Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar foto's laten afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waar foto's laten afdrukken

    ik ben ook Pro Pixum!

    Heb er onlangs een eerste bestelling gedaan, en echt, 95% van de foto's waren KRAK dezelfde kleuren als op m'n scherm. Een enkeling viel ietsie pietsie lichter uit, maar dat was niet erg.

    Ik bestel zeker nog bij pixum!
    Ook bestelde ik verschillende vierkante crops, en ze waren echt heel mooi en perfect gesneden!
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #17
      Re: Waar foto's laten afdrukken

      Het verbaast me dat nog niemand Smartphoto (vroeger Extrafilm genaamd) heeft laten vallen?
      Ik heb hier zelf al meermaals foto's besteld, en ben er steeds erg tevreden over geweest. Het is ook makkelijk om bij de bestellingen een ander leveradres in te vullen dan het facturatieadres.
      Pixum heb ik ook al reeds gebruikt, en daar was ik ook tevreden van. Photobox vond ik iets minder omwille van de dunne prints, maar blijkbaar was dat omdat ik eco prints genomen had Geen ervaring met de "premium" prints.
      Ik heb ook nog nooit foto's besteld bij Profotonet, dus daar kan ik niet mee vergelijken...
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

      Comment


      • #18
        Re: Waar foto's laten afdrukken

        Tiens, is Extrafilm van naam veranderd?
        Da's zowat de enige plaats waar wij af en toe (maar nu dus alweer een tijd geleden) laten afdrukken. Normaal zijn dat 10x15 fotootjes voor het familie-album, maar uitzonderlijk zijn het ook grotere afdrukken (20x30 of nog groter) voor een tentoonstelling.
        Altijd zeer tevreden van de kwaliteit geweest.
        Extrafilm kwam een tijd geleden in Shoot ook heel goed uit de vergelijkende test.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Waar foto's laten afdrukken

          Ik laat mijn foto's meestal ook bij Smartphoto afdrukken, maar dan ook vaak meteen als fotoboek. Daar hebben ze heel vaak van die actiecodes voor die dan weer op sites als www.actiecodes.be staan, waarmee je bijvoorbeeld geen verzendkosten betaalt of zoveel % korting krijgt op een fotoalbum.

          Ze hebben ook wel regelmatig acties dat je een aantal foto's gratis kan laten afdrukken maar dat geldt meestal alleen voor nieuwe gebruikers.

          Ik ben overigens nog niet zo ver met fotografie als jullie hoor, ben nog echt een amateur en ik ben nu aan het kijken voor mijn eerste digitale spiegelreflex camera dus ik heb voorlopig nog wel wat te lezen op dit forum ;-)

          Comment


          • #20
            Re: Waar foto's laten afdrukken

            Ik was tot voor kort heel tevreden van Spector. Maar dat hoort nu ook bij Smartphoto en de kwaliteit is meteen minder

            Ik had in juli een fotoboek bij spector laten maken en die was echt goed. Ik kalibreer mijn scherm en de kleuren op mijn scherm waren in verhouding met mijn prints. Hier en daar was er een kleine afwijking.

            Maar vorige week maakte ik opnieuw een fotoboek en wanneer ik deze week het resultaat zag, was de teleurstelling groot. 3/4 van de prints zijn veel te donker. Terwijl ik er op lette dat mijn foto's niet te donker stonden op mijn scherm. Hier en daar staan ze ook te warm. Maar dat vind ik nog het minste probleem.

            Ik had enkele van de foto's uit het boek al laten printen als gewone foto bij Spector. En er is wel degelijk verschil te zien. Nu ja, fotoboeken en gewone foto's kun je misschien niet altijd vergelijken maar het verschil was te groot.

            Dus nu ga ik weer op zoek naar een degelijk alternatief. Vroeger was ik tevreden bij Fotoshop in Gent. Maar de laatste keer waren 4van mijn foto's slecht afgeleverd: er waren grijze balken op de foto's, delen van het beeld ontbrak...

            Nu wordt het dus eens proberen bij pixum of profotonet. *fingers crossed*
            Nikon D50 met verbrande pixels... (+ tamron 55 - 200)
            Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

            Comment


            • #21
              Re: Waar foto's laten afdrukken

              Oorspronkelijk geplaatst door ND50 Bekijk bericht
              Ik was tot voor kort heel tevreden van Spector. Maar dat hoort nu ook bij Smartphoto en de kwaliteit is meteen minder

              Ik had in juli een fotoboek bij spector laten maken en die was echt goed. Ik kalibreer mijn scherm en de kleuren op mijn scherm waren in verhouding met mijn prints. Hier en daar was er een kleine afwijking.

              Maar vorige week maakte ik opnieuw een fotoboek en wanneer ik deze week het resultaat zag, was de teleurstelling groot. 3/4 van de prints zijn veel te donker. Terwijl ik er op lette dat mijn foto's niet te donker stonden op mijn scherm. Hier en daar staan ze ook te warm. Maar dat vind ik nog het minste probleem.

              Ik had enkele van de foto's uit het boek al laten printen als gewone foto bij Spector. En er is wel degelijk verschil te zien. Nu ja, fotoboeken en gewone foto's kun je misschien niet altijd vergelijken maar het verschil was te groot.

              Dus nu ga ik weer op zoek naar een degelijk alternatief. Vroeger was ik tevreden bij Fotoshop in Gent. Maar de laatste keer waren 4van mijn foto's slecht afgeleverd: er waren grijze balken op de foto's, delen van het beeld ontbrak...

              Nu wordt het dus eens proberen bij pixum of profotonet. *fingers crossed*
              Te donker is inderdaad een zwak punt bij Smarphoto...
              En ook lijken ze het contrast van de foto's licht te verhogen bij het afdrukken in fotoboeken.
              Ben wel benieuwd naar je ervaringen met Pixum of Profotonet!
              Hou ons op de hoogte, als je wilt ;-)
              FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

              Comment


              • #22
                Re: Waar foto's laten afdrukken

                spector is nog maar sinds vandaag deel van smartphoto, dus het boek dat je vorige week besteld hebt is nog hetzelfde procede als in juli.

                het enige verschil tussen de prints van spector en smartphoto is trouwens de beeldverbetering die bij spector niet gebruitk wordt en bij smartphoto wel, en die kan soms wel eens voor ongewenste resultaten zorgen.

                Vanaf vandaag echter kan je deze beeldverbetering op de smartphoto en dus ook de spector by smartphoto site afzetten in je profiel.

                kan je me zeggen welk soort boek je besteld had vorige week dan probeer ik hier uit te zoeken waarom de kwaliteit niet naar je zin was.

                zo een foto boek en een print kan je natuurlijk niet echt vergelijken, die boeken worden over het algemeen op een cmyk pers gedrukt en de beschikbare kleurruimte daarvan is nu eenmaal een stuk beprekter dan de machines die de prints maken.
                President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                Comment


                • #23
                  Re: Waar foto's laten afdrukken

                  ik gebruik de laatste tijd enkel nog profotonet.nl, hoge kwaliteit voor betaalbare prijzen

                  iets duurder dan pixum/extrafilm/foto.com en dergelijke, maar kwaliteit ligt echt wel een stuk hoger ook

                  als ik een collage wil maken durf ik ook al eens bij Colruyt te bestellen, goeie kwaliteit (Fuji Film) en goedkoop (+-9 euro voor 50*75 cm), gewoon afhalen in de winkel naar keuze binnen enkele werkdagen

                  Marc
                  1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                  www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waar foto's laten afdrukken

                    Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                    spector is nog maar sinds vandaag deel van smartphoto, dus het boek dat je vorige week besteld hebt is nog hetzelfde procede als in juli.

                    het enige verschil tussen de prints van spector en smartphoto is trouwens de beeldverbetering die bij spector niet gebruitk wordt en bij smartphoto wel, en die kan soms wel eens voor ongewenste resultaten zorgen.

                    Vanaf vandaag echter kan je deze beeldverbetering op de smartphoto en dus ook de spector by smartphoto site afzetten in je profiel.

                    kan je me zeggen welk soort boek je besteld had vorige week dan probeer ik hier uit te zoeken waarom de kwaliteit niet naar je zin was.

                    zo een foto boek en een print kan je natuurlijk niet echt vergelijken, die boeken worden over het algemeen op een cmyk pers gedrukt en de beschikbare kleurruimte daarvan is nu eenmaal een stuk beprekter dan de machines die de prints maken.
                    Ik geloof dat het een boek van de reeks Favourite was.

                    Nu ja, als er met CMYK gedrukt wordt, is dat wel te verstaan. (Ik kom uit het grafische en ik weet wat voor verschil er tussen RGB en CMYK kan zitten...) Maar het was gewoon een beetje een teleurstelling van dat boekje. Al zien niet-fotografen het verschil niet. (oef)
                    Nikon D50 met verbrande pixels... (+ tamron 55 - 200)
                    Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

                    Comment

                    Working...
                    X