Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eiffeltoren bij Nacht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eiffeltoren bij Nacht.

Ik zeg het, misschien kan er over onderhandeld worden he, misschien moeten we wel een werkgroep oprichten hieromtrent.

De eerste stap is gezet...als je geen moeite doet, kom je nergens he.

@Black_Bandit: Interessante link
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Je kan inderdaad geen enkele foto beschermen tegen downloaden als je ze online laat zien. Als je ze kunt bekijken, dan kan je op de Print Screen knop drukken, en dan kan je ze er met een fotobewerkingsprogramma wel uitsnijden.

Het is onmogelijk om de foto's van het Atomium te beschermen tegen downloaden, we kunnen onmogelijk aan die eis voldoen.
      Daarom blijft het dus verboden om hier foto's van het Atomium te laten zien.

Mijn foto's worden geregeld gebruik in plaatselijk drukwerk, en als ze geen grote afdruk maken dan gebruiken ze de 900x600 uit mijn Fotopic-album (ze vragen wel eerst toestemming, en met naamvermelding is het voor mij nooit een probleem).
      Dat Fotopic-album heb ik ooit ook een tijdje "beveiligd", maar ze hebben er toen toch geen problemen mee gehad om de foto's in het Infoblad van Rijkevorsel te gebruiken.

Die beveiliging heb ik er vrij snel weer afgehaald omdat na elk evenement waar ik foto's had gemaakt mijn mailbox vol zat (en dan kon ik de hele week foto's versturen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

en een definitie van niet meer dan 72 DPI.
        Hahaha. Wat een sukkels. Weten ze nu echt niet dat het niet uitmaakt of het nu 1 of 10000 DPI is? Je zou toch verwachten dat er bij SABAM wat kennis over dit onderwerp is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Ik heb enkel maar gevraagd eh, misschien kan er onderhandeld worden, helaas ben ik technisch niet onderlegd genoeg op dat vlak.
          Ik ben ook niet zo'n goede onderhandelaar.

Je hebt in ieder geval toch al een antwoord gekregen, alleen de voorwaarden zouden nog wat beter kunnen.

Als er hier een mooie foto van het Atomium wordt gepost, dan is dat eigenlijk toch reclame voor het Atomium?
          Waarom doen ze er dan toch zo moeilijk over? Niemand zet hier foto's van het Atomium te koop, er is dus niemand die er wat aan verdient.

Als we de foto's hier op het forum mogen posten (in een aanvaardbaar formaat), dan kunnen we misschien zelfs eens een SD organiseren in en rond het Atomium.
          Als we allemaal inkom betalen, dan hebben ze ook extra inkomsten...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Hahaha. Wat een sukkels. Weten ze nu echt niet dat het niet uitmaakt of het nu 1 of 10000 DPI is? Je zou toch verwachten dat er bij SABAM wat kennis over dit onderwerp is.
            Ook niet indien je de foto wil downloaden en afprinten bijvoorbeeld?
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zou een Moderator hierover even contact met me willen opnemen (geen idee aan wie ik dit moet adresseren, vandaar).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ook niet indien je de foto wil downloaden en afprinten bijvoorbeeld?
                Nee, dan ook niet. Als je maar 640 x 480 px ter beschikking hebt dan zit *daar* de beperking voor wat je met de foto kunt doen. Ik kan een foto van 10 x 10 pixels plaatsen met bij wijze van spreken 1.000.000.000 DPI en daar valt echt geen foto van af te drukken, hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ze zijn wel heel erg streng, voor een foto van 640x480 pixels rij ik niet naar Brussel.
                  Even wakker schudden: Fotografie is meer dan het forum alleen hoor
                  Dus kan je gerust naar Brussel rijden en er een prachtige reeks foto's van maken, die je thuis op PC houdt of desnoods 50x75 afdrukt voor in je living. Zolang je ze hier op 't forum maar in dat formaat houdt. Is dat dan nog altijd de trip niet waard...?

Mvg,
                  Frederic

Comment

Waarom zouden we ons daar druk om maken. Dat ze hun atomium steken waar de zon nooit schijnt en dan

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Waarom zouden we ons daar druk om maken. Dat ze hun atomium steken waar de zon nooit schijnt en dan

Mvg.
                      Robert
                      Een bol...ok
                      9 bollen dat zou al eens pijn kunnen beginnen te doen.
                      Mvg Tim

Comment

Kan er dan iemand even helpen om een serieus tegenvoorstel te doen?

bv:
                        - resolutie 900px langste zijde
                        - dpi: niet belangrijk (dus eventueel kunnen wie gewoon laten op 72?)
                        - copyrighttekst: ok
                        - publiek op auteursrecht: ok
                        - onmogelijkheid te download: moeten ze concreter specifiëren
                        - manipulaties en beeldbewerking: beter te definiëren

Nog iets?

Comment

Working...
                        X