Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hoofdstuk op het forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

    Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
    Dan is jouw Van Dale verouderd, want in de mijne staat het ook aan elkaar
    Het is trouwens 'jou' in jouw zin, en 'akkoord gaan' in plaats van 'akkoord zijn'.

    Typfoutje, verbeterd.
    Ik ben niet akkoord met je "niet mogen akkoord zijn". Het is wel gewestelijk, maar daarom niet fout. Wat "dood ergeren" betreft: mijn van Dale is van 2000. Er is weer een spellingswijziging geweest in 2005. 't Zou daar aan kunnen liggen.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

      Ik vind het wel interesant ,
      beter een nieuw topic erbij , dan dat het in tips en tricks staat ,
      door middel van een nieuw topic kan je veel meer info opzoeken .

      just my 2 cents

      Comment


      • #33
        Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

        Hey,
        Amaai, wat een reacties hier.
        Het was niet mijn bedoeling toen ik dit topic begon om het strobist-woord te misbruiken of wat ook.
        Inderdaad kan je hier vanalles vinden met de zoekfunctie , tips en truks, enz,...

        Ik blijf erbij en waarschijnlijk nog veel andere dat dit voor het BD-forum een heel goede zaak zou zijn.

        Desnoods noemen we het "Flash" of "Flits".

        Ik hoop dat het er komt.

        Alvast bedankt voor alle reacties en opmerkingen hier hé .

        Greetz,
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #34
          Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          "Strobist" is ondertussen een begrip geworden, net als "Urban" wat eigenlijk "stedelijk" betekend maar waar wij "verlaten plaatsen" onder verstaan.
          Wereldweid hebben fotografen dit soort fotografie beoefenen zich gegroepeerd in Strobist Groups (waaronder de "Belgium strobist Group").
          Strobist gaat meer dan enkel over off camera flitsen, het is ook onderanderen het gebruite materiaal en de technieken om met deze materialen om te gaan.

          Enig voorstel voor een nederlandse naam die goed weergeeft wat wij onder strobist verstaan?
          flashers ?? ROTFL !

          Comment


          • #35
            Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Hey,
            Amaai, wat een reacties hier.
            Het was niet mijn bedoeling toen ik dit topic begon om het strobist-woord te misbruiken of wat ook.
            Inderdaad kan je hier vanalles vinden met de zoekfunctie , tips en truks, enz,...

            Ik blijf erbij en waarschijnlijk nog veel andere dat dit voor het BD-forum een heel goede zaak zou zijn.

            Desnoods noemen we het "Flash" of "Flits".

            Ik hoop dat het er komt.

            Alvast bedankt voor alle reacties en opmerkingen hier hé .

            Greetz,
            Het zou zeker een goede zaak zijn. Ik ben alleen tegen het beperken van de inhoud van een mogelijk voor velen nuttig subforum tot één bepaalde sekte, die onder een andere naam sinds kort hetzelfde doet als zovelen al jaren doen onder de benaming: flitsen.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik ben niet akkoord met je "niet mogen akkoord zijn". Het is wel gewestelijk, maar daarom niet fout.
              Hmmm... Ooit al de 'gebruiksaanwijzing' van je Van Dale gelezen?
              "Bij betekenissen die niet tot de hedendaagse standaardtaal behoren, wordt de definitie voorafgegaan door een label dat aangeeft in welk opzicht de gangbaarheid beperkt is. (...) Ten slotte zijn er diverse regiolabels, zoals gewestelijk (gew.), die dialectwoorden markeren die in het woordenboek zijn opgenomen omdat ze via schriftelijke bronnen in de standaardtaal zijn aangetroffen."
              Geen standaardtaal dus

              Ik ben voorstander van een ruime normopvatting, maar dit geval is toch vrij duidelijk. En als je een heel dubieuze uitdrukking als 'akkoord zijn' ok vindt, moet je toch ook akkoord zijn met een min of meer aanvaard neologisme als 'strobist'
              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

              Comment


              • #37
                Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                Hmmm... Ooit al de 'gebruiksaanwijzing' van je Van Dale gelezen?
                "Bij betekenissen die niet tot de hedendaagse standaardtaal behoren, wordt de definitie voorafgegaan door een label dat aangeeft in welk opzicht de gangbaarheid beperkt is. (...) Ten slotte zijn er diverse regiolabels, zoals gewestelijk (gew.), die dialectwoorden markeren die in het woordenboek zijn opgenomen omdat ze via schriftelijke bronnen in de standaardtaal zijn aangetroffen."
                Geen standaardtaal dus

                Ik ben voorstander van een ruime normopvatting, maar dit geval is toch vrij duidelijk. En als je een heel dubieuze uitdrukking als 'akkoord zijn' ok vindt, moet je toch ook akkoord zijn met een min of meer aanvaard neologisme als 'strobist'
                ja juffrouw... nee juffrouw...

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                  wat is swaffelen ??

                  en amai dit topic doet mij toch wel duizelen , zoveel geletterden hierzo, en ikke zo ne simpele mens......
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    wat is swaffelen ??
                    De mannelijke versie van tietelen

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      De mannelijke versie van tietelen

                      goed gevonden

                      Comment

                      Working...
                      X