Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of Mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC of Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
    Iets waar Apple nog altijd een patent op heeft voor zijn OS.

en waardoor je sneller werkt iedere keer je de menubar nodig hebt.

't is misschien al oud nieuws maar voor mensen zoals ik die dagelijks ettelijke uren computeren is het wel veel beter tegen muispolsen en consoorten :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Menu_bar
    En zeggen dat dit juist één van mijn grootste ergernissen is op een Mac .....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
      Al eens gekeken op apple.be?
      Ga eens naar een apple store en vraag uitleg... ivm beeldbewerking, hoe je mapjes maakt, hoe je doorscrolt tussen mappen, files enz... je zult verstelt staan...

10 redenen om over te schakelen op

1 Hij doet het gewoon
      Kies een Mac en bespaar jezelf een hoop kostbare tijd. Je Mac is namelijk klaar om op te starten als je hem uit de verpakking haalt. Bij Mac zijn hardware en software immers perfect op elkaar afgestemd.

2 De nieuwste intel-chips
      Intel Core 2 Duo-processors zijn snel. Erg snel. Ze bieden daarnaast ook het voordeel dat je, indien nodig, voortaan ook Microsoft Windows XP of Vista zonder problemen kan draaien op je Mac.

3 Het meest geavanceerde besturingssysteem te wereld
      Geen enkel besturingssysteem biedt het scala aan mogelijkheden en de ongeëvenaarde eenvoud van Mac OS X. De nieuwe functies van Mac OS X Leopard bieden bovendien nog meer mogelijkheden, met minder inspanning.
      Natuurlijk is Mac OS X Leopard voorgeinstalleerd op je nieuwe Mac.

4 Windows op je Mac
      De Mac is de enige computer ter wereld waarop alle belangrijke besturingssystemen kunnen draaien: Mac OS X, Windows XP, Windows Vista of een Unix variant. Met software als Parallels Desktop kan je de verschillende systemen zelfs tegelijkertijd gebruiken!

5 Niet meer zoeken naar besturingsbestanden
      Een Mac bevat standaard USB-besturingsbestanden voor printers, externe schijven, digitale camera's, invoerapparatuur, ipod, iPhone en nog veel meer. Bovendien herkent hij zonder bijkomende software mobiele telefoons en bluetooth headsets of zelfs FireWire camera's.

6 114.000 virussen? Geen enkel op een Mac
      In tegenstelling tot PC's heb je met een Mac geen last van virussen en malware. Ook word je niet voortdurend lastig gevallen door dialoogvensters met veiligheidswaarschuwingen, zoals bij Vista of XP het geval is.

7 oogverblindend ontwerp
      De Mac verdient een centrale plaats in je leven. In elk detail zie je Apple terug: van de mooi vormgegeven buitenkant tot de fantastische voorzieningen van Mac OS X.

8 Alles kan met 1 klik
      Elke Mac wordt geleverd met iLife, een softwarepakket dat talloze mogelijkheden biedt voor het werken met foto's, muziek, en video's. Je kan er tevens professionele websites, fotoalbums, dvd's, nummers, diavoorstellingen, muziek-cd's, kalenders, kaarten, prints, podcasts, muziekvideo's, documentaires en nog veel meer met maken.

9 meteen chatten met beeld
      Videochatten is nu net zo makkelijk als de telefoon opnemen. Op de Mac klik je gewoon op een symbool om met vier deelnemers schermvullend te chatten, met een verbazingwekkend helder beeld en speciale effecten.

10 Meteen klaar voor gebruik
      Natuurlijk krijg je ook software geleverd bij andere computers. Maar zodra je hiermee aan de slag gaat, merk je dat het allemaal niet erg soepel loopt, of dat je enkel een test versie hebt gekregen.
      Als je een nieuwe Mac aankoopt, staat er al Mac OS X Leopard op met honderden ingebouwde functies zoals Time Machine voor automatische backups, plus alle andere geweldige programma's én het bekroonde iLife pakket.

11 meer dan je verwacht
      Verras jezelf met het plezier van een Mac en ontdek zoveel meer dat je kan doen met een computer: bewerk met gemak je foto's, ontwerp een website in een mum van tijd, monteer je films zonder zware handleiding, werk je dvd's af met magnifieke menu's om je films en foto's te tonen aan je familie en vrienden.
      hier moet je vooral van vertrekken..
      vooral niet lezen zou ik zo zeggen
      foto als spiegel of als venster?

Comment

En zeggen dat dit juist één van mijn grootste ergernissen is op een Mac .....
        Misschien gek maar sinds RSI erger ik mij niet meer aan alle middelen die daartegen helpen, zoals Mac menubars (ergonomisch beste systeem), Wacomtabletten , Evoluent vertical mouse (eens je de klik in je hoofd maakt, maar zo'n dingen spelen pas een rol eens je over de 8 uur pc gaat per dag ).
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Wel alleszins bedankt voor de vele reacties. Blijkbaar heb ik hier toch een doos van Pandora geopend

En op de koop toe sta ik ondanks de hele discussie nog geen stap verder, behalve dat ik nu weet dat het een persoonlijke keuze is zonder dat er echt een 'betere' of een 'slechtere' keuze is. En dat is in feite het belangrijkste hé.

Nogmaals bedankt.

L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

canon of Nikon? een gelijkaardige vraag met twee fronten van voorstanders en tegenstanders ... koop waar jij je het best bij voelt .. ik weet van men eigen waar ik het prettig werken vind, een ander kan daar een ander idee over hebben.

informeer je, beslis dan .. maar laat je niet op sleeptouw nemen van de zogenaamde "kruisvaarders" die je van "hun" platform, "hun" merk etc willen overtuigen .. maar heb je specifieke vragen, dan zijn die "kruisvaarders" wel een goede informatiebron.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              Misschien gek maar sinds RSI erger ik mij niet meer aan alle middelen die daartegen helpen, zoals Mac menubars (ergonomisch beste systeem), Wacomtabletten , Evoluent vertical mouse (eens je de klik in je hoofd maakt, maar zo'n dingen spelen pas een rol eens je over de 8 uur pc gaat per dag ).
              Ik werk al ettelijke jaren 10 à 12 uren/dag met pc, nog nooit last gehad van RSI. Heb dan ook geen anti-rsi hardware, dus geen klik in mijn hoofd nodig.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ik werk al ettelijke jaren 10 à 12 uren/dag met pc, nog nooit last gehad van RSI. Heb dan ook geen anti-rsi hardware, dus geen klik in mijn hoofd nodig.
                FYI ... RSI is Repetitive Strain Injury .. waarvan je dat van krijgt bij een repetitieve handeling is kompleet irrelevant en of je nu met een PC "verkeerd zit/hangt" of met een Mac, het resultaat zal een RSI letsel zijn .. uw stelling is wat men in de wiskunde een "bewijs uit het ongerijmde" noemt

.. In de 7e dag verleden zondag kwam daar nog zo een loser de Mac regelrecht de hemel in prijzen .. ocharme .. voor een wereldwijd marktaandeel van 8,x % en een gepikt OS van Free BSD moet men toch niet al te veel aan grootheidswaanzin lijden .. 't is lijk de vroegere HiFi installaties van Quad .. goed spul daar niet van, kostte destijds 100K Bfr voor een installatie .. als volgt te verdelen 20K Bfr Technologie en 80K Bfr meubels ... Uit geest van "eigengereidheid" zouden ze bij Apple moeten weigeren om die vervloekte Intel chips te gebruiken ! (doordenkertje) ROTFL ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Uit geest van "eigengereidheid" zouden ze bij Apple moeten weigeren om die vervloekte Intel chips te gebruiken ! (doordenkertje) ROTFL ..
                  En dan windows niet meer op hun mac kunnen installeren zeker...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Yep... net Imac aangeschaft.... Werk dagelijks op een Mac, maar thuisgebruik was PC. Ik had nog een oude G3 staan, maar die is passé.... dus vandaag de gelukkige eigenaar van een Imac!....

Tim W.
                    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Vandaag verplicht op een Mac Pro moeten werken...wat een kl*teding zeg als je dagdagelijks Windows gebruikt, snap ook niet waarom Mac zo aangeraden werd voor grafische toepssingen, want ik vond het echt niet snel werken.

Had die muis bijna door 't venster gegooid.

Maar dat is dus persoonlijk he.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je opeen mac werkt moet je zeker je windows toestanden achter je laten ,en wanneer je over snelheid met foto's bewerking begint ,dan is mac nog altijd sneller dan windows ,heb beide systemen hier staan dus een IMAC en een windows pc ,en geef graag toe dat de imac sneller foto's verwerkt .(en mijn windows staat hier al twee maanden werkloos op mijne bureau ,ben blij dat ik overgestapt bent naar Apple Imac )

Ja de muis moet je echt wel gewoon zijn om daar mee te werken ,was voor mij ook wel even wennen en het toestenbord ook wel.

Maar ja jij hebt liever windows ,dus vindt ik ook dat je het andere merk zonder er degelijk op gewerkt te hebben niet moet afbreken ,beide hebben voordelen en nadelen .

Dit is ook mijn persoonlijke mening op je stelling hier op het forum .

Groetjes

Ardesign

Vandaag verplicht op een Mac Pro moeten werken...wat een kl*teding zeg als je dagdagelijks Windows gebruikt, snap ook niet waarom Mac zo aangeraden werd voor grafische toepssingen, want ik vond het echt niet snel werken.

Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          1) Adobe licenties zijn niet overdraagbaar naar andere platformen.
                          Ik heb enkele weken een cross platform uitgevoerd van de PC creative suite CS2 NL naar de MAC creative suite CS4 UK, zonder enig probleem.

Gewoon aanvragen op de website van Adobe.
                          BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                            Als je opeen mac werkt moet je zeker je windows toestanden achter je laten ,en wanneer je over snelheid met foto's bewerking begint ,dan is mac nog altijd sneller dan windows ,heb beide systemen hier staan dus een IMAC en een windows pc ,en geef graag toe dat de imac sneller foto's verwerkt .(en mijn windows staat hier al twee maanden werkloos op mijne bureau ,ben blij dat ik overgestapt bent naar Apple Imac )

Ja de muis moet je echt wel gewoon zijn om daar mee te werken ,was voor mij ook wel even wennen en het toestenbord ook wel.

Maar ja jij hebt liever windows ,dus vindt ik ook dat je het andere merk zonder er degelijk op gewerkt te hebben niet moet afbreken ,beide hebben voordelen en nadelen .

Dit is ook mijn persoonlijke mening op je stelling hier op het forum .

Groetjes

Ardesign
                            Was gewoon het gevoel dat ik op dat moment had...

Comment

Dat gevoel ken ik ook. Heb mij ook 2 jaar geleden een iMac aangeschaft op aanraden van andere fotoamateurs. Heb ik gevloekt in het begin en nu soms nog. Die muizen van Apple, de bijgeleverde en de draadloze die ik later heb aangeschaft, bucht van de bovenste plank. Later vervangen door eentje van Logitech en het enige probleem is de bluetooth koppeling die regelmatig opnieuw moet geconfigureerd worden, wat ook zo bij de originele Apple muis nodig was. Plus het probleem bij de Apple muizen is vooral het scrol wieltje, defect in de kortste tijd. Ondertussen draait hier de iMac broederlijk naast een PC en dit, voor mij toch zo, uit noodzaak.

Het is inderdaad zo dat hetgeen je gewoon bent, het makkelijkst is. Uitgezonderd voor computer freaks of kenners, want die kunnen met alles werken. Ik hoor bij geen van beiden en daar zal vooral de ergernis te vinden zijn. Mac draait beter dan PC, maar het verschil is niet zo groot als men wil laten uitschijnen. Configureer een PC met dezelfde hardware en met OS XP, dan wordt het verschil zeer klein. Maar dat is ook een persoonlijk gedacht.

Oh ja, ook dit nog. Voor mijn andere hobby, genealogie, heb ik voor mijn genealogisch programma DOS nodig en dat vind je niet op Mac.

Conclusie, voor de investering van circa EUR 1600, iMac, nieuw toetsenbord, muis + software, dan had ik mij dadelijk een degelijke PC aangeschaft. Nu roei ik maar verder met de riemen die ik heb, of er moet iemand een goed bod doen op mijn iMac.

Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Dat gevoel ken ik ook. Heb mij ook 2 jaar geleden een iMac aangeschaft op aanraden van andere fotoamateurs. Heb ik gevloekt in het begin en nu soms nog. Die muizen van Apple, de bijgeleverde en de draadloze die ik later heb aangeschaft, bucht van de bovenste plank. Later vervangen door eentje van Logitech en het enige probleem is de bluetooth koppeling die regelmatig opnieuw moet geconfigureerd worden, wat ook zo bij de originele Apple muis nodig was. Plus het probleem bij de Apple muizen is vooral het scrol wieltje, defect in de kortste tijd. Ondertussen draait hier de iMac broederlijk naast een PC en dit, voor mij toch zo, uit noodzaak.

Het is inderdaad zo dat hetgeen je gewoon bent, het makkelijkst is. Uitgezonderd voor computer freaks of kenners, want die kunnen met alles werken. Ik hoor bij geen van beiden en daar zal vooral de ergernis te vinden zijn. Mac draait beter dan PC, maar het verschil is niet zo groot als men wil laten uitschijnen.
                                Denk net niet, een freak of kenner kent zijn vak, maar minder daar buiten he. Denk dat dat net mijn probleem is, werk dagelijks 10-12 uur met Wintel en dat zit daar zo ferm ingebakken dat de aanpassing naar Mac of Linux een veel te grote omschakeling is.
                                Tjah, aan de andere kant, laat me een jaar met een Mac werken en dan zal het waarschijnlijk net omgekeerd werken.

Comment

Working...
                                X