Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mischien een vreemd vraagje om raad....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

Normaal gezien staat op je herstelformulier de prijs in het geval dat de garantie niet wordt aanvaard. Anders kan je nog altijd eisen dat krefel deze kost betaalt. En ook als die verkoper jou heeft verzekerd dat het gratis zou zijn dan moet je die er bij halen. Als het een fout van de verkoper is kan in sommige winkels nog iets geregeld worden. Voor de rest veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ik zou me ongeruster maken over de vraag of de herstelling je probleem van wazige foto's wel oplost. Een krasje blijft meestal onzichtbaar dus dan moet het nogal een flinke kras zijn voor dat je het op de foto kunt zien. Kun je hier eens zo'n wazige foto laten zien?

Inderdaad, er stond hier onlangs ergens een foto van een lens waar het frontglas helemaal gebarsten was. Kan hem niet direct terug vinden.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

even op de vragen reageren

Ik heb niets afgetekend bij afgifte van mijn toestel

Ben terug naar de winkel gegaan om te proberen of dit als garantie zou tellen.
        Hier zeiden ze tegen mij "we sturen hem om, het ergste dat kan gebeuren is dat die terugkomt en niet gemaakt is omdat het niet onder garantie valt"
        dus het kwam erop neer dat er kans was dat het niet onder garantie zou vallen om te laten maken.
        Er was mij niets gezegd over het betalen van de nazicht! technisch is dit dienst na verkoop door de garantie.
        met die 50 euro is er dus niets gebeurt aan mijn toestel. dat is gewoon om het terug te krijgen....

het laten maken zou 140 kosten, zoals eerder gezegd, mocht het niet lukken om mijn toestel terug te krijgen zonder die 50 euro zal dit toch de keuze worden die ik maak.

het krasje zit net in het midden van de lens, verticaal zo een halve cm lang. hij foxust wel, maar niet juist. zo gelijk heb ik geen foto op de pc staan....

het is een compact Canon A590

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yama no Kami Bekijk bericht
          het is een compact Canon A590
          een Canon PowerShot A590 IS ?
          want dan koopt ge voor (minstens) 1 euro minder ne volledig nieuwe ... (prijs gechecked op sdcard.be)

Comment

Ik zou me ongeruster maken over de vraag of de herstelling je probleem van wazige foto's wel oplost. Een krasje blijft meestal onzichtbaar dus dan moet het nogal een flinke kras zijn voor dat je het op de foto kunt zien. Kun je hier eens zo'n wazige foto laten zien?
            Bij een compactje met een heel grote scherptediepte zal een krasje in verhouding veel meer opvallen dan bij een DSLR (ook omdat het lensoppervlak véél kleiner is).

Maar als de foto helemaal wazig is, dan kan dat nooit aan een krasje liggen, een krasje zal eerder een wazige vlek maken. Een klein vetvlekje op de lens van een compactje geeft ook een grote wazige vlek op de foto (heb ik al gemerkt bij de G9, waarschijnlijk stond ik die avond wat te dicht bij de barbecue).).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Heb dit enkele jaren geleden bij vandenborre ook eens mee gemaakt. Ging in dit geval om een GSM toestel, heb dan nieuw toestel aangekocht en het oude laten zijn.
              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Ik heb ook een Sigma lens 70/200 f2.8 met een krasje op de lens maar daar is op mijn foto's niets van te merken , stil zwijgend van wazige foto's .

Comment

wel, leuk allemaal hoor

in de winkel gaan vragen, doen ze vriendelijk en dat ze u hier zeker in gaan helpen EN dat ze hiervoor gaan zorgen, maa rhet is zaterdag dus maandag zullen ze mij contacteren met de info want de kantoren zijn gesloten....

maandag................. niets.........

dinsdag..... ik bel vandaag, vraag hoe het zit, ze gaan het navragen en bellen me straks terug.

straks.............. geen telefoon....

bel zelf maar weer (de dagen verlopen en straks krijg ik hem al niet meer trug!!!)

word er gezegd plots dat ze mij wel gewaarschuwt hebben dat ik het maar moet betalen en dat ik alles verkeerd heb gezien. (kunnen ze wel plots als je niet in de winkel staat om ammok te maken!!!!)
                  dat ik zolang moest wachten en dat er dan kans is dat ik mijn toestel niet trugkrijg is "mijn probleem, niet dat van hun"

deze winkel en medewerkers zijn voor mij nu echt afgeschreven en ik waarschuw iedereen die ik ken over hun praktijken die ze dan nog "een normale gang van zaken" durven noemen

deze postbode zal eens een brief meedragen op de ronde voor al de bussen met info over hun "gang van zaken" sé!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yama no Kami Bekijk bericht
                    wel, leuk allemaal hoor

in de winkel gaan vragen, doen ze vriendelijk en dat ze u hier zeker in gaan helpen EN dat ze hiervoor gaan zorgen, maa rhet is zaterdag dus maandag zullen ze mij contacteren met de info want de kantoren zijn gesloten....

maandag................. niets.........

dinsdag..... ik bel vandaag, vraag hoe het zit, ze gaan het navragen en bellen me straks terug.

straks.............. geen telefoon....

bel zelf maar weer (de dagen verlopen en straks krijg ik hem al niet meer trug!!!)

word er gezegd plots dat ze mij wel gewaarschuwt hebben dat ik het maar moet betalen en dat ik alles verkeerd heb gezien. (kunnen ze wel plots als je niet in de winkel staat om ammok te maken!!!!)
                    dat ik zolang moest wachten en dat er dan kans is dat ik mijn toestel niet trugkrijg is "mijn probleem, niet dat van hun"

deze winkel en medewerkers zijn voor mij nu echt afgeschreven en ik waarschuw iedereen die ik ken over hun praktijken die ze dan nog "een normale gang van zaken" durven noemen

deze postbode zal eens een brief meedragen op de ronde voor al de bussen met info over hun "gang van zaken" sé!!!
                    Ik begrijp niet waarom je nu kwaad bent, eerlijk gezegd...

Het is de gewoonte bij Krefel dat als je iets laat opsturen, dat je dan een bon ondertekent voor afgifte van het toestel en een duplikaat van die bon voor jezelf om het toestel terug op te halen.
                    Op die bon staan ook alle algemene voorwaarden, waaronder ook wat er je zal aangerekend worden.
                    Als jij die bon ondertekend hebt (blindelings of niet) dan kan je alleen maar kwaad zijn op jezelf. Al beloven ze er mondeling een weekendje Ardennen in een luxe-chalet bij, het is alleen wat op papier staat wat telt.

Kortom, betaal gewoon die 50 euro zodat je je toestel terug hebt (of laat die herstellen tegen de aangeboden herstelprijs) en laat het een les zijn voor later zodat je nooit niks meer blindeling ondertekent!! En wees blij dat het maar om 50 euro gaat. Vor hetzelfde geld had je iets anders blindeling getekend waarvan de gevolgen veel erger hadden kunnen zijn!

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Het is de gewoonte bij Krefel dat als je iets laat opsturen, dat je dan een bon ondertekent voor afgifte van het toestel en een duplikaat van die bon voor jezelf om het toestel terug op te halen.
                      Op die bon staan ook alle algemene voorwaarden, waaronder ook wat er je zal aangerekend worden.
                      Als jij die bon ondertekend hebt (blindelings of niet) dan kan je alleen maar kwaad zijn op jezelf.
                      Als dit inderdaad zo is, wordt het wel een ander verhaal, ja.

Comment

Als dit inderdaad zo is, wordt het wel een ander verhaal, ja.
                        idd, maar de TS zei dat hij niets getekend had imho. Ook niet slim natuurlijk. Zonder iets op papier wordt het een welles nietes spelletje tussen de TS en krefel. Hopeloze zaak.

Een brief ronddragen op je ronde ?? zou ik best niet doen, kan je job kosten vrees ik Krefel zou dit wel eens als laster kunnen aanklagen.

kortom, ik vind het ook niet eerlijk wat er gebeurt is, maar je hebt m.i. juridisch weinig in de pap te brokken.
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                          idd, maar de TS zei dat hij niets getekend had imho. Ook niet slim natuurlijk. Zonder iets op papier wordt het een welles nietes spelletje tussen de TS en krefel. Hopeloze zaak.
                          Dat zou uiteraard kunnen, maar het zou me ten stelligste verwonderen... 'k heb nu al enkele keren iets binnen gedaan bij Krefel, en telkens heb ik zo'n blaadje moeten tekenen en kreeg ik een duplicaat. Het zou me verwonderen dat ze van hun gebruikelijke procedure afweken, zeker omdat het geen alleenstaande winkel is. (Stel je voor, al die toestellen van al die verschillende winkels die binnenkomen ) Hoe zou de hersteldienst anders weten wie z'n toestel het is, én hoe wisten ze anders wie ze die brief moesten toesturen...?

In het geval dat de TS echt geen duplicaat meekreeg mag hij echt blij zijn dat zijn toestel niet verloren gegaan is en dat hij het notabene terugkrijgt voor 50 euro. Want zonder enig bewijs van inlevering van z'n toestel zou hij geen poot hebben om op te staan

Mvg,
                          Frederic
                          Last edited by Frederic De Smet; 3 december 2008, 05:40.

Comment

Working...
                          X