwe opmerkingen gaan maken

              Mvg,
              Frederic
              ON TOPIC graag PM
              Elementaire beleefdheid graag

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #22
                Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                ON TOPIC graag PM
                Elementaire beleefdheid graag

                Henri
                Ik zie geen kwetsende of onbeleefde opmerkingen van Frederik hoor en was jij het ook niet die bij posts van Kstyle graag ook even off topic gaat?

                Comment


                • #23
                  Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  Ik zie geen kwetsende of onbeleefde opmerkingen van Frederik hoor en was jij het ook niet die bij posts van Kstyle graag ook even off topic gaat?
                  Juist!!!!!!!!!
                  en daarom dus graag PM voor off topics.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                    Hey juppekes

                    Joeplahoi

                    We zijn weer vertrokken voor een blz of 10 met heen en weer gebabbel over goed en niet goed

                    Met deze post heb ik weer een abonementje bij, zo heb ik mijn dagelijkse lectuur
                    Bootjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                      Als moderator heb ik op dit ogenblik 329 abonnementen op topics die aandacht verdienen . . . 't is maar om een idee te geven hoeveel tijd we soms aan het forum spenderen . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                        Kga me ook alvast abonneren, hou wel van wat "dag allemaal" roddels
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment


                        • #27
                          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                          Kga me ook alvast abonneren, hou wel van wat "dag allemaal" roddels
                          In tegenstelling tot de roddels in 'Dag Allemaal', zijn deze wel waar.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #28
                            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                            ON TOPIC graag PM
                            Elementaire beleefdheid graag

                            Henri
                            Deze is wel hilarisch

                            Comment


                            • #29
                              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Vinden jullie ook dat de laatste tijd de kwaliteit van de postings in mensen en modellen enorm achteruit gaat? Normaal is dat een sectie waar showcasewaardige onderwerpen gepost worden. Dus realisaties waarover men fier is en daar is de laatste tijd een neerwaartse trend bezig. Sommigen posten enkel iets om op te vallen ongeacht of de foto aan die voorgeschreven specificaties beantwoordt. Anderen aanzien het als een uithangbord met link naar hun lucratieve doeleinden. Dit laatste valt vooral op bij simili-professionnelen, die recentelijk het forum hebben gevonden om geďnteresserden naar hun broodwinning te lokken.
                              Blijkbaar lokken hun posts ook niet geintresseerden, die zelfs in vorige threads te kennen gegeven hebben dat ze gedegouteerd zijn van het genre.
                              Ik ben er trouwens zeker van dat u op dezelfde manier zou reageren, mochten de foto's in fotobeoordeling gepost zijn. Verstop u dus niet achter het schowcase argument en de al dan niet dalende kwaliteit daarvan.
                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Heel wat volgelingen schreeuwen moord en brand als er negatieve opmerkingen komen over deze postings. Het gaat zelfs zover dat zij ruwe opmerkingen maken naar de persoon die een negatieve opmerking maakt.
                              quid pro quo zou ik zo zeggen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Ik hou van een lekkere keuken maar ik moet beslist geen chefkok te zijn om op te merken als de opgediende voeding te heet, te gepeperd of zelfs ronduit degoutant is voor mijn smaak ( en zelfs gangbare criteria)
                              De gangbare criteria zijn al een tijdje wat ruimer dan uw smaak, heb ik de indruk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Zelf ben ik volledig liberaal en vrijdenkend maar ik laat me wel leiden door elementaire welvoeglijke overtuigingen.
                              Als je het maar genoeg herhaald....
                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Ik kan postings aanvaarden van allerlei strekkingen maar van pro's eis ik wel een hogere kwalitatieve inbreng.
                              Ik heb nergens gelezen dat u foto's te aanvaarden heeft. Misschien uw stropdas een beetje losser doen?
                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Aan iedereen mijn beste paaswensen
                              Voor u hetzelfde, als religieus getinte posts mogen.

                              P.S. Deze bijdrage lijkt mij totaal on topic in relatie met de geposte omgeving.

                              j.
                              Last edited by jwllms; 13 april 2009, 23:57.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment


                              • #30
                                Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                                En, om op je pm te antwoorden :
                                Nee ik heb geen schrik om je een pm te sturen of te mailen of te bellen of te ontmoeten. Ik zoek ook geen 'kracht in het forum' om je aan te vallen. (Zoek jij dat hier dan? Dat werpt een ander licht op de zaak. Dan zou ik je toch als een ordinaire trol moeten zien, en dat is dan weer in tegenspraak met de andere gefundeerde en objectieve kritieken die je al op je naam hebt staan).
                                Ik zie daar ook niet de reden toe. Ik reageer (en in deze post zelfs on-topic) gewoon om dezelfde reden als jij: jij om het onderwerp, ik om de manier waarop en de reden waarom jij reageert.

                                Ik zou niet weten waarom dat off-line moet.

                                Jo.
                                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                                Nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X