Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar staat de fotografie over 10 jaar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: waar staat de fotografie over 10 jaar.

    Ik heb het over buigen van licht dmv zware massa's. Algemene relativiteitstheorie?

    Comment


    • #32
      Re: waar staat de fotografie over 10 jaar.

      Ik zie nog de geboorte ontstaan van het electronische fototoestel,dat werkt met electronische objectieven.Analoog met de electronenmicroscoop kunnen electronenstralen gebombardeerd worden op gerichte wijze,met stralen met welbepaalde buigingsindex,zodat een instelbaar oneindig aantal brandpuntsafstanden mogelijk is.De resolutie wordt bepaald door de grootte van het electron,waarbij de huidige sensorresoluties in het niet vallen.
      Nadeel is dat alleen monochrome opnames mogelijk zijn.Zo'n toestel zou dus moeten uitgerust worden met een bijpassende digitaalcamera met ultrazoom,kwaliteit niet zo belangrijk,om kleurindicaties te geven,die dan later via krachtige software aan de foto toegevoegd kunnen worden.
      Ander nadeel:electronen reizen met de snelheid van het licht,en het beeld kan pas geregistreerd worden eens teruggekaatst,een fotootje van een mooie nachtelijke sterrenhemel zal niet kunnen.
      Anderzijds:het fototoestel neemt net zo goed foto's in het absolute duister als in het hevigste zonlicht,zonder dichtgelopen zwarten of uitgebrande witten.

      Voor de rest ben ik niet akkoord dat er niet zoveel veranderd is:vandaag de dag kan de gewone consument een foto nemen,en ,als het gegeven is,van die foto een moment later gewoon thuis,desnoods op groot formaat ,een hoogwaardige afdruk maken

      Als dat geen grote verandering is....

      Walter
      D850

      Comment


      • #33
        Re: waar staat de fotografie over 10 jaar.

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        ... Anderzijds:het fototoestel neemt net zo goed foto's in het absolute duister als in het hevigste zonlicht,zonder dichtgelopen zwarten of uitgebrande witten.



        Walter
        Zou ik niet als vooruitgang kunnen definieren.

        -m-

        NB. tenzij je flitsbakkenfabrikant bent

        -m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment

        Working...
        X