Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke prijs voor bedrijfsreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke prijs voor bedrijfsreportage

    Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
    Een hypothetisch voorbeeld. Jij maakt op een event een meesterlijke foto. De organisatie wil die gebruiken en jij geeft de foto (gratis of voor een prikje) weg, want je ging daar toch aanwezig zijn. Volgend jaar prijkt je foto (eventueel zelfs zonder naamsvermelding) op alle affiches en promotiemateriaal van het event. De organisatie verdient hier met andere woorden geld aan (goeie reclame = extra inkomen). Het jaar daarna vragen ze je of je opnieuw foto's kan maken voor hen, terwijl je eigenlijk niet meer van plan was hun event te bezoeken. Wat doe je dan? Toch maar gratis (of met verlies) gaan werken want ze zijn dat nu eenmaal van je gewoon, of een correcte prijs vragen? In dat laatste geval zal je vaak weinig begrip kennen want: vorig jaar werkte hij nog gratis of heel goedkoop en dit jaar vraagt hij ineens "de volle pot"...
    Begrijp me niet verkeerd hier, ik heb wel degelijk een redelijke prijs gevraagd hoor, ik werk zeker niet met verlies of gratis, laat dit duidelijk zijn . Ik zie mezelf niet als professional hé, gewoon een gevorderde amateur die wel alles legaal opgezet heeft, als je in 't zwart werkt snij je uiteindelijk toch in je eigen vel, want zoals je aangeeft kan je dan elke keer voor weinig of geen geld opdraven.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment

    Working...
    X