Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
voor de atomium famillie enkel om de centen te doen, al ooit een klein atomiumke in een brusselse souvernirshop gezien, nee hoor, enkel in de atomium shop zelf ....ze kunnen er niet "genoeg " aan verdienen.
Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
Onder het motto: vragen staat vrij, heb ik daarnet een mailtje ontvangen en nu reeds antwoord ontvangen.
Ter info dus (mail adressen zijn verwijderd).
Beste heer ,
Uw e-mail werd doorgestuurd naar SABAM.
In antwoord op uw aanvraag kunnen wij u meedelen dat de gevraagde princiepstoelating tot reproductie van het beeld Atomium op de website van amateurfotografen www.belgiumdigital.com kan verstrekt worden, onder volgende voorwaarden :
Met vriendelijke groeten,
Julie Sevrin
Arts Graphiques et Visuels & Littérature
Grafische en Visuele Kunsten & Literatuur
------------------------------------------------
SABAM
Rue d'Arlon/Aarlenstraat 75-77
1040 Bruxelles/Brussel
tel. +32 2 286 15 02
fax +32 2 230 47 36
Sent: dinsdag 10 februari 2009 16:22
To: Julie Sevrin
Subject: FW: Beeldrecht Atomium - Non-commerciële website
From:
Sent: mardi 10 février 2009 14:58
To: Julie Almau
Subject: Beeldrecht Atomium - Non-commerciële website
Beste,
Betreffende het beeldrecht van ‘Het Atomium’. Als lid van vzw. Belgiumdigital.com, een website van, voor en door amateurfotografen, komen we vaak in aanraking met auteursrechten en de (on)bewuste schendingen hiervan.
Het gebeurt wel eens dat er op ons forum een foto gepost wordt van een beginnende enthousiasteling die dan het Atomium in al zijn pracht en praal heeft vastgelegd zonder op de hoogte te zijn van het auteursrecht die op dit kunstwerk ligt. Al gauw wordt die persoon dan door de meer ervaren liefhebbers op zijn rechten en plichten gewezen en wordt de foto dan ook verwijderd, helaas want hier zitten vaak wel echte kunstwerkjes tussen.
Eenzelfde auteursrecht is van toepassing op de verlichting van de Eifeltoren en naar aanleiding van dit artikel (http://blog.fotocommunity.net/com/20...he_eiffel.html ) vroeg ik me af of er zo niks te regelen valt met de VZW Atomium. Vragen staat immers vrij, nietwaar? En zeg nu zelf, een prachtige foto van een prachtig kunstwerk kan enkel maar beide partijen ten goede komen.
Ik ben geen lid van de raad van bestuur van belgiumdigital.com dus ik kan enkel uit eigen naam spreken, maar ons forum heeft geen enkele commerciële bedoeling, enkel en alleen het delen van eenzelfde passie, namelijk fotografie.
Zouden we hierover eventueel een overeenkomst kunnen bereiken volgens U? Natuurlijk mits strikte voorwaarden (cfr. De Eifeltoren, waar een verplichte tekst inzake copyright bij de foto moet gepubliceerd worden).
Hopend op een positief bericht,
Met vriendelijke groet,
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment