Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hoofdstuk op het forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Flitstechniek is bvb ook gebruik maken van de ingebouwde flits van de camera (niet echt hetgeen we onder strobist verstaan).

Urban is inderdaad Engels maar wordt door fotografen in de verkeerde context gebruikt.
    Net als Urbex een verbastering is van Urban Exploration en in die context een nieuw begrip heeft gevormt is ook Stobist een begrip voor de gebruiker van off-camera reportageflitsers als zijnde studioflitsers.
    Urbex is geen verbastering maar een samentrekking. "Strobist" als woord bestaat gewoonweg niet.
    Ik blijf er overigens bij, het is niet omdat een kudde in de foute richting trekt dat jij mee moet in die richting.
    En ik vraag me overigens af waarom je in een hoofdstuk over flitstechnieken vragen over gebruik van de ingebouwde flits zou uitsluiten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Urbex is geen verbastering maar een samentrekking. "Strobist" als woord bestaat gewoonweg niet.
      Wat is eigenlijk je definitie van 'bestaan'?
      'Urban' of 'urbex' staan ook niet in het woordenboek, en lijken me even verwarrend of onbegrijpbaar voor een niet-kenner.
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Het opstarten van een strobist forum is nog een kwestie van enkele dagen, misschien zelfs uren, dus nog eventjes geduld . . .
        Daar ben ik weer. Mag ik dan voorstellen dat - als de naam blijft zoals hier genoemd - de spatie er tussenuit gehaald wordt? Dus: Strobistforum. En dan ook maar meteen Test Forum veranderen inTestforum.

Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) strijdt op een vrolijke manier tegen onjuist spatiegebruik in de Nederlandse taal.

Over Chit Chat twijfel ik nog steeds.

Comment

Oh heerlijk! Nog iemand die zich doodergert aan onterecht van elkaar geschreven woorden!

En chit chat is gewoon Engels, ik denk niet dat je al van een leenwoord kunt spreken... Ik zou het ook los schrijven
          Last edited by Jook; 21 januari 2009, 21:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
            Wat is eigenlijk je definitie van 'bestaan'?
            'Urban' of 'urbex' staan ook niet in het woordenboek, en lijken me even verwarrend of onbegrijpbaar voor een niet-kenner.
            Ben direct akkoord om daar een Nederlandstalig alternatief voor te gebruiken.

Comment

Oh heerlijk! Nog iemand die zich doodergert aan onterecht van elkaar geschreven woorden!
              Dat is hier vechten tegen de bierkaai, hoor, maar ik kan wel wat hulp gebruiken.

Comment

Dat geeft jou echter niet het recht om dood ergeren aan elkaar te schrijven !
                Daar erger ik mij nu eens blauw aan .
                Last edited by pol parasol; 21 januari 2009, 21:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                  Aan moderators, leden en gasten.

Aangezien de nieuwe trend blijkbaar tegenwoordig flitsen al dan niet draadloos is, was mijn vraag.
                  Is het niet handig hier een appart hoofdstuk voor te voorzien onder camera's en objectieven ? bevoorbeeld "Strobist"
                  Ik denk samen met mij dat er heel veel mensen hun ervaringen willen delen en of vragen willen stellen over het volledige strobist-gebeuren.

Dit zou vervolgens veel efficienter zijn naar het zoeken en het ordenen van alle topics rond dit toch wel steeds belangrijk wordende item.

Nog een voordeel is mss dat de rest van de topics niet meer overspoeld worden met dezelfde vragen.

Ik steek alvast mijn vinger op .
                  Wie heeft er nog interesse ???
                  Dat is een goed idee imho. Zou tof zijn als het het forum daardoor niet te zwaar beladen wordt.
                  'k Ben zelf een "nieuwe" strobist en nu is het zoeken om de juiste info/tips bij elkaar te krijgen.
                  We wachten af.

Groetjes
                  Sktich
                  PS :Hopelijk maken we dan minder beligtingsfauten dan taalfauten. ('Grapje )
                  " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Dat geeft jouw echter niet het recht om dood ergeren aan elkaar te schrijven !
                    klik
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      In mijn van Dale staat het los van elkaar. En dat is niet het eerste woord waarover het Groene Boekje en van Dale lexicografie van mening verschillen.

Comment

Dat geeft jouw echter niet het recht om dood ergeren aan elkaar te schrijven !
                        Dan is jouw Van Dale verouderd, want in de mijne staat het ook aan elkaar
                        Het is trouwens 'jou' in jouw zin, en 'akkoord gaan' in plaats van 'akkoord zijn'.

Comment

En chit chat is gewoon Engels
                          Maar dat op zich zegt niet alles. Termen als 'project manager' en 'web developer' zijn ook Engels maar in een Nederlandse context moet die spatie weg.

Het gaat blijkbaar om "in het Nederlands gebruikelijk" en daar hoort Chit Chat waarschijnlijk niet bij. Dus je hebt gelijk.

Comment

Jaja ... het gaat er hier zeer flitsend aan toe.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Los van de taalstrijd: geef me nu eens een paar valabele argumenten waarom je de gewone flitstechnieken zou willen uitsluiten?
                              Of is het omdat er een of andere gewiekste kerel een handeltje mee opzet (blog, DVD's...) dat er plots een revolutie in de flitstechniek plaatsgevonden heeft?
                              Last edited by pol parasol; 21 januari 2009, 21:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Jaja ... het gaat er hier zeer flitsend aan toe.

We flitsen er inderdaad op los.

Los van de taalstrijd: geef me nu eens een paar valabele argumenten waarom je de gewone flitstechnieken zou willen uitsluiten?
                                Of is het omdat er een of andere gewiekste kerel en handeltje mee opzet (blog, DVD's...) dat er plots een revolutie in de flitstechniek plaatsgevonden heeft?
                                Je hebt daar een punt.
                                Misschien beter alle flitsers en flitstechnieken samenbrengen.
                                Als strobist heb je ook banale "flits" vragen en oplossingen waar gewone flashers ook iets zullen van leren.

Groetjes
                                Skitch
                                Last edited by Skitch; 21 januari 2009, 21:43.
                                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                                X