Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

No offence but ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Inderdaad bij mij maar 0,28 sec voor een pagina en 56 mensen online...
    dus... Mensen poets je kabel of telefoonlijn eens , spoel hem eens goed door, kan een verstopping zijn.

    Comment


    • #32
      Veel zinnigs kan ik er niet op zeggen vrees ik, behalve dat je er mee zal moeten leren leven (gezien we anders geen problemen hebben op die server).

      - De belasting van de server (cpu en ram) is gemiddeld 20%, dat zal dus niet het probleem zijn.
      - Firewall-cluster is 40-60% belast, dat zou het dus evenmin mogen zijn
      - De internetlijnen zijn maar voor een 5-tal percenten belast, ook dit is dus geen aanwijzing

      Gezien ik het probleem ook soms/sporadisch ervaar, weet ik over wat jullie spreken, maar ik vrees dat er (voorlopig dan toch) weinig aan te doen is. Ik denk/vrees ik dat het probleem waarschijnlijk een combinatie van factoren is (o.a. de programmatuur van de forumsoft die ook niet echt optimaal geschreven is, veel (onnodige) queries op de database, ...).

      Gezien dit forum niet de enige site is die van deze server gebruik maakt gaan we ook niet alles zitten testen e.d. Zolang de andere klanten op deze server niet klagen, denk ik dat het meer te maken heeft met specifiek dit forum, dan met de infrastructuur.
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #33
        Originally posted by jaja
        Hallo hombre,

        Jouw vergelijking gaat ook niet op hé ...
        Je zegt van ALTIJD te moeten wachten, en da's dus hier zeker niet het geval.
        Er zijn momenten dat het soms wat trager gaat, maar da's dan ook alles .

        Jaja

        Neen, Jaja, dat zeg ik nergens. Integendeel.
        Het was gewoon een (klein beetje sarcastische) reactie op de post van Mic.
        Niet ernstig nemen dus ( mijn reactie, Mic wel ernstig nemen natuurlijk)
        Misschien nog wel een sarcastic smilie voorzien voor dergelijke gevallen?




        @Sven: de Wondere Wereld van Windows zal er ook wel voor iets tussenzitten zeker?


        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #34
          Ik zit gemiddeld zo ongeveer elke dag van 's morgens tot 's avonds online, en ervaar eigenlijk geen problemen ... dus, ongeacht het feit dat ik behoorlijk ongeduldig ben van aard, ben ik bij deze dus héél tevreden over de snelheid van BD ... zowel thuis, als elders ...
          Sam greetzzzzzzz U
          -------------------------------------------
          Never apologize for showing feeling.
          When you do so, you apologize for the truth.
          -------------------------------------------
          Canon Stuff

          Comment


          • #35
            Ik sluit me geheel bij de vorige spreekster aan !!

            Comment


            • #36
              Hallo Hombre,

              Mijn opmerking was in dezelfde zin bedoeld .
              En ja, "het vensterke" ...

              Jaja

              Originally posted by Hombre
              Originally posted by jaja
              Hallo hombre,

              Jouw vergelijking gaat ook niet op hé ...
              Je zegt van ALTIJD te moeten wachten, en da's dus hier zeker niet het geval.
              Er zijn momenten dat het soms wat trager gaat, maar da's dan ook alles .

              Jaja

              Neen, Jaja, dat zeg ik nergens. Integendeel.
              Het was gewoon een (klein beetje sarcastische) reactie op de post van Mic.
              Niet ernstig nemen dus ( mijn reactie, Mic wel ernstig nemen natuurlijk)
              Misschien nog wel een sarcastic smilie voorzien voor dergelijke gevallen?




              @Sven: de Wondere Wereld van Windows zal er ook wel voor iets tussenzitten zeker?



              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #37
                Moderator worden Phille, ze zoeken mensen !!
                Originally posted by Phille
                Even replyen :

                1) ik ondervind dit fenomeen evenzeer als er bv maar 5 users online zijn.

                2) het gaat niet over foto's, maar echt over requests naar de server.

                3) Ik heb het overal, niet alleen via een Telenet netwerk, ook via een Leased line (fiber) en via ADSL

                4) het is een fluctuerend fenomeen, soms is de respons v.d. server snel en dan weer traag terwijk ik een 3-tal maanden geleden onder de indruk was van de snelheid, ervaar ik die nu geheel anders.

                Jaja, als tip, ik weet natuurlijk niet hoe jullie setup is, en ik wil me er zeker niet mee gaan moeien maar er zijn vele factoren die een rol kunnen spelen. Ik 'ervaar' het gewoon anders, zoals in de topic header, het is geen verwijt enkel een mededeling en gevoel. HEt is en blijft een hobby, ik krijg er zeker geen stress van hoor
                Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                Comment


                • #38
                  Bij mij loopt het soms ook traag maar meestal stop ik dan het laden van de pagina en klik terug op het item en dan gaat het weer een pak sneller. Ligt dit misschien niet aan onze eigen pc's?
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Lazy Charles
                    Bij mij loopt het soms ook traag maar meestal stop ik dan het laden van de pagina en klik terug op het item en dan gaat het weer een pak sneller. Ligt dit misschien niet aan onze eigen pc's?
                    Bij mij doet exact hetzelfde fenomeen zich voor, zou idd misschien browser kunnen zijn, geen idee
                    Ik gebruik Windows XP Pro met I.E. 6.0.2800
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Lazy Charles
                      Bij mij loopt het soms ook traag maar meestal stop ik dan het laden van de pagina en klik terug op het item en dan gaat het weer een pak sneller. Ligt dit misschien niet aan onze eigen pc's?
                      Hey! Is wat ik ook doe!
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #41

                        Als Jochen krijgt dat de pagina gegenereerd werd in 29 seconden is dat m.i. duidelijk een probleem aan server-kant. Browser, ADSL-lijn, temperatuur van de huiskamer, etc hebben daar weinig mee te maken.
                        Ook als je de request stopt en herstart en het dan ineens wel snel gaat kan heel goed aan de server kant liggen.

                        Henk (efkes in hoedanigheid van webapp developer )

                        Comment


                        • #42
                          In een poging om alles een beetje te versnellen heb ik daarjuist de database een beetje geoptimaliseerd, doet het geen goed, dan doet het geen kwaad , de db is in ieder geval toch 3/4 kleiner geworden, maar toch nog steeds 306MB.
                          --
                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                          Comment


                          • #43
                            Soms ondervind ik ook dat traag ophalen van sommige topics. En 10 seconden later vliegen de paginas weer binnen. Maar mij stoort het eigenlijk niet, ben blij dat er een forum is
                            Ik denk dat dat eigen is aan al de fora, op dpreview en andere fora die ik lees gebeurt dat soms ook.
                            http://www.vannecke.be
                            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                            Comment


                            • #44
                              Sven, een beetje geoptimaliseerd?
                              Volgens mij heb je prachtig werk geleverd, ofwel is het puur toeval... maar de pagina's vliegen hier werkelijk binnen!
                              Vorige weken ging het beduidend trager, vooral dan bij het posten... nu gaat dat blijkbaar veel vlotter...

                              Archiveren jullie soms eens de topics?
                              Dat is een optie in de admin sectie van het forum, misschien brengt dat ook de performantie ten goede...

                              Zie je wel, 1.44 seconden om dit bericht te posten
                              Christian D.

                              Comment


                              • #45
                                't kan natuurlijk toeval zijn, de toekomst zal het uitwijzen
                                Archiveren doen we niet, omdat ik, als ik mij niet vergis, dan bij het zoeken alleen in de niet-gearchiveerde postings zoeken, en dit zou het forum, als kennisdatabank, een beetje teniet doen ...
                                --
                                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                                Comment

                                Working...
                                X