Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe pc

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
    creeer hierop een "Ramdisk" van 6Gb
    Ik speel ook met dat idee (decisions, decisions...) . Je hebt niet veel GB nodig (zie vb van d_oracle) dus een ramdisk is een mogelijkheid.
    Solid state is nog een andere optie misschien.

Edit: laatste piste is een (foto) geheugenkaart of usb-stick daarvoor gebruiken. Kan je bovendien nog gebruiken om foto's op te zetten .
    Last edited by PSG; 20 januari 2009, 17:50.

Comment

Het systeem waar ik nu op werk heb ik vorige zomer samengesteld en zelf gemonteerd. Ik ben er nog steeds reuze content van: snel, veel opslagcapaciteit en vooral super stil

Kast: Antec P182
      Voeding: Corsair HX620
      Moederbord: Asus P5Q-Deluxe
      Processor: Intel Q9450
      Koeler: Scythe Zipang
      RAM: 8GB GEil 800Mhz
      Videokaart: Asus EAH3650 silent
      HDD 1: WD Velociraptor 300GB
      HDD 2: WD Caviar16 750GB
      HDD 3: WD Caviar16 750GB kopie van HDD 2 - Geen RAID.

OS is Vista 64-bit Ultimate: Superstabiel, indrukwekkende zoekfunctie (instant door regelmatige indexering) en zeer snelle opstart van veelgebruikte toepassingen (superfetch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Het systeem waar ik nu op werk heb ik vorige zomer samengesteld en zelf gemonteerd. Ik ben er nog steeds reuze content van: snel, veel opslagcapaciteit en vooral super stil

Kast: Antec P182
        Voeding: Corsair HX620
        Moederbord: Asus P5Q-Deluxe
        Processor: Intel Q9450
        Koeler: Scythe Zipang
        RAM: 8GB GEil 800Mhz
        Videokaart: Asus EAH3650 silent
        HDD 1: WD Velociraptor 300GB
        HDD 2: WD Caviar16 750GB
        HDD 3: WD Caviar16 750GB kopie van HDD 2 - Geen RAID.

OS is Vista 64-bit Ultimate: Superstabiel, indrukwekkende zoekfunctie (instant door regelmatige indexering) en zeer snelle opstart van veelgebruikte toepassingen (superfetch)
        Bedankt. Dit zijn inderdaad de drie criteria waar ik voor ga.
        Die stille videokaart en de cpu cooler vind ik wel interessant.

Bij tones.be hebben ze de AH3650 silent videokaart (niet de EAH, maar EAH lijkt een iets minder model). Werken de nieuwe features van Photoshop CS4 (zoomen, roteren,...) met uw kaart. Ik lees dat die opengl2.0 ondersteunt en shader model 4.1 dus zou moeten in orde zijn.
        Zijn er issues naar ruimte want die kaart heeft blijkbaar een serieuze cooler erop?

Kweste van CPU cooler heb ik nog geen idee. Die Scythe Zipang hebben ze niet.
        De Scythe Katana2 lijkt wel interessant.

Ter info:
        Dit is mijn huidige opzet (die stilaan stabiel begint te worden )

Kast : ANTEC Sonata III 500W Black
        Moederbord: ASUS P5Q PRO DDR2 Socket 775 Intel® P45
        Processor: INTEL Core 2 Quad Q8200 45NM 2.33 Socket 775
        Cooler: ?
        Geheugen: CORSAIR Twinx DDR2 4096MB PC6400 XMS2 (2X2048MB) (twee maal)
        HD1 : SAMSUNG HD753LJ 750GB 32MB SATA300 7200RPM
        HD2 : SAMSUNG HD753LJ 750GB 32MB SATA300 7200RPM
        DVD : SAMSUNG SH-S223F/bebe Zwart S-ATA 22X DVD-RW
        Videokaart: ASUS EN9800GT Hybridpower/htdi/512M 512MB DDR3 PCI Express
        Last edited by PSG; 20 januari 2009, 18:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Bedankt. Dit zijn inderdaad de drie criteria waar ik voor ga.
          Die stille videokaart en de cpu cooler vind ik wel interessant.

Bij tones.be hebben ze de AH3650 silent videokaart (niet de EAH, maar EAH lijkt een iets minder model). Werken de nieuwe features van Photoshop CS4 (zoomen, roteren,...) met uw kaart. Ik lees dat die opengl2.0 ondersteunt en shader model 4.1 dus zou moeten in orde zijn.
          Zijn er issues naar ruimte want die kaart heeft blijkbaar een serieuze cooler erop?

Kweste van CPU cooler heb ik nog geen idee. Die Scythe Zipang hebben ze niet.
          De Scythe Katana2 lijkt wel interessant.

Ter info:
          Dit is mijn huidige opzet (die stilaan stabiel begint te worden )

Kast : ANTEC Sonata III 500W Black
          Moederbord: ASUS P5Q PRO DDR2 Socket 775 Intel® P45
          Processor: INTEL Core 2 Quad Q8200 45NM 2.33 Socket 775
          Cooler: ?
          Geheugen: CORSAIR Twinx DDR2 4096MB PC6400 XMS2 (2X2048MB) (twee maal)
          HD1 : SAMSUNG HD753LJ 750GB 32MB SATA300 7200RPM
          HD2 : SAMSUNG HD753LJ 750GB 32MB SATA300 7200RPM
          DVD : SAMSUNG SH-S223F/bebe Zwart S-ATA 22X DVD-RW
          Videokaart: ASUS EN9800GT Hybridpower/htdi/512M 512MB DDR3 PCI Express
          De CS4 opties zijn volledig ondersteund. Ik kan met mijn muis een foto vastnemen, een goeie snok eraan geven, lossen en dan vloeiend over het werkblad laten glijden. Je kan overigens ook nog een hoger model in de silent reeks nemen. Ze bestaan zowel in ATI als NVIDIA. De kaart gebruikt hier inderdaad 2 sleuven.

Ik heb toen ik mijn PC bouwde bewust de Samsungs niet in overweging genomen. Ik vond toen redelijk wat verhalen over failures met de F1 schijven. Ik weet echter niet of het terecht was, maar koos toch het zekere voor het onzekere. Het zou vooral problemen kunnen opleveren met NVIDIA chipsets.

Voor je geheugen raad ik je inderdaad aan om 2x2048MB te kiezen. Dan kan je achteraf nog zonder problemen 2x2048MB bijvoegen. Sommigen zullen beweren dat 8GB overkill is, maar bij mij wordt de overschot netjes opgevuld door superfetch. Met veel programma's open kan het RAM gebruik vlot de 4GB overstijgen, maar toegegeven, dan moet je al echt zot doen

Comment

Ik gebruik twee van de 9400GT (pci-express) passief gekoelde kaarten van Tones.be, en ben er zeer tevreden over (ik speel geen games), CS4 werkt met openGL ingeschakeld, Vista Experience score is 4.8 hier (voor de beeldkaart). De kaarten zijn veel kleiner dan de meeste kaarten, en de koeler neemt geen ruimte in beslag van andere kaarten.

De AH3650 (een AGP kaart? past dit wel op je moederbord????? ) neemt echter 2 sloten in beslag omdat deze meer warmte kwijt moet (is waarschijnlijk een sterkere, of een oudere kaart), dat extra slot ben je dus zowieso kwijt aan een vga-kaart waar je dan nog niet eens mee kan gamen... op het Intel moederbord dat ik bij mijn i7 gekocht heb kan ik zo geen tweede kaart steken omdat het tweede pci-x slot te dicht bij de rand van de kast zit.
            Last edited by RikH; 20 januari 2009, 20:31.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik gebruik twee van de 9400GT (pci-express) passief gekoelde kaarten van Tones.be
              Over welke kaarten gaat het dan?
              Edit : ik zie daar de MSI N9400GT. k' ga zowiezo voor een kaart met passieve koeling gaan. Stil en goedkoop.
              Met mijn winst kan ik mijn CPU dan nog wat upgraden naar een quad 9400.
              Last edited by PSG; 20 januari 2009, 21:00.

Comment

Voor je geheugen raad ik je inderdaad aan om 2x2048MB te kiezen. Dan kan je achteraf nog zonder problemen 2x2048MB bijvoegen.
                Doe ik nu al : ik steek ook 8 GB. Je hebt allicht de (twee maal) niet gezien.

Comment

De AH3650 (een AGP kaart? past dit wel op je moederbord????? )
                  De EAH3650 is PCI-Express 2.0

Comment

Als CPU koeler kan ik u wel een Arctic Cooler Freezer 7 Pro aanbevelen. Is spotgoedkoop, muisstil en koelt véél beter dan standaard intel koelerke.
                    (wel een redelijk joekelke )

Comment

De EAH3650 is PCI-Express 2.0
                      Vreemd, de specs op de website van tones vermelden uitdrukkelijk AGP, en de foto geeft ook een AGP kaart weer ?

url: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=106315
                      Specifications
                      Graphics Engine ATI Radeon HD 3650
                      Bus Standard AGP
                      Video Memory DDR2 512MB
                      Engine Clock 725 MHz
                      Memory Clock 1 GHz ( 500 MHz DDR2 )
                      Mijn foto's

Comment

Vreemd, de specs op de website van tones vermelden uitdrukkelijk AGP, en de foto geeft ook een AGP kaart weer ?

url: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=106315
                        Dat is de AH, maar ik heb de EAH http://www.asus.com/products.aspx?l1...12&modelmenu=1

EAH3650 SILENT/HTDI/256M
                        - V-Cool® Silent Heatsink
                        - HDMI output support
                        - PCIE-2 Interface, backward compatible to PCIE

Comment

Over welke kaarten gaat het dan?
                          Edit : ik zie daar de MSI N9400GT. k' ga zowiezo voor een kaart met passieve koeling gaan. Stil en goedkoop.
                          Met mijn winst kan ik mijn CPU dan nog wat upgraden naar een quad 9400.
                          is nie zo super!!! vereist een goede airflow in de kast!!!
                          't is de airflow in de kast die ervoor moet zorgen dat er lucht door de koelvinnen van de
                          vga-kaart passeert!! te weinig luchtverplaatsing is geen koeling!
                          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            is nie zo super!!! vereist een goede airflow in de kast!!!
                            't is de airflow in de kast die ervoor moet zorgen dat er lucht door de koelvinnen van de
                            vga-kaart passeert!! te weinig luchtverplaatsing is geen koeling!
                            Ik denk dat je echt wel moeite moet doen tegenwoordig om een kast te kopen waar onderaan aan de voorkant geen koeler in steekt die aanzuigt, en bovenin achteraan de case het omgekeerde doet... bovendien maken deze kaarten veel minder warmte omdat ze 50% trager geclocked zijn in vergelijking met performantere (game/autocad) kaarten.

Na enkele uren gebruik was de koelvin van deze kaart niet warmer als een goed gebruikte harde schijf...
                            Mijn foto's

Comment

Lap, hij is besteld .
                              Bedankt voor de assistentie.

Comment

laat om maar weten hoe het beestje scheurt
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X