Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie in Het Depot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concertfotografie in Het Depot

    Veel succes met het fotoschieten !!!

    Ik heb net eens naar die mannen hun website geweest ben videoke gezien... pak maar 2 of 3 goeie vrienden mee die rondom jou kunnen staan om jou en je camera te beschermen... het gaat er niet altijd even rustig aan toe zo te zien...

    Maar laat dat je niet tegenhouden hoor ! Ik ben ook bvegonnen met foto's maken op metal en hardcore concerten vooraan aan 't podium...

    Comment


    • #17
      Re: Concertfotografie in Het Depot

      Krijg ik tevens deze mail:

      "Ok I will put you down for a photopass.

      It will be first 3 songs only

      Thanks"

      Ook goed Beetje vreemd eigenlijk, ma bon: nu ben ik tenminste 100% zeker dat ik binnen mag met m'n fototoestel.

      Comment


      • #18
        Re: Concertfotografie in Het Depot

        In de meetse gevallen is het altijd de eerste 3 nummers die je mag fotograferen in de frontstage dus zo raar is het niet
        Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

        Comment


        • #19
          Re: Concertfotografie in Het Depot

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen kenis Bekijk bericht
          Als het rock is zul je met de 50mm 1.8 niet zoveel kunnen doen.
          ja het is wel een lichtsterke lens maar jammer genoeg is hij veel te traag voor rock concerts
          Sorry maar dit vind ik een beetje zever...
          Ik doe al mijn optredens nog steeds met een 50mm1.8. Welliswaar ook met een 40d, maar dat gaat het extreme verschil niet maken!
          Ja idd, de focus is redelijk traag. En ja ik ga me ook wel eens een duurdere lichtsterke telezoom aanschaffen, maar om te beginnen kan je echt aardig je plan trekken met dit supergoedkoop, héél lichsterk objectief!
          Ale foto's op m'n blog zijn gemaakt met deze lens. Ok, ze zijn zeker niet van topniveau, maar als ik met een canon 70-200mm 2.8 IS had begonnen die véle keren de prijs van deze lens kost hadden ze wsl ook niet direct een topniveau bereikt!

          Véél plezier met je 50mm 1.8!
          Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
          Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

          Comment


          • #20
            Re: Concertfotografie in Het Depot

            Het is gewoon mijn persoonlijke ervaring met deze lens.
            Ik kan er niet mee werken
            Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

            Comment


            • #21
              Re: Concertfotografie in Het Depot

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen kenis Bekijk bericht
              In de meetse gevallen is het altijd de eerste 3 nummers die je mag fotograferen in de frontstage dus zo raar is het niet
              Nee ik bedoel het feit dat ik volgens het depot geen fotopas nodig heb maar dat ik er dan wel een krijg

              Comment


              • #22
                Re: Concertfotografie in Het Depot

                Oorspronkelijk geplaatst door PhilJ Bekijk bericht
                Sorry maar dit vind ik een beetje zever...
                Ik doe al mijn optredens nog steeds met een 50mm1.8. Welliswaar ook met een 40d, maar dat gaat het extreme verschil niet maken!
                Ja idd, de focus is redelijk traag. En ja ik ga me ook wel eens een duurdere lichtsterke telezoom aanschaffen, maar om te beginnen kan je echt aardig je plan trekken met dit supergoedkoop, héél lichsterk objectief!
                Ale foto's op m'n blog zijn gemaakt met deze lens. Ok, ze zijn zeker niet van topniveau, maar als ik met een canon 70-200mm 2.8 IS had begonnen die véle keren de prijs van deze lens kost hadden ze wsl ook niet direct een topniveau bereikt!

                Véél plezier met je 50mm 1.8!
                Volgens mij is het probleem van een prime op een concert dat al je foto's er nogal hetzelfde beginnen uit te zien?

                ja kan moeilijk even een head shot doen dan een overzichtsfoto dan een portet etc...
                Zeker als je de eerste nummer dicht bij of op het podium mag?


                Ik heb nog geen concert gedaan maar ik ben wel van plan het eens te gaan doen... enerzijds lijkt een 70-200 2.8 veel meer fexibiliteit te hebben dan bijvoorbeeld een 50-85-100 primes die wel lichtsterker zijn... en samen iets meer kosten dan de 70-200 2.8


                Wat is het best voor concert? een 70-200 2.8 of enkele primes met f 2 en minder...

                Ik zat bijvoorbeeld te denken aan een 50mm 1.4 en 85 1.8

                Comment


                • #23
                  Re: Concertfotografie in Het Depot

                  Oorspronkelijk geplaatst door jannemansje Bekijk bericht
                  Volgens mij is het probleem van een prime op een concert dat al je foto's er nogal hetzelfde beginnen uit te zien?

                  ja kan moeilijk even een head shot doen dan een overzichtsfoto dan een portet etc...
                  Zeker als je de eerste nummer dicht bij of op het podium mag?
                  Hier heb je wel gelijk in hoor. Een zoom geeft meer flexibele mogelijkheden. als ik met mijn prime een head shot wil dan moet ik dan achteraf zo bijcroppen. Niet écht ideaal natuurlijk.
                  Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                  Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                  Comment

                  Working...
                  X