Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwoorden op vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Snel geschat en gemiddeld reageert 1 op 50 kijkers op een geposte foto, 2%. 98% lurkers .



    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

    Comment


    • #32
      Heb ik ondervonden.

      Ik postte twee foto's op 16 augustus in het forum "beoordeel mijn foto"
      136 hebben deze bekeken, niet één iemand gaf commentaar.

      Ze zijn misschien niet om aan te zien, ofwel heeft er niemand opmerkingen op.

      Maar zonder commentaar weet je het ook niet.

      Mark.
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

      Comment


      • #33
        persoonlijk geef ik niet zo graag commentaar op foto's van iemand anders. vooral bij nieuwelingen ben ik daar voorzichtig mee, omdat ik dan niet weet hoe ver die al staat, laat staan dat ik iemand wil kwetsen of te veel lof zou willen toezwaaien. als ik regelmatig foto's zie van dezelfde fotograaf, kan ik mij daar al veel beter een beeld over vormen, en dan is het al eens gemakkelijker om te zeggen dat ik de ene foto beter vind dan een andere. als de kwaliteit er dan merkelijk op vooruitgegaan is, zal ik dat ook wel zeggen. waagt iemand zich aan een ander soort foto's dan dat we gewoon zijn van hem of haar, en die vraagt om reactie, dan zal ik proberen om mijn best te doen bij het geven van tips. ook al zit ik er zelf totaal naast, beter een eerste gedacht dan helemaal niets. een foto die meer dan honderd maal bekeken is, en waar geen enkele reactie op komt, is ook niet plezant, hee. maar het is niet altijd gemakkelijk hoor, veel nieuwkomers posten eenmalig een foto, (wat op zich niet zo eenvoudig is hoor, laat staan dat ze die dan nog in het juiste forum gepost kunnen plaatsen) krijgen wat commentaar, voelen zich gekwetst en verlaten het forum.

        Comment


        • #34
          Originally posted by mark911be
          Heb ik ondervonden.

          Ik postte twee foto's op 16 augustus in het forum "beoordeel mijn foto"
          136 hebben deze bekeken, niet één iemand gaf commentaar.

          Ze zijn misschien niet om aan te zien, ofwel heeft er niemand opmerkingen op.

          Maar zonder commentaar weet je het ook niet.

          Mark.
          Het is moeilijk om commentaar te geven langs een forum. Om eerlijk te zijn heb ik me er altijd al van onthouden, je gaat iets vertellen over iemand zijn werk en je kent die persoon niet. Dit kan leiden tot misverstanden, en die probeer je best te vermijden. Ik vervul een bestuursfunctie in onze fotoclub en daar geef ik wel commentaar en een beoordeling van de werken die op de plank verschijnen. De andere leden doen dit ook met mijn werk, dit gebeurt tijdens de bijeenkomsten en iedereen kent er iedereen en weet dat de commentaar goed bedoeld is. Maar zelfs daar zijn er af en toe misverstanden, de maker moet ook leren commentaar te aanvaarden, want gewoonlijk vraagt men wat vind je ervan, met in gedachte een antwoord te horen ongeloofelijk prachtig, knap, hoe heb je dat gedaan. Als die persoon dan zegt dat hij het maar niks vind is dat niet persoonlijk bedoeld, maar hij geeft gewoon zijn mening, en die moet je maar aanvaarden. Een fotoclub heeft zo zijn voordelen! Je mag niet vergeten dat er in het maken van foto's en het bekijken van foto's bij iedereen, zekere narcistische gevoelens bovenkomen en je tot op zekere hoogte "verliefd" wordt op je eigen werk, dit is normaal en iedereen heeft dit in zekere mate. De persoon die je werk te zien krijgt heeft deze gevoelens niet en geeft een "eerlijk" oordeel. En dan komt daar nog bij dat je echt moet leren leven met deze verschillende beoordelingen die op zich geen waarde hebben.

          Ik geef een voorbeeld uit de praktijk zonder namen te noemen. Iemand doet mee met dezelfde foto in twee verschillende wedstrijden(salons) Provinciaal in het Antwerpse. Zijn werk krijgt op het ene salon een bekroning, en wordt op het andere salon niet eens aanvaard. Dat wil niet zeggen dat zijn werk goed of slecht is, alleen dat de jury het ofwel goed heeft gevonden ofwel slecht heeft gevonden. Je ziet dat je daar niet mag van wakker liggen. Bij de beoordeling van de Benevisie zat er een dame in de jury die steevast alle portretten met een zeer lage score bedacht, wil dat dan zeggen dat ze slecht zijn, nee, alleen dat die madam ni graag portretjes ziet.

          Zie je waar ik heen wil?

          just my 2 cents
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #35
            Het is ook een beetje van, pfff niks aan die foto, ik schrijf maar niks. Nu is slechte kritiek beter dan helemaal geen kritiek vind ik. Genegeerd worden is heel vervelend. Je tast in het duister zogezegt. Toch overkomt de meesten van ons het...

            Er is geen excuus om géén kritiek of opmerking te schrijven over een foto, je kan zoveel zeggen op een diplomatieke manier ook nog? Stel, foto van een weiland met ergens achterin een paar vage schapen in hard licht, kan je zeggen: jammer dat de schapen niet wat meer op de voorgrond staan en jammer dat het licht niet meezat. Vaak is een hint in de goede richting al voldoende om iemand wat te vertellen. Ook al kan je er zelf niks van!!

            En als mensen zich desondanks op hun tenen getrapt voelen, dan zou ik zeggen: If you can't stand the heat stay out the kitchen. (of Jaqcues moet aan het roerbakken zijn )

            Ten laatste, ik heb veel kritieken gegeven terwijl il er zelf nog weinig van bakte en heb daar heel veel van geleerd! Jawel, van kritiek geven leer je vaak meer dan van kritiek krijgen...
            Groeten,
            Ronald
            http://fotografie.jouwweb.nl/

            Comment


            • #36
              of Jaqcues moet aan het roerbakken zijn
              'k weet wel niet of een omelet van jaques mij gaat smaken hoor. niet dat ik er een eitje mee te pellen heb, maar smakelijk eten is toch een beetje anders, bij mij.

              Comment


              • #37
                Gemiddelde leeftijd... och iedereen die kan schrijven kan ook de moeite en beleefdheid opbrengen even een reply te geven om mensen te bedanken voor hun antwoorden.

                Iedereen die hier kijkt zou dat dus moeten kunnen (op een enkele uitzondering na )

                Je ziet het jammer genoeg steeds meer, iemand vooruit helpen zonder daar verder zelf van te profiteren schijnt ook erg zeldzaam te worden. Gelukkig zijn er hier toch nog veel van die mensen te vinden die zoiets wel doen. Daarom kom ik ook graag hier, deze site is een voorbeeld hoe het ook kan op Internet (of waar dan ook). Ook hier wel af en toe een minpuntje zoals hierboven genoemd maar doorgaans, een perfecte club enthousiaste mensen ... blij er bij te horen!
                Pedro

                ============
                Nikon D70
                ============

                Comment


                • #38
                  'k weet wel niet of een omelet van jaques mij gaat smaken hoor. niet dat ik er een eitje mee te pellen heb, maar smakelijk eten is toch een beetje anders, bij mij.
                  Kun je je wel eerst even uitleven door eieren eerst flink te klutsen

                  Comment


                  • #39
                    Kun je je wel eerst even uitleven door eieren eerst flink te klutsen
                    de laatste keer dat ik nog een eitje geklutst heb, zijn er zo van die rare mannetjes in witte jassen langsgeweest, om mij weg te steken in het krankzinnigengesticht. toen zei ik, oprotten allemaal, 'k ben hier gewoon mijn ontbijt aan het klaarmaken, als jullie willen zet ik een bordje bij en mogen jullie eens proeven. die mannen waren rap weg. waarschijnlijk lusten die niet graag gebakken eitjes.

                    Comment

                    Working...
                    X