Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of Mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC of Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ik ken die verhalen. Bij mij was er echter geen sprake van vernietigen of opbellen. Ik had ze van in 't begin alle twee naast elkaar op papier. Een vergissing bij Adobe??
    Vanaf CS3 staan ze beide op de box. Er kunnen evenwel complicaties optreden tussen verschillende licentietypes. Op het werk hebben we nu ook de issue dat we van de web suite naar de design suite willen gaan. Op de site van Adobe staat dat het perfect kan, maar volgens de leveranciers niet.
    Anyways, het meeste kan wel opgelost door te bellen. In de software zitten schermen verborgen waarmee ze alles kunnen unlocken (je wordt dan typisch geassisteerd via de telefoon). Alles is dus op te lossen, maar is het niet altijd een evidentie.

Comment

Al eens gekeken op apple.be?
      Ga eens naar een apple store en vraag uitleg... ivm beeldbewerking, hoe je mapjes maakt, hoe je doorscrolt tussen mappen, files enz... je zult verstelt staan...

10 redenen om over te schakelen op

1 Hij doet het gewoon
      Kies een Mac en bespaar jezelf een hoop kostbare tijd. Je Mac is namelijk klaar om op te starten als je hem uit de verpakking haalt. Bij Mac zijn hardware en software immers perfect op elkaar afgestemd.

2 De nieuwste intel-chips
      Intel Core 2 Duo-processors zijn snel. Erg snel. Ze bieden daarnaast ook het voordeel dat je, indien nodig, voortaan ook Microsoft Windows XP of Vista zonder problemen kan draaien op je Mac.

3 Het meest geavanceerde besturingssysteem te wereld
      Geen enkel besturingssysteem biedt het scala aan mogelijkheden en de ongeëvenaarde eenvoud van Mac OS X. De nieuwe functies van Mac OS X Leopard bieden bovendien nog meer mogelijkheden, met minder inspanning.
      Natuurlijk is Mac OS X Leopard voorgeinstalleerd op je nieuwe Mac.

4 Windows op je Mac
      De Mac is de enige computer ter wereld waarop alle belangrijke besturingssystemen kunnen draaien: Mac OS X, Windows XP, Windows Vista of een Unix variant. Met software als Parallels Desktop kan je de verschillende systemen zelfs tegelijkertijd gebruiken!

5 Niet meer zoeken naar besturingsbestanden
      Een Mac bevat standaard USB-besturingsbestanden voor printers, externe schijven, digitale camera's, invoerapparatuur, ipod, iPhone en nog veel meer. Bovendien herkent hij zonder bijkomende software mobiele telefoons en bluetooth headsets of zelfs FireWire camera's.

6 114.000 virussen? Geen enkel op een Mac
      In tegenstelling tot PC's heb je met een Mac geen last van virussen en malware. Ook word je niet voortdurend lastig gevallen door dialoogvensters met veiligheidswaarschuwingen, zoals bij Vista of XP het geval is.

7 oogverblindend ontwerp
      De Mac verdient een centrale plaats in je leven. In elk detail zie je Apple terug: van de mooi vormgegeven buitenkant tot de fantastische voorzieningen van Mac OS X.

8 Alles kan met 1 klik
      Elke Mac wordt geleverd met iLife, een softwarepakket dat talloze mogelijkheden biedt voor het werken met foto's, muziek, en video's. Je kan er tevens professionele websites, fotoalbums, dvd's, nummers, diavoorstellingen, muziek-cd's, kalenders, kaarten, prints, podcasts, muziekvideo's, documentaires en nog veel meer met maken.

9 meteen chatten met beeld
      Videochatten is nu net zo makkelijk als de telefoon opnemen. Op de Mac klik je gewoon op een symbool om met vier deelnemers schermvullend te chatten, met een verbazingwekkend helder beeld en speciale effecten.

10 Meteen klaar voor gebruik
      Natuurlijk krijg je ook software geleverd bij andere computers. Maar zodra je hiermee aan de slag gaat, merk je dat het allemaal niet erg soepel loopt, of dat je enkel een test versie hebt gekregen.
      Als je een nieuwe Mac aankoopt, staat er al Mac OS X Leopard op met honderden ingebouwde functies zoals Time Machine voor automatische backups, plus alle andere geweldige programma's én het bekroonde iLife pakket.

11 meer dan je verwacht
      Verras jezelf met het plezier van een Mac en ontdek zoveel meer dat je kan doen met een computer: bewerk met gemak je foto's, ontwerp een website in een mum van tijd, monteer je films zonder zware handleiding, werk je dvd's af met magnifieke menu's om je films en foto's te tonen aan je familie en vrienden.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Wat zei ik ook weeral hierboven over objectieve beoordelingen van Mac-gebruikers zelf? Zij die het gewoon zijn spelen ermee vermoed ik, ik heb mijn Macbook nu meer dan 2 maanden maar het klikt gewoon niet . . . maar zoals ik al zei . . . da's subjectief . . . Daarom draai ik er nu Vista op en die draait perfect.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          >>OSX werkt veel intuïtiever
          subjectief, "macosx neemt meer belissingen voor zijn gebruiker" is accurater

>> Mac's zijn mooier en stijlvoller
          Je moet geen lelijke pc vergelijken met een mooie mac, herinner je de powerpc 7400 nog ? de ppc 6400? de oude g3 dekstop ? vergelijk liever een mooie case van Antec met een G5, en de verschillen zijn al een stuk minder opmerkelijk.
          inderdaad kwestie van smaak en ja de mac's haal je er dadelijk uit zelf zonder appletje erop.

>>Met OSX heb je geen virusscanners nodig die je systeem vertragen en elke dag geupdated moet worden.
          1) op mijn 5 jaar dat ik voor Apple werkte heb ik er anders wel genoeg gezien hoor ('k ben Apple Certified Service engineer)
          2) mijn virusscanner vertraagt mijn pc amper of niet (Eset nod32)
          3) updates gebeuren automatisch (net zoals die van macos zelf) volledig op de achtergrond. enkel bij gratis virusscanners neemt dit vaak te vorm aan van opdringerige meldingen en popups.
          Ik denk dat jij dan in een virus-lab werkte. geef eens een referentie naar 3 virussen die in in het wilde gesignaleerd zijn. geen nepvirussen of zelf te instaleren virussen. ik ben acse van 1992 en ben nog steeds op zoek.

>>OSX werkt niet met een register die vervuild raakt en waardoor je machine steeds trager wordt (zoals Windows) waardoor je vroeg of laat weer opnieuw kunt beginnen met installeren.
          Als je niet om de haverklap software toevoegt en wist dan heb je dit op geen enkel os voor hoor, bij macos is de preference folder een vergaarbak van voorkeuren die allemaal blijven staan als je je programma's wist, deze geraken vaak zelfs corrupt (meest voorkomende reden voor herinstallaties op macos 9 & 10 tussen 2000 en 2005 waren te wijten aan corrupte voorkeuren)
          Als jij als service engeneer je systeem herinstalleerd wegens corupte prefs ben je of bezig geld uit de zakken van de klant te halen of geef je aan dat je ergens tijdens de training in slaap gevallen bent.
          Zowel bij systeem 9 als systeem 10 volstaat het de prefs in de prullemand te zwieren en het probleem is opgelost. Trouwens kan je even verduidelijken waar jij die aangehaalde cijfers vandaag hebt. liefst algemeen en niet enkel wat jij gedaan hebt.

* OSX vraagt geen enorme resources van je computer, zoals Windows Vista wel doet.
          (Want het slaat toch nergens op dat je al minimaal 2gb RAM geheugen nodig hebt om alléén je besturingsprogramma lekker te laten draaien.)

macos x 10.5 heeft 1gb ram nodig om vlot te werken. als je dan ook nog eens software wilt draaien kan je er best direct bijsteken... ik heb sinds 2004 nooit een mac verkocht met minder dan 1Gb ram, en vaak véél meer.
          Vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat macgebruikers de gewoonte hebben om alle programma's tegelijk te laten open staan, de meesten sluiten enkel een programma af als ze hun toestel uit zetten.

't blijven beide prachtsystemen, ik denk dat er enkel gebruikers bestaan die persoonlijke problemen hebben met een OS ('k heb er genoeg de mac winkel weten buiten razen met de woorden "ik ga me een pc kopen!!!")
          Misschien had je hen net het factuur van de nodeloze herinstallatie van het systeem voorgeschoteld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Wat zei ik ook weeral hierboven over objectieve beoordelingen van Mac-gebruikers zelf? Zij die het gewoon zijn spelen ermee vermoed ik, ik heb mijn Macbook nu meer dan 2 maanden maar het klikt gewoon niet . . . maar zoals ik al zei . . . da's subjectief . . . Daarom draai ik er nu Vista op en die draait perfect.
            Groot gelijk, PCmagazine heeft al 2 maal aangegeven in een test dat de macbookpro het beste toestel is om vista op te draaien.

Comment

>>OSX werkt veel intuïtiever
              subjectief, "macosx neemt meer belissingen voor zijn gebruiker" is accurater

>> Mac's zijn mooier en stijlvoller
              Je moet geen lelijke pc vergelijken met een mooie mac, herinner je de powerpc 7400 nog ? de ppc 6400? de oude g3 dekstop ? vergelijk liever een mooie case van Antec met een G5, en de verschillen zijn al een stuk minder opmerkelijk.

>>Met OSX heb je geen virusscanners nodig die je systeem vertragen en elke dag geupdated moet worden.
              1) op mijn 5 jaar dat ik voor Apple werkte heb ik er anders wel genoeg gezien hoor ('k ben Apple Certified Service engineer)
              2) mijn virusscanner vertraagt mijn pc amper of niet (Eset nod32)
              3) updates gebeuren automatisch (net zoals die van macos zelf) volledig op de achtergrond. enkel bij gratis virusscanners neemt dit vaak te vorm aan van opdringerige meldingen en popups.

>>OSX werkt niet met een register die vervuild raakt en waardoor je machine steeds trager wordt (zoals Windows) waardoor je vroeg of laat weer opnieuw kunt beginnen met installeren.
              Als je niet om de haverklap software toevoegt en wist dan heb je dit op geen enkel os voor hoor, bij macos is de preference folder een vergaarbak van voorkeuren die allemaal blijven staan als je je programma's wist, deze geraken vaak zelfs corrupt (meest voorkomende reden voor herinstallaties op macos 9 & 10 tussen 2000 en 2005 waren te wijten aan corrupte voorkeuren)

* OSX vraagt geen enorme resources van je computer, zoals Windows Vista wel doet.
              (Want het slaat toch nergens op dat je al minimaal 2gb RAM geheugen nodig hebt om alléén je besturingsprogramma lekker te laten draaien.)

macos x 10.5 heeft 1gb ram nodig om vlot te werken. als je dan ook nog eens software wilt draaien kan je er best direct bijsteken... ik heb sinds 2004 nooit een mac verkocht met minder dan 1Gb ram, en vaak véél meer.

't blijven beide prachtsystemen, ik denk dat er enkel gebruikers bestaan die persoonlijke problemen hebben met een OS ('k heb er genoeg de mac winkel weten buiten razen met de woorden "ik ga me een pc kopen!!!")
              Welke virussen ben je tegengekomen? Namen? Volgens dit artikel een eerste virus voor Mac OSX vanaf 2006 http://webwereld.nl/articles/39838
              Last edited by steven007; 21 januari 2009, 11:10. Reden: aanpassing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                Groot gelijk, PCmagazine heeft al 2 maal aangegeven in een test dat de macbookpro het beste toestel is om vista op te draaien.
                En dat kan ik, zelfs als verwoed pc gebruiker, alleen maar beamen . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

een keer echt goed gewerkt met een mac dan wil je hem niet verzieken met vista
                  BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Zucht, probeer eens een beetje objectief te blijven . . . zoals Havezet ooit aanhaalde hier op het forum, veel Mac-gebruikers lijken niet te beseffen dat datgene wat voor hun perfect werkt, voor sommige anderen niet zo is . . .
                    Ik verziek een Mac niet met Vista, de 2 systemen draaien trouwens met bootcamp perfect naast elkaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_ Bekijk bericht
                    een keer echt goed gewerkt met een mac dan wil je hem niet verzieken met vista

Comment

IK heb sinds drie weken nu een nieuwe Imac gekocht en de pc verkocht ,het vraagt wel even een aanpassing maar het is niet zo erg dat ze soms wel eens voorstellen ,natuurlijk heb je tegenwoordig evenwaardige tegen programma's als op de windows pc .

Ikzelf ben overgeschakeld voor twee dingen die me steeds meer gingen irriteren ,steeds elke dag update virusscanner en dan nog ook steeds update vista ,en dat mijn ('was drie maand oud de pc ) steeds langer en langer nodig had om op te starten .

Nu heb ik op mijn nieuwe Imac ,lightroom ,aperture , office volledig voor mac en de ilife pakketten erop staan ,ook de beeldschermen zijn gecalibreerd op de Imac en dat zie je toch het verschil van je foto's .

als je met fotobewerking bezig bent zie je toch al snel dat de Imac alles sneller verwerkt als de windows pc ,en in mijn windows had ik 4 gb ram geheugen steken ,en in mijn Imac heb ik er 2 gb ram geheugen steken .

Maar ik wil hierbij wel vermelden dat ik al bijna twee maand aan het lezen was en me ook op voorhand bij een macclub had aangesloten zodoende ik toch al ergens de begin stappen onder de knie heb .

Nu ik ga hier niet beginnen fanatiek over pc of mac ,maar ik geef het wel graag toe ,had veel vroeger moeten overstappen ,en natuurlijk ligt de aankoop van een Mac wel hoger dan een windows pc ,maar je voelt ook dat alles vlotter gaat .

Ik werk hier op de Imac alleen met de apple software ,er staat geen windows software naast de apple software .

Trouwens je kan beide systemen windows en leopard samen op de mac zetten .

Groetjes

Ardesgin
                      Last edited by Ardesign; 21 januari 2009, 11:28.
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

10 redenen om over te schakelen op

1 Hij doet het gewoon
                        Kies een Mac en bespaar jezelf een hoop kostbare tijd. Je Mac is namelijk klaar om op te starten als je hem uit de verpakking haalt. Bij Mac zijn hardware en software immers perfect op elkaar afgestemd.
                        Als je een merk-computer koopt is dit net hetzelfde. Mensen die er verstand van hebben en die de hardware van hun computer zelf willen kiezen zoeken zelf hun componenten. Op deze manier kunnen ze voor prijs/kwaliteit kiezen.

2 De nieuwste intel-chips
                        Intel Core 2 Duo-processors zijn snel. Erg snel.
                        Windows kan deze ook gebruiken.
                        Ze bieden daarnaast ook het voordeel dat je, indien nodig, voortaan ook Microsoft Windows XP of Vista zonder problemen kan draaien op je Mac.
                        Dat is waar, maar waarom zou je dit doen? Je gaat voor een Mac om Windows juist achter je te laten.

3 Het meest geavanceerde besturingssysteem te wereld
                        Geen enkel besturingssysteem biedt het scala aan mogelijkheden en de ongeëvenaarde eenvoud van Mac OS X. De nieuwe functies van Mac OS X Leopard bieden bovendien nog meer mogelijkheden, met minder inspanning.
                        Natuurlijk is Mac OS X Leopard voorgeinstalleerd op je nieuwe Mac.
                        Wat juist het besturingssysteem is met de meeste mogelijkheden valt moeilijk te zeggen. Mac mag niet beweren dat zij de meeste mogelijkheden hebben in hun besturingssysteem en ook Windows mag dit niet zeggen. Dit kan volgens mij nooit in harde cijfers worden uitgedrukt en bewezen.

4 Windows op je Mac
                        De Mac is de enige computer ter wereld waarop alle belangrijke besturingssystemen kunnen draaien: Mac OS X, Windows XP, Windows Vista of een Unix variant. Met software als Parallels Desktop kan je de verschillende systemen zelfs tegelijkertijd gebruiken!
                        Gaat bij Windows ook.

5 Niet meer zoeken naar besturingsbestanden
                        Een Mac bevat standaard USB-besturingsbestanden voor printers, externe schijven, digitale camera's, invoerapparatuur, ipod, iPhone en nog veel meer. Bovendien herkent hij zonder bijkomende software mobiele telefoons en bluetooth headsets of zelfs FireWire camera's.
                        Windows kan dit ook.

6 114.000 virussen? Geen enkel op een Mac
                        In tegenstelling tot PC's heb je met een Mac geen last van virussen en malware. Ook word je niet voortdurend lastig gevallen door dialoogvensters met veiligheidswaarschuwingen, zoals bij Vista of XP het geval is.
                        Dit is ongetwijfeld veel beter in Windows 7. In XP heb ik hier helemaal geen last van. Waar halen ze dit? De reden waarom er voor Mac "geen enkele" virus zou zijn is wel het feit dat er 100 keer meer mensen Windows gebruiken dan Mac. Het heeft dan voor de mensen die op illegale wijze informatie willen krijgen niet veel nut om voor Mac virussen te gaan schrijven.

7 oogverblindend ontwerp
                        De Mac verdient een centrale plaats in je leven. In elk detail zie je Apple terug: van de mooi vormgegeven buitenkant tot de fantastische voorzieningen van Mac OS X.
                        Je hebt ook mooie kasten voor een Windows-computer.

8 Alles kan met 1 klik
                        Elke Mac wordt geleverd met iLife, een softwarepakket dat talloze mogelijkheden biedt voor het werken met foto's, muziek, en video's. Je kan er tevens professionele websites, fotoalbums, dvd's, nummers, diavoorstellingen, muziek-cd's, kalenders, kaarten, prints, podcasts, muziekvideo's, documentaires en nog veel meer met maken.
                        Klopt, maar niet uitgebreid genoeg. In het begin is het leuk om mee te spelen, maar vroeg of laat wil je meer en dan heb je sowieso extra programma's nodig.

9 meteen chatten met beeld
                        Videochatten is nu net zo makkelijk als de telefoon opnemen. Op de Mac klik je gewoon op een symbool om met vier deelnemers schermvullend te chatten, met een verbazingwekkend helder beeld en speciale effecten.
                        Die speciale effecten zijn er wel, maar goed werken is een ander punt. Verbazingwekkend helder beeld hangt enkel af van de gebruikte hardware.

10 Meteen klaar voor gebruik
                        Natuurlijk krijg je ook software geleverd bij andere computers. Maar zodra je hiermee aan de slag gaat, merk je dat het allemaal niet erg soepel loopt, of dat je enkel een test versie hebt gekregen.
                        Huh? Wat een zever. Mac geeft zelf software die je maar voor een bepaald aantal dagen kan gebruiken bij hun computers.
                        Als je een nieuwe Mac aankoopt, staat er al Mac OS X Leopard op met honderden ingebouwde functies zoals Time Machine voor automatische backups, plus alle andere geweldige programma's én het bekroonde iLife pakket.
                        Bij een merk-computer ook.

11 meer dan je verwacht
                        Verras jezelf met het plezier van een Mac en ontdek zoveel meer dat je kan doen met een computer: bewerk met gemak je foto's, ontwerp een website in een mum van tijd, monteer je films zonder zware handleiding, werk je dvd's af met magnifieke menu's om je films en foto's te tonen aan je familie en vrienden.
                        Eens je een goede workflow hebt om je foto's te bewerken gaat dit eens zo gemakkelijk. Een website ontwerpen doe ik liever NIET in een mum van tijd. Als je goed films wil bewerken heb je sowieso een zware handleiding nodig. Dat is bij foto's ook zo.
                        Nikon D50

Comment

Ja, ik weet het. Iedereen heeft zijn eigen smaak en zo.
                          Maar ik werk dagelijks met windows xp en hoor iedereen klagen van vista.
                          Als ik s' avonds dan men mac open dan gaat alles zo eenvoudig en gebruikersvriendelijk.
                          Ik heb als java developer 2 dagen met een mac gewerkt in de vs toen ik thuis kwam ben ik naar de apple store gehold. Dus probeer het allemaal zelf eens uit.
                          BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                            Ik werk hier op de Imac alleen met de apple software ,er staat geen windows software naast de apple software .
                            Trouwens je kan beide systemen windows en leopard samen op de mac zetten .
                            Allicht een goede keuze.
                            Als je beide systemen erop zet ben je volgens mijn gegevens even kwestbaar voor virussen als ware het een pc systeem. En da's ook voor mij het grootste nadeel van pc.
                            Noot : dit is niet inherent aan pc; de pc wordt gewoon veel sterker getarget dan de mac's. Maw als veel mensen overschakelen naar mac, en de virusschrijvers die nieuwe markt aanboren, heb je wel een probleem.
                            Last edited by PSG; 21 januari 2009, 12:05.

Comment

@Jochen_Christiaens
                              Ik ga hier nu niet teveel plaats nemen met alles nog eens te kopieren maar hier en daar maak je metje opmerkingen toch wel serieuze flaters.

Het eeuwige argument van aantal gebruikers voor virussen. Dikke lulkoek. Windows is structureel slecht vertrokken als het op veiligheid aankomt. Ze hebben een enorme inspanning geleverd met vista om dit proberen op te lossen maar hebben moeten afslanken om hun compatibiliteit met oudere systemen te bewaren.
                              je opmerking van 100 keer meer, leer eens tellen of is deze berekening op je pc gemaakt?

Waarom wel windows op een mac draaien, omdat het heel goede computers zijn waar ook windows heel goed op draait (cfr franciskine) Ik werk voor beide werelden en moet dus dingen die ik maak kunnen testen op beide platforms dan heb ik de keuze, een extra pc te kopen of het draaien op mijn mac.

Als jij macos op je niet applepc draait ben je illegaal bezig.

besturingsbestanden voor usb extra's, je opmerking van windows kan dit ook toont dat je geen greintje benul hebt hoe een en ander werkt onder de verschillende systemen.

De gebruikte hardware voor chatten in je mac is op een macpro na standaard ingebouwd en van goede kwaliteit. Nog zo een van de extraatjes die de zelfbouwers meestal vergeten.

De trialsoftware bij mac is beperkt tot (naar gelang het model) filemaker, iworks en office. Dit is ook duidelijk aangegeven wat niet altijd het geval is bij pc's.
                              Je hebt ook nergens een vergelijkbare combinatie van GEINTEGREERDE applicaties zoals ilife en de rest van de basissoftware. Bij apple werkt alles gewoon tesamen en gebruikt gemeenschappelijke bibliotheken om aan je muziek, je films, je foto's je adressen je agenda e.d. te kunnen.
                              Een goede workflow voor foto's e.d. Waarom ondersteund vista nog steeds niet standaard Raw formaten?

Je laatste opm slaagt werkelijk alles; "HET MAG NIET GEMAKKELIJK ZIJN".
                              Waar slaat dat nu op.

Bij mij is een pc een gebruiksvoorwerp zoals voor een schrijnwerker een zaag, een hamer,... Ik wil dan ook dat ik zonder poespas en liefst stabiel kan werken en in een min van tijd het vooropgestelde werk kan uitvoeren met de nodige kwaliteit enz.
                              Daarom heb ik gekozen voor een mac omdat deze best aansluit bij bovenvermelde en neen ik ken beter dan de meesten hier de nadelen van mac maar die wegen voor mij zeker niet op tegen die andere zijn nadelen.

Stop nu aub eens met die flutargumenten.
                              Last edited by krisdg; 21 januari 2009, 12:05. Reden: toevoeging naam reactie

Comment

zoals ilife en de rest van de basissoftware. Bij apple werkt alles gewoon tesamen en gebruikt gemeenschappelijke bibliotheken om aan je muziek, je films, je foto's je adressen je agenda e.d. te kunnen.
                                Een goede workflow voor foto's e.d. Waarom ondersteund vista nog steeds niet standaard Raw formaten?
                                Die 10 puntjes is natuurlijk een marketingspeech en gaat dan ook niet in de diepte (dit staat los van MAC). Maar die laatste puntjes zijn goed voor de casual gebruiker, maar zullen de meeste mensen hier geen boodschap aan hebben.
                                De mensen hier hebben voor hun foto's, films,... specifieke software die daarvoor is gemaakt. Die hebben daar dus zowiezo geen boodschap aan.

De gebruikte hardware voor chatten in je mac is op een macpro na standaard ingebouwd en van goede kwaliteit.
                                Daar lig ik nu echt wakker van. Ik ben blij dat mijn custom pc het niet heeft, want dan moet ik er ook niet voor betalen. Ik stel mijn pc samen volgens mijn specifieke noden (with a little help from BD).
                                Last edited by PSG; 21 januari 2009, 12:21.

Comment

Working...
                                X