Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond ophangsysteem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Achtergrond ophangsysteem

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ziet er wel prima uit, maar dit baart me wat zorgen:
    Voor het gebruik met rollen papier alleen is de crossbar niet aan te bevelen, rollen papier hebben de eigenschap om spontaan af te rollen en zijn moeilijk weer met de hand op te rollen- daarnaast is op de crossbar geen mogelijkheid om de rol te blokkeren tegen spontaan afrollen.

Kun je een rol papier dan nergens vastzetten, met een klem bv. of zo? Want indien niet, dan moet er nog een stuk bijgekocht worden als ik het goed begrijp om met papier bruikbaar te zijn.

Het setje dat Lambocars aangeeft is ook heel aanlokkelijk, maar die heeft als kleinste breedte 225cm. Ik vind het wel interessant om nog smaller te kunnen gaan. Op verplaatsing heb je niet altijd die 225 cm voorhanden (bv. bij babyfotografie is die breedte niet nodig).
    Gewoon twee klemmen gebruiken, eentje links en eentje rechts, kosten 2€50 in de Gamma en de rol zit muurvast

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Gewoon twee klemmen gebruiken, eentje links en eentje rechts, kosten 2€50 in de Gamma en de rol zit muurvast

Mark
      Ik doe dit met één klem altijd Gaat hij ook al geen kant meer op Berg de rollen ook altijd op met één van zo'n klem aan beide zijden. Blijft je papier ook mooi op de rol zitten.

De klemmen zijn van de lijmklemmen die op grote wasknijpers lijken. Heb er een zakje vol van, altijd handig in de studio...

Wel heb ik gemerkt dat je beste met twee personen de rol afrolt zonder kreukels, want dat is dus lastig met een crossbar...

Overigens heb ik een ebay setje...crossbar is stevig genoeg, maar daar moeten binnenkort toch eens stevigere statieven onder. Een volle rol papier van 2.72 is toch aardig (te) zwaar voor die arme statiefjes op volle hoogte (2.40/2.50).
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

maar daar moeten binnenkort toch eens stevigere statieven onder. Een volle rol papier van 2.72 is toch aardig (te) zwaar voor die arme statiefjes op volle hoogte (2.40/2.50).
        Ben ik in eerder post vergeten te vermelden; heb de FE statieven vervangen door de Jinbei 300 en gebruik de FE's voor plu's en SB-80DX.

Enn idd, rollen gewoon met hobbyklem vastzetten (2,5 € in rommelbak Brico of Gamma)
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Working...
        X