Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doodsteek Compact flash ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Doodsteek Compact flash ?

    CF werd enkele jaren geleden al dood verklaard door een aantal experts toen Nikon de D80 uitbracht. Niets bleek minder waar.
    Iedere prof-camera in 2008/9 werkt met CF-kaarten, ik zie niet direct in waarom CF-kaarten nu plots gaan verdwijnen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Doodsteek Compact flash ?

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      CF werd enkele jaren geleden al dood verklaard door een aantal experts toen Nikon de D80 uitbracht. Niets bleek minder waar.
      Iedere prof-camera in 2008/9 werkt met CF-kaarten, ik zie niet direct in waarom CF-kaarten nu plots gaan verdwijnen.
      Ja ik heb in de loop der jaren al menig doodvonnis van sommige hardware gelezen waar met grote stelligheid grenzend aan evangelie beweerd werd dat ... etc .. vreemd dat die dingen nog steeds meedraaien ondanks al die onheilsprofeten ... In de krant stond ook zo een artikel over al wat in de komende 50 jaar zeker gaat verdwijnen .. is 't nu al komkommertijd ?

      Comment


      • #18
        Re: Doodsteek Compact flash ?

        We zijn nu bijna 2 jaar verder: CF lijkt toch meer en meer een niche product te worden voor de modellen met één cijfer.
        Nikon D90, Canon 60D bv. zijn al SD. Benieuwd wanneer de topmodellen gaan sneuvelen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Doodsteek Compact flash ?

          Ik blijf pro CF. Alhoewel ik al es een probleem gehad heb met een pinnetje, op reis dan nog. Gelukkig met pincet van zakmes weer goed gekregen.

          Comment


          • #20
            Re: Doodsteek Compact flash ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            We zijn nu bijna 2 jaar verder: CF lijkt toch meer en meer een niche product te worden voor de modellen met één cijfer.
            Nikon D90, Canon 60D bv. zijn al SD. Benieuwd wanneer de topmodellen gaan sneuvelen.
            producenten doen dat om de overstap van high-end compacts naar DSLR te verkleinen omdat consumenten dan geen nieuwe kaartjes moeten kopen (ondanks wat ze nog maar kosten).

            Ik moet eerlijk toegeven dat ik in mijn 1D ook een SD-kaart gebruik nu maar da's een eye-fi en die gebruik ik omdat die wifi heeft. Moest er zo eentje in CF uitkomen, kocht ik die direct. Vind ze gewoon degelijker.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #21
              Re: Doodsteek Compact flash ?

              Ik vind het idee van de Canon 1d ideaal, een CF om de RAW beelden op te zetten en een SD om de jpg op te zetten ... moesten ze in alle dslr doen.

              Nog niemand problemen gehad met het feit dat de kontakten van zo'n SD gewoon bloot liggen ?

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Doodsteek Compact flash ?

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Het voordeel van die kleine kaartjes speelt zich enkel af in de ultra-compacte mobieltjes/pocketpc markt, waar zelden of nooit geswitched moet worden van kaart en de apparaten zo klein zijn dan een CF kaart te groot zou zijn...
                Ik zou een D7000 toch in de genoemde klasse willen indelen..
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Doodsteek Compact flash ?

                  CF is voorlopig nog beter om zijn hoge snelheid, SD kan daar een puntje aan zuigen.
                  CF is ook iets robuster in behuizing voor het kaartje zelf.

                  SD is vooral beter dan CF op vlak van grote, gewicht en vooral dat SD serieel is met robuste moderne vlakke contactovergangen, CF zit nog met het oude pennen systeem die in de praktijk al voor veel misere heeft gezorgd door ombuigen/afbreken/slecht contact...

                  SDXC is al verouderd nog voor het de markt kan penetreren LOL, ik las op tweakers (dacht ik toch) dat ze al een opvolger aan het maken zijn daarop die echt hoge bandbreedte zal aankunnen, in de orde van veel Gigabits per seconde.

                  Naargja, tis evolutie e, we moeten mee mannen.

                  Comment

                  Working...
                  X