Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

    Er bestaat ook de PM variant op pissen. Ik werd een tijd terug benaderd door iemand met een "ik streel jouw, jij streelt mij" PM. Ik had nooit op diens foto gereageert omdat ik zelf nog warm of koud van werden en niet konden snappen waarom er zoveel lovende reacties op waren. Achteraf had ik een gevoel dat velen van deze reacties misschien toch via "netwerking" kwam. Zo kan jij toch wel in den HOF belanden. Maar wees wel eerlijk met jouwzelf - het is toch veel beter om vanwege jouw fotoprestaties daar te komen.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #47
      Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

      Ik ben hier nog maar een klein weekje lid, en heb me ook al serieuze vragen gesteld bij de beoordelingen van de meeste pics.

      het is wel leuk om te horen dat je een leuk prentje hebt getrokken, maar tzou toch net beter zijn als er dan ook verteld wordt wat er zo leuk is aan die foto.... en nog belangrijker, wat niet!

      Maar als ik dit topic lees denk ik dat BD-leden dat enkel zelf kunnen veranderen.

      tzal wel lukken.
      grtz,
      Aspro

      Comment


      • #48
        Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

        Nogal wat mensen reageren ook met een controversiele boodschap die niets te maken heeft met de foto.
        Beschuldigen anderen van vriendjes en dergelijk gedoe.
        Op die wijze halen ze ook aandacht op voor alleen maar zichzelf.
        Dat zijn evenzogoed pissers als mensen die alleen maar de aandacht naar zich toe halen met juichen.
        Alleen van het veel ergerlijkere soort.
        De aanvallen zijn dan zelfs op de personen gericht en dat is onacceptabel.

        Dat gezeur allemaal ben ik zat.
        Get a life en ga of echt beoordelen of fotograferen.
        Last edited by Irineas; 2 juni 2009, 00:50.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #49
          Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

          Uit dit topic leer ik één ding... ik kan pissen, maar ben geen pisser in de betekenis van het woord, zoals aangehaald in de opening van dit topic, mits ik zelf geen reacties verwacht, mits ik geen foto's plaats Nja, ik kan 't ook niet helpen dat ik nog niet goed genoeg kan fotograferen en ook niet helpen dat ik geen mening over mijn foto's wil...
          Zij die zeiken over pissers, moeten eens leren dat als ze een foto ter beoordeling plaatsen op een forum, dat er pissers zijn. Het internet is 't makkelijkste medium om anoniem je gal te spuwen, zelfs al meen je geen fluit van wat je zegt.

          Comment


          • #50
            Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Uit dit topic leer ik één ding... ik kan pissen, maar ben geen pisser in de betekenis van het woord, zoals aangehaald in de opening van dit topic, mits ik zelf geen reacties verwacht, mits ik geen foto's plaats Nja, ik kan 't ook niet helpen dat ik nog niet goed genoeg kan fotograferen en ook niet helpen dat ik geen mening over mijn foto's wil...
            Zij die zeiken over pissers, moeten eens leren dat als ze een foto ter beoordeling plaatsen op een forum, dat er pissers zijn. Het internet is 't makkelijkste medium om anoniem je gal te spuwen, zelfs al meen je geen fluit van wat je zegt.
            haleluja...Praise the lord..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #51
              Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Uit dit topic leer ik één ding... ik kan pissen, maar ben geen pisser in de betekenis van het woord, zoals aangehaald in de opening van dit topic, mits ik zelf geen reacties verwacht, mits ik geen foto's plaats Nja, ik kan 't ook niet helpen dat ik nog niet goed genoeg kan fotograferen en ook niet helpen dat ik geen mening over mijn foto's wil...
              Zij die zeiken over pissers, moeten eens leren dat als ze een foto ter beoordeling plaatsen op een forum, dat er pissers zijn. Het internet is 't makkelijkste medium om anoniem je gal te spuwen, zelfs al meen je geen fluit van wat je zegt.

              Maar daarmee is de weg niet vrij om mensen persoonlijk af te zeiken .
              Zodra het persoonlijk wordt vergal je het geheel, en niet voor het slachtoffer alleen, maar ook voor alle anderen.

              En dan wil ik graag weten of je dat wel okay vindt.
              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

              Comment


              • #52
                Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

                Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                Maar daarmee is de weg niet vrij om mensen persoonlijk af te zeiken .
                Zodra het persoonlijk wordt vergal je het geheel, en niet voor het slachtoffer alleen, maar ook voor alle anderen.

                En dan wil ik graag weten of je dat wel okay vindt.
                OK ? Nee, ik vind het niet OK, maar 't is een vaststelling. Denk je dat het gaat veranderen door het aan te klagen ?
                Het internet is ingeburgerd in onze samenleving, is tegelijk een medium en een vorm van communiceren. HET verschijnsel van onze hedendaagse maatschappij, en oorzaak van heel veel problemen, is dat we enorm veel communicatiemiddelen hebben, maar vaak vergeten hoe te communiceren.
                Wat is er nu makkelijker dan hier wat zitten pissen, verscholen achter een nickname ?
                Ik zit hier een tweetal jaren heel actief op dit forum, en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch een negatieve trend waarneem. Het gaat in de fotohoek vaak niet meer over foto's. Ik heb altijd gevonden dat het allemaal "te makkelijk" is, gewoon schrijven... "mooi" of "prachtplaatje" of "deze hoort niet in showcase", zonder te motiveren, zelfs al heb je waarschijnlijk overschot van gelijk.
                IK zit hier lang genoeg om te zien wat hier gebeurt, en het maakt voor mij, dat ik het me totaal niet meer aantrek wat er hier op het forum gebeurt. Ik zie heel veel goeie fotografen stilaan wegblijven, enerzijds omdat ze merken dat hun werk, dat vaak stukken beter is (zonder over onderwerp of smaak te willen discuteren), dan wat door anderen gepubliceerd wordt, toch op één of andere manier niet de verhoopte reacties krijgt, terwijl sommige andere plaatjes gewoon de hemel ingeprezen worden door "vriendjes". Ik bedoel dit NIET negatief, want het is menselijk, en dat maakt net waarom ik me dat niet meer aantrek. Dingen des mensen heb je niet zomaar veranderd.
                Ik heb in 2007 een ander fotoforum gevonden, met name mijn fotoclub. Daar geeft iedereen commentaar, geeft iedereen zijn mening, ook ik, en vaak even ongezouten als hier, maar daar neemt men geen vrede met de uitspraak "ik vind het een goede foto", zonder erbij te zeggen waarom je hem goed vind. Bovendien zit je daar met de maker in één ruimte. Een mondelinge toelichting of discussie is veel makkelijker, dan hier een discussie voeren, vaak gespreid over meerdere dagen.

                Zoals bij aanvang van mijn reactie gezegd... ik stel vast, en stel daarbij ook vast dat bepaalde maatschappelijke verschijnselen moeilijk te veranderen zijn. M.a.w. ik leg me er bij neer, wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur.
                Mijn principe is eigenlijk heel simpel : "Vrijheid bestaat er in dat te doen wat men zelf wil, zonder daarbij de vrijheid van de ander te schaden". Als je dat hier gaat toepassen, dan zal je merken, dat heel veel mensen niet weten waar het begint, "de vrijheid van de ander", en dan weten ze ook niet wanneer ze geschaad wordt. Ik wil in eender welke discussie constructief meedenken, maar een gevecht tegen bierkaaien of windmolens, is niet aan mij besteed.

                Comment


                • #53
                  Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Mijn principe is eigenlijk heel simpel : "Vrijheid bestaat er in dat te doen wat men zelf wil, zonder daarbij de vrijheid van de ander te schaden". Als je dat hier gaat toepassen, dan zal je merken, dat heel veel mensen niet weten waar het begint, "de vrijheid van de ander", en dan weten ze ook niet wanneer ze geschaad wordt. Ik wil in eender welke discussie constructief meedenken, maar een gevecht tegen bierkaaien of windmolens, is niet aan mij besteed.
                  Of anders gezegd:" Jouw (niet persoonlijk op jou, Festina) vrijheid eindigt waar die van een ander begint."

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

                    Goede uiteenzetting Festina
                    Ook de er op volgende opmerking is waar het hier omdraait.

                    Ik eindig waar een ander begint, en de ander eindigt waar ik begin.
                    Korotm geef elkaar de (leef en fotografie) ruimte.

                    Maar het klopt, er moest een verbod komen op de aplausmachiene zonder motivatie.
                    Vindt je hem goed, nou leg dat maar eens uit dan.

                    Maar men durft niet die uitleg te geven omdat je dan jezelf kwetsbaar maakt denkt men.
                    Je moet dan tonen aan anderen waarom je denkt dat iets goed is of slecht, en dus komt ook onverbiddelijk om de hoek kijken hoeveel kennnis van zaken je hebt.

                    Dus feitelijk moet je als eis stellen dat je motiveerd anders wordt je reactie verwijderd, en na zoveel keer de fout in gegaan te zijn wordt je als pisser verwijderd.
                    Ik denk dat je met een dusdanig opgezette regelgeving een heel eind kunt komen
                    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ik ... (en/of jij)...ben(t) een 'pisser'

                      En daar is dus het andere forum voor.

                      Gr. X.

                      Comment

                      Working...
                      X