Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Kijk eens op http://www.rotovision.com .. ik weet dat die boeken hebben met 'aan de ene kant fotos en aan de andere kant de studio opstelling en de uitleg erbij'.
Heb er zelf wel geen ervaring mee. Werd mij vroeger ooit aangeraden en dan weer afgeraden door anderen. Ik kan je dus niet verzekeren of je er iets aan zal hebben.
de boeken van rotovision vind ik zeker niet slecht, maar schuim gewoon het net af ... je zal meer dan voldoende info vinden.
interessanter dan een boek is ergens een basis-workshop gaan volgen, zo krijg je ineens "hands on" ervaring met materiaal dat je mss zelf niet in huis hebt ;-)
ik heb enkele jaren geleden zo'n boek gekocht (er stond een wit-zwart foto van een stoere neger op) en stom kieken dat ik ben heb ik het een tijd geleden op 2de hands terug verkocht omdat ik dacht dat ik toch nooit aan een studio zou beginnen.
Er stond echt in hoe je de lichten moest zetten met voorbeelden en al. Allez, veel hulp heb je hier niet aan maar dan weet je toch al dat het bestaat. Ben net nog in de bib in Tongeren gaan kijken maar daar vind je ook niet veel soeps terug over belichting.
Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 exen pijnlijke nek
Comment