Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's verkopen op internet... leuke hobby.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

    Oorspronkelijk geplaatst door compuinfoto Bekijk bericht
    Na de uitbetaling van deze week heb ik tot nu toe 300 euro verdiend aan stocksites, grotendeels met http://www.shutterstock.com/?rid=133822.

    Het is niet veel per foto, maar sommige dagen heb ik er wel 20. tikt toch lekker door dan.

    Compuinfoto
    Goh man, proficiat! Na aftrek van allerhande belastingen en bijdragen (want je zal wel alles mooi aangeven) blijft daar nog zeker 100 euro van over. In tussentijd hebben de echte, goede professionele fotografen, wel een veelvoud aan inkomsten verloren. Jullie zijn letterlijk kruimeldieven! De enigen die er rijk van worden zijn de mensen achter die site, maak je maar geen illusies.

    Comment


    • #32
      Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

      Haha ach als je het zo wil zien ook goed,Ieder zijn eigen mening, we leven in een democratisch land. maar de fotos heb ik toch en even uploaden weinig extra werk en toch zon 350 euro in een paar maanden. Iedereen moet zelf die keuze maken. ALs hobbyist toch leuk meegenomen denk ik zo.

      Zoals ik zei is het op de meeste sites niet zo interessant maar http://www.shutterstock.com/?rid=133822

      loopt als een zonnetje

      Compuinfoto

      Comment


      • #33
        Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

        ... en weeral een referentie achter de link...

        Als je enkel maar blijft posten om de URL met jouw referentie zoveel mogelijk op het forum te krijgen, dan stop je beter.

        PS: Ter informatie voor iedereen: ik heb trouwens deze week in een aantal boeken over fotografie aan het bladeren geweest en bewust eens gaan kijken waar de gebruikte foto's vandaan kwamen. Je zou verschieten hoeveel er tegenwoordig ook foto's uit stock-websites gebruiken om hun boeken te illustreren...

        Ze schrijven een mooi boek over fotografie en de juiste technieken, maar blijkbaar kennen ze er zelf niets van, want geen van de gebruikte foto's is van hen.
        Last edited by Thomasho; 15 oktober 2009, 13:20. Reden: Toevoeging boeken
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

        Comment


        • #34
          Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

          Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
          Allicht hoopt hij/zij door de referentielink op extra inkomsten...

          Oorspronkelijk geplaatst door compuinfoto Bekijk bericht
          Zoals ik zei is het op de meeste sites niet zo interessant maar shutterstock.com/?rid=133822
          Dat lijkt me wel voldoende duidelijk ja .
          about.me/stijnv

          Comment


          • #35
            Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            Dat lijkt me wel voldoende duidelijk ja .
            met in totaal 5 posts op BD en allemaal met dezelfde boodschap, mag dat duidelijk zijn.
            Enige constructieve bijdrage op het vlak van fotografie heb ik van meneer/mevrouw nog niet mogen lezen.

            Schopje? Van het forum?
            Handelaars mogen hier ook geen reclame komen maken.

            Oorspronkelijk geplaatst door Compuinfoto
            Na de uitbetaling van deze week heb ik tot nu toe 300 euro verdiend aan stocksites, grotendeels met http://www.shutterstock.com/.
            Het is niet veel per foto, maar sommige dagen heb ik er wel 20. tikt toch lekker door dan.
            Dat is ongeveer de gemiddelde marktprijs voor foto's voor covers van boeken ... voor 1 (één) foto, met beperkt gebruiksrecht.

            G
            Last edited by geertvandenbroeck; 15 oktober 2009, 13:23.
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #36
              Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

              ben al eens meer wezen kijken op die stocksites, maar de foto's hebben allemaal van die felle kleuren.
              moet je dat zelf doen, of doet die site dat voor je?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #37
                Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

                Als amateur heb ik ook stockverkoop overwogen, echter ben ik ervan overtuigd dat er betere manieren zijn om je foto's te promoten.
                Los van het feit of je een markt kapot maakt, ja of nee, bestaat er een grote kans dat jouw foto's die je via stock aanbiedt binnen de kortste keren gratis verkrijgbaar zijn via nieuwsgroepen op internet....heel kort door de bocht bekeken, ben je dan dus eigenlijk bezig je eigen ramen in te gooien.
                http://www.reptilicious.nl
                Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                Comment


                • #38
                  Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                  Goh man, proficiat! Na aftrek van allerhande belastingen en bijdragen (want je zal wel alles mooi aangeven) blijft daar nog zeker 100 euro van over. In tussentijd hebben de echte, goede professionele fotografen, wel een veelvoud aan inkomsten verloren. Jullie zijn letterlijk kruimeldieven! De enigen die er rijk van worden zijn de mensen achter die site, maak je maar geen illusies.
                  Wat een kortzichtige reactie.
                  Stocksites bestaan nu eenmaal, en zijn bij mijn weten niet illegaal.
                  Dus als je als amateur of pro zin hebt om dit te doen aan de bestaande voorwaarden, dan is dit je goed recht, en hoef je je daarover niet te schamen.
                  Als je als pro vindt dat je hieraan je inkomsten verliest, dan moet je iets anders gaan doen.
                  De grootvader van mijn echtgenote was een klompenmaker. En aan het einde van zijn carrière moest hij iets anders zoeken om voldoende inkomsten te hebben... Erg hé...

                  Kodak is in de dieperik gegaan omdat bijna al hun winst gebaseerd was op de verkoop van filmkes. Dus, aan al die digitale fotografen : SHAME ON YOU, je hebt een goeddraaiend bedrijf zijn inkomsten afgenomen...

                  Nieuwe businessmodellen genereren nieuwe inkomsten, en daar vallen dan af en toe slachtoffers bij. Tja dat is het leven in een markteconomie.

                  Ik gebruik af en toe stockfoto's om een presentatie op te fleuren. Een paar euro hiervoor kan ik verantwoorden, maar dit is in geen enkel geval concurrentie voor een prof. fotograaf, want ik zou nooit een opdracht geven omdat dit gewoonweg te duur is...

                  En natuurlijk moet iedere pro goed afwegen of zijn foto's een meerwaarde zijn ten opzichte van bestaande stockfoto's. Als je gewoon hetzelfde doet, dan kom je vroeg of laat in de problemen. De overweging nooit maken, of er niet over nadenken getuigt op zich niet over veel businessinzicht.

                  Comment


                  • #39
                    Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

                    Goed gesteld, Tommie, ook al vind ik mezelf niet terug in het businessmodel van microstock.

                    Er is een groot verschil tussen microstock & rights managed stock.
                    Het zit hem in het feit of je foto aan verschillende klanten verkocht kan worden of niet. Het prijsbeleid is hiervan afhankelijk.

                    Een bedrijf dat een reclamecampagne opstart, wil daarvoor unieke beelden en zal geen beroep doen op microstock (alhoewel dat soms ook kan, maar dan ligt te prijs uiteraard hoger) en naar rights managed stock overstappen om beelden te kopen waarvan hij zeker is dat een ander bedrijf (al dan niet in dezelfde branche) diezelfde beelden niet kan gebruiken.

                    Je kan trouwens goed leven van microstock, er zijn een aantal voorbeelden bekend van fotografen die niks anders doen.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #40
                      Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

                      Welk commentaar ook, blijft toch leuk om fotos en illustraties verkocht te zien worden. zit nu in een jaar aan ongeveer 500 euro. Mijn 50mm 1.4 ervan gekocht.

                      Voor wat informatie heb ik wat op mijn site gezet,
                      Niet een heel overzicht maar mischien heeft iemand er wat aan.

                      www.compuinfoto.nl en dan stocksites.

                      Comment


                      • #41
                        Re: foto's verkopen op internet... leuke hobby.

                        Oorspronkelijk geplaatst door compuinfoto Bekijk bericht
                        zit nu in een jaar aan ongeveer 500 euro. Mijn 50mm 1.4 ervan gekocht.
                        Van Harte, denk wel om de belastindienst hè.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X