Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksverjaardag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huwelijksverjaardag

    @ Johanuz: opnieuw wakker geworden in trollenland? Je zou beter eens constructief deelnemen in een topic in plaats van me altijd aan te vallen. Maar waarschijnlijk is dat nét te moeilijk voor jou...

    Mvg,
    Frederic[/QUOTE]

    Mij moet je niets verwijten, 't is Digipics357 die dat zo mooi voor jou heeft opgeschreven :-). 't Is je dan ook op het lijf gechreven... "never argue with a stupid man..."

    Comment


    • #17
      Re: Huwelijksverjaardag

      Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
      @ Johanuz: opnieuw wakker geworden in trollenland? Je zou beter eens constructief deelnemen in een topic in plaats van me altijd aan te vallen. Maar waarschijnlijk is dat nét te moeilijk voor jou...

      Mvg,
      Frederic
      johanuz schreef
      Mij moet je niets verwijten, 't is Digipics357 die dat zo mooi voor jou heeft opgeschreven :-). 't Is je dan ook op het lijf gechreven... "never argue with a stupid man..."
      en wat wordt de topicstarter hier wijzer mee????
      Last edited by david_ve; 17 januari 2009, 09:33.
      nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: Huwelijksverjaardag

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        en wa wordt de ts hier wijzer mee????
        David, probeer eens in 't nederlands...

        Comment


        • #19
          Re: Huwelijksverjaardag

          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
          Ik weet iemand die zei in de school, en ik citeer: ik heb er voor dit jaar al 10 communies opstaan. Weet wat zij vroeg, schrik niet hé? 50€ all in. Dat is dan beter hé, nee dat is de stiel kapot maken.
          Ik vind dit enerzijds positief want klanten die een eerlijke (professionele) prijs niet willen betalen zijn hiermee geholpen. Die klanten wil je eigenlijk toch niet hebben want ze kosten je alleen maar tijd en moeite.

          Onder de prijs werken, zwart-werk en andere ... het verleden heeft al uitgewezen dat BD niet de plaats is om deze problemen aan te kaarten. Zelfs de beroepsvereniging weet er tot op heden géén raad mee. Ook op vlak van prijzen zal je niet verder geholpen worden omdat er nu éénmaal géén vastgestelde tarieven zijn. Ik ben ooit begonnen aan een voordelig tarief omdat ik tijdens mijn opstartfase véél werk wou en die heb ik gekregen, zoveel zelfs dat ik op een bepaald moment echt bandwerk aan het afleveren was. Tijd bracht raad en nu heb ik een prijslijst waarbij ik me goed voel, als ik een shoot inboek dan is de vergoeding achteraf verantwoordbaar naar mijn tijd en werk.

          Voor een particuliere opdracht reken ik steeds een forfait, ik reken dus nooit per uur. Ik heb wel een dagtarief voor commerciële opdrachten (excl. de rechten). Particuliere opdrachten verkoop ik steeds in bundels met de aflevering van de afgewerkte beelden inbegrepen.

          Het heeft me enorm veel tijd, moeite en opzoekingswerk gekost om een prijslijst op te stellen, maar hoe meer opdrachten je zal doen hoe sneller je zal inzien of je prijs wel correct was. Alles met vallen en opstaan dus
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #20
            Re: Huwelijksverjaardag

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            maar hoe meer opdrachten je zal doen hoe sneller je zal inzien of je prijs wel correct was.
            Dat klopt! Eigenlijk moet je voor jezelf de vraag stellen: hoeveel zou ik zelf willen betalen voor de beelden die ik kan leveren. Als je er zelf geen 100 euro zou voor willen betalen, dan zal je die beelden ook moeilijk verkocht kunnen krijgen aan anderen.
            Aangezien je ook geen ervaring hebt met huwelijksverjaardagen zou ik daar qua prijs ook enigszins rekening mee houden. Per slot van rekening kunnen ze voor jezelf ook zeer bruikbaar zijn kwestie portfolio-aanvulling en om nieuwe gelijkaardige opdrachten in de wacht te kunnen slepen.

            Veel succes!

            Mvg,
            Frederic

            Comment

            Working...
            X