Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

details fotografie als bijberoep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: details fotografie als bijberoep

Tot voor kort was het zo dat fotograaf een geregelmenteerd beroep was. Dit betekent echter dat je dan echt een diploma fotografie nodig had.
    Beetje off-topic maar zou dit ooit nog terug een beschermd beroep worden?
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
      echter 1 uitzondering, je mag geen foto's nemen voor optiekers of zo.
      En geen luchtfotografie doen.

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Beetje off-topic maar zou dit ooit nog terug een beschermd beroep worden?
        De beroepsfederatie heeft in het verleden daarvoor heel sterk gelobbyd, maar volgens enkele insiders die ik ken, gaan ze nooit halen.

Reden is dat fotograaf, net als molenaar, een beschermd beroep was omwille van de gezondheidsrisico's (Chemische recipiënten in de Doka). Nu de foto’s naar het labo gaan, of ze werken met een minilab, vervalt dat.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

@Sven: idd de opsomming was enkel om een zelfstandig (bij)beroep te mogen uitoefenen. Niet ifv kennis van en kunde in fotografie.

@kpas: vergeet ook Europa niet. Zo min mogelijk "bescherming" van een beroep. Vrijheid om een beroep uit te oefenen en non-discriminatie staan daar hoog in het vaandel.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Bij de aanvraag van een BTW-nummer kan je ook eventuele bijberoepen opgeven.
            Eén ervan is het verzorgen van reclame ... met BESCHIKBARE MEDIA-middelen.
            Hieronder valt ook fotografie. Dit is het achterpoortje om toch fotografisch werk te leveren ook al heeft men geen diploma ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

weet er iemand hoe het eigenlijk zit met mijn belastingen indien ik zelfstandige in bijberoep wordt... aangezien ik niet onder RSZ maar onder DOSZ val (dienst voor overzeese sociale zekerheid) neemt mijn werk al mijn belastingen voor zich, is dit dan ook met de inkomsten die ik zou hebben van een bijberoep of niet?
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                weet er iemand hoe het eigenlijk zit met mijn belastingen indien ik zelfstandige in bijberoep wordt... aangezien ik niet onder RSZ maar onder DOSZ val (dienst voor overzeese sociale zekerheid) neemt mijn werk al mijn belastingen voor zich, is dit dan ook met de inkomsten die ik zou hebben van een bijberoep of niet?
                Ik denk van niet, btw betaal je in het land van inschrijving.

Een vriend van mij werkt ook onder DOSZ en is part-time DJ en hij betaald zijn belastingen en RSZ in BE.
                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                X