Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
ik ben particulier. hoe factureer ik aan een vzw die btw nummer heeft
Re: ik ben particulier. hoe factureer ik aan een vzw die btw nummer heeft
Nog effe dit meegeven,
als uw jaarinkomen bij extra inkomsten op de belastingsaangifte de 1250 euro overschrijd. Dan zal er een sociale zekerheidskast automatisch door de balastingsdienst worden verwittigd en zal er kwartaalbetaling volgen.
Ik spreek van ondervinding.
Ik kreeg tot voot kort een comissieloon van een bedrijf voor mijn jaarlijkse diensten.
Deze komen uiteraard op de belasingsaangifte. Ik betaal daar reeds jaren sociale bijdrage voor.
Sedert 1 januari ben ik in bijberoep gegaan, en Nu maar ik maandelijks een factuur voor dit bedrijf. Ik ontvang BTW daarop. Maar ik kan nu onkostenfacturen ook in rekening brengen.
Dus let op met jaarlijks een extra inkomst in te vullen op de belastingsaangifte.
Big Brother is Watching Us
als uw jaarinkomen bij extra inkomsten op de belastingsaangifte de 1250 euro overschrijd. Dan zal er een sociale zekerheidskast automatisch door de balastingsdienst worden verwittigd en zal er kwartaalbetaling volgen.
Ik spreek van ondervinding.
Ik kreeg tot voot kort een comissieloon van een bedrijf voor mijn jaarlijkse diensten.
Deze komen uiteraard op de belasingsaangifte. Ik betaal daar reeds jaren sociale bijdrage voor.
Sedert 1 januari ben ik in bijberoep gegaan, en Nu maar ik maandelijks een factuur voor dit bedrijf. Ik ontvang BTW daarop. Maar ik kan nu onkostenfacturen ook in rekening brengen.
Dus let op met jaarlijks een extra inkomst in te vullen op de belastingsaangifte.
Big Brother is Watching Us
Krisss
merci kris voor deze niet onbelangrijke opmerking nog !!!
thanks
Jij moet altijd 700eur op je kwitantie zetten, aangezien dat dat het bedrag is wat de vzw uitgegeven heeft.
Jij kan dan idd maar 20eur op je belastingsaangifte inbrengen, maar moet er dan wel zorgen dat je de facturen van pixum bijhoudt, het kan namelijk goed zijn dat als de fiscus ziet dat de vzw een kwitantie op jou naam voor 700eur inbrengt, maar op jou belastingsaangifte maar 20eur terugvindt, dat niet pluis gaat vinden dan heb jij bewijsmateriaal nodig om aan te tonen dat je zelf 680eur onkosten (kosten voor de prints bij pixum) gehad hebt.
maar iig moet het bedrag dat jij ontvangt van de vzw gelijk zijn aan hetgeen op je kwitantie komt te staan
Dan laat je die vzw beter de factuur van € 700 rechtstreeks betalen en stel je zelf een kwitantie van € 20 op.
dit is een heel interessant topic.
ik ben van plan om ook binnenkort iets op te starten in bijberoep. kan ik echter aankopen (bv fototoestel) die ik eerder gedaan heb inbrengen als investeringen maw een overdracht van privé-goed naar zakelijk kapitaal? dan moet ik die opbrengst verzekers inschrijven op mijn belastingaangifte als 'diverse opbrengsten' terwijl ik dat geld nooit gehad heb want ik heb het aan mijn eenmanszaak 'verkocht'. dat is dan toch een 0-0 operatie?
had gewoon in het verleden er nog niet aan gedacht dat ik ooit in bijberoep zo snel iets zou opstarten...
net zoals een gsm die je op ebay hebt gekocht, daar krijg je ook geen factuur van zeker voor in je boekhouding?
Als dat kleine circusje zo'n 700 Euro kost of gaat kosten dan hoop ik dat je toch zo verstandig bent om dat bedrag NIET voor te schieten. Met andere woorden : als (àls !) je het (nog) allemaal "de moeite waard vindt" leg dan aan de verantwoordelijke van de vzw uit hoeveel het gaat kosten maar vertel erbij dat je dat énkel gaat, wilt & kunt doen als je (on)kosten op voorhand worden betaald. Ik heb geen idee hoe mensen soms "hun winst" uittellen maar met verlies werken kan je élke dag hoor ! Ik heb zelfstandigen weten failliet gaan omdat ze élke avond "hun schuif" opsoupeerden. Die vergaten dat ze 's anderendaags wéér leveranciers en andere onkosten moesten betalen. Enfin, gelukkig duren zo'n stommiteiten nooit lang maar dergelijke idioten duperen wél een aantal van hun leveranciers (en huisbaas, bijvoorbeeld) die dus niet (meer) betaald raken.
---------------
By the way : ik ben eens benieuwd HOE STERK hun interesse plots nog zal zijn...
dat is dan toch inbreng in natura?
je moet investeren in je zaak. Dit kan volgens mij ook met apparatuur. Je zal echter wel een schatting moeten laten doen of een factuur kunnen voorleggen die dan volgens een normale afschrijving in waarde gedaald is.
Het is dus maar de vraag of het interessant is om dat nog in te brengen. Misschien doe je beter gewoon jaarlijks kosten om niet al te veel belastingen te moeten betalen en nog goed materiaal te hebben ook.
Comment