Zaterdag was er die geweldige SD in Brussel, rond de Zenne, en toen we 's avonds, moe en voldaan (toch nog wetende dat we ook nog het atomium wilden fotograferen, spijts dat we die foto's niet mogen publiceren), via de metro terugkeerden naar de Heizel, werd ik er in het metrostation, door een man in een rode jas, die met "STIB" genoteerd stond, op geattendeerd, dat foto's maken in de metro niet mocht.
Oeps... Mag dat niet
.
Vandaag een kennis bevraagd, die tewerkgesteld is bij de metropolitie, en die meldde me dat het verboden is foto's te nemen in de metrostations en eveneens in de treinstations. Dan moest ik weten waar dat stond, en blijkbaar is dat opgenomen in de wet tegen het terrorisme en de reglementen van de NMBS en MIVB. Nja... wat riskeert men dan, was mijn volgende vraag ?
Inbeslagname van de beelddragers. Grondige controle, waarna je dus opgenomen wordt in de politiecomputer met foto en vingerafdrukken 'als vermeend terrorist...'
Bij deze... u weze gewaarschuwd.
Oeps... Mag dat niet

Vandaag een kennis bevraagd, die tewerkgesteld is bij de metropolitie, en die meldde me dat het verboden is foto's te nemen in de metrostations en eveneens in de treinstations. Dan moest ik weten waar dat stond, en blijkbaar is dat opgenomen in de wet tegen het terrorisme en de reglementen van de NMBS en MIVB. Nja... wat riskeert men dan, was mijn volgende vraag ?
Inbeslagname van de beelddragers. Grondige controle, waarna je dus opgenomen wordt in de politiecomputer met foto en vingerafdrukken 'als vermeend terrorist...'
Bij deze... u weze gewaarschuwd.
Comment