'k ben even wat research aan't doen naar geschikte projectoren om foto's mee weer te geven op onze wekelijkse fotoclub bijeenkomsten...
Bij het toestel dat we momenteel gebruiken is een duidelijk pixel-raster zichtbaar (vermoedelijk vanwege de lage resolutie) en de kleuren zijn niet echt bij te regelen...
Graag had ik van mensen met gebruikservaring vernomen welke toestellen ze eventueel zouden aanraden... prijsklasse is zeker belangrijk, veel budget heeft de club immers niet...
vereisten:
- goede contrast weergave
- geen zichtbaar pixel raster indien mogelijk
- RGB afregeling zodat we toch de weergave van op een scherm kunnen benaderen.
- eventueel te calibreren
- voldoende hoge resolutie
Ik ga zeker toegevingen moeten doen wat kwaliteit betreft, in functie van de aankoopprijs, en hoop dat er ergens een betaalbare uitblinker bestaat kwa projector voor deze doeleinden...
groetjes,
Rik
projectors die uitzonderlijk geschikt zouden zijn : Optoma HD80 Projector , Sanyo PLV-Z2000 Projecto, maar deze staan nog op 2500$, wat een onhaalbare prijscategorie lijkt...
OPTOMA HD800X LV kost maar 1495 euro maar is nog altijd iets te duur...
Bij het toestel dat we momenteel gebruiken is een duidelijk pixel-raster zichtbaar (vermoedelijk vanwege de lage resolutie) en de kleuren zijn niet echt bij te regelen...
Graag had ik van mensen met gebruikservaring vernomen welke toestellen ze eventueel zouden aanraden... prijsklasse is zeker belangrijk, veel budget heeft de club immers niet...
vereisten:
- goede contrast weergave
- geen zichtbaar pixel raster indien mogelijk
- RGB afregeling zodat we toch de weergave van op een scherm kunnen benaderen.
- eventueel te calibreren
- voldoende hoge resolutie
Ik ga zeker toegevingen moeten doen wat kwaliteit betreft, in functie van de aankoopprijs, en hoop dat er ergens een betaalbare uitblinker bestaat kwa projector voor deze doeleinden...
groetjes,
Rik
projectors die uitzonderlijk geschikt zouden zijn : Optoma HD80 Projector , Sanyo PLV-Z2000 Projecto, maar deze staan nog op 2500$, wat een onhaalbare prijscategorie lijkt...
OPTOMA HD800X LV kost maar 1495 euro maar is nog altijd iets te duur...
Comment