Dit initiatief zou navolging moeten krijgen in het Limburgse
Ik zou graag afkomen, maar aangezien ik in het Noorden van Limburg woon is dat toch een aanzienlijk hoekje...
Lightroom kenners uit het Limburgse verenig u..
Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Ik ben ook overtuigd Lightroom gebruiker, maar heb nog veel te leren
Indien in het Limburgse wil ik zeker mee doen
Ik kan voor een locatie (Peer) zorgen met (gecalibreerde) projector waar redelijk wat mensen in kunnen, nu nog een begeesterde lesgever en we zijn vertrokken
Ik wil gerust een ander topic openen om dit in Limburg te organiseren.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards
De datum zal zondag 30 november bekend gemaakt worden hier op het forum. Waarschijnlijk worden het 2 opeenvolgende namiddagen, dat maakt de kans iets groter dat er misshien één dag past in jullie programma...
De datum zal zondag 30 september bekend gemaakt worden hier op het forum. Waarschijnlijk worden het 2 opeenvolgende namiddagen, dat maakt de kans iets groter dat er misshien één dag past in jullie programma...
Tot zondag
Beetje verstooid Bouvelo zal wel 30 november zijn zeker
Hi, heb veel belangstelling en goesting om te komen, heb LR1.4 al een tijdje staan op de pc maar veel verder dan importeren en slecht materiaal uitfilteren kom ik niet , ondanks een Nederlandstalig LR boekje nog niet veel verder geraakt.
Voor de geintresseerden: "Adobe Photoshop Lightroom uitgelicht" door Date van Utteren & Simone Henken , uitgeverij Van Duuren Isbn : 978-90-5940-333-8
mvg Erwin.
Nog een tweede vraagje voor de experts: ik kan ook nog een tweede LR (versie 2.0) op mijn laptop zetten, hoe is dit te combineren met de LR die op mijn vaste pc draait en waar de beelden naar een externe vaste schijf van worden gekopieerd?
Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken
Hi, heb veel belangstelling en goesting om te komen, heb LR1.4 al een tijdje staan op de pc maar veel verder dan importeren en slecht materiaal uitfilteren kom ik niet , ondanks een Nederlandstalig LR boekje nog niet veel verder geraakt.
Voor de geintresseerden: "Adobe Photoshop Lightroom uitgelicht" door Date van Utteren & Simone Henken , uitgeverij Van Duuren Isbn : 978-90-5940-333-8
mvg Erwin.
Nog een tweede vraagje voor de experts: ik kan ook nog een tweede LR (versie 2.0) op mijn laptop zetten, hoe is dit te combineren met de LR die op mijn vaste pc draait en waar de beelden naar een externe vaste schijf van worden gekopieerd?
De beste en eenvoudigste setup voor Lightroom met twee pc's is dat je de foto's (raw files) én de catalog op één en dezelfde draagbare harde schijf zet. Je opent dan de Catalog bv. op je desktop, je doet de gewenste aanpassingen aan de foto's. Je stopt met werken op je desktop, haalt de draagbare harde schijf eraf, sluit die aan op je laptop en werkt daar verder. Enzoverder.
Dit is het eenvoudigste. Alle andere manieren veronderstellen dat je Catalogs gaat exporteren en importeren, en dat is wat ingewikkeld.
Let wel: Lightroom 1 Catalogs zijn niet leesbaar door LR 2: je zal die Catalog moeten 'upgraden' gebeurt automatisch, maar daarna zal je hem niet meer kunnen lezen in LR1. Ik zou je dan ook adviseren om op je desktop eveneens LR2 te installeren: als je een licentie hebt kan je die op twee pc's installeren, zolang je ze niet tesamen gebruikt. Een je van LR 2 geproefd hebt wil je zowiezo niet meer terug naar LR 1.4
Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link. GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.
Keuze tussen vrijdag 26 en zaterdag 27 december 2008 vanaf 14.00 uur stipt tot 17.00 uur.
De deelnemers die Lightroom 2 nog niet op hun laptop staan hebben dienen wat vroeger aanwezig te zijn om Lightroom trial versie te installeren. Deelnemers die niet in het bezit zijn van een laptop kunnen alles volgen op het projectiescherm.
Prijs: Gratis
Dranken kunnen vrijblijvend aangekocht worden aan de bar, eerste drankje wordt gratis aangeboden door ons.
Zijn ingeschreven:
Vrijdag 26 december Lioudmila Rockin Bobke (2 pers) Soeki Wan Basketter hjanssen Digiluc
Zaterdag 27 december : Viero Bucho Dewiene Linda 16093 Lieven0303 (2 pers) Kvw Nete (René Bervoets) Jean-Marie (Wasbeer) Dirk Mahau
Reservelijst zaterdag :
Maximaal 10 inschrijvingen per namiddag.
Inschrijven via PM op dit forum met de gewenste datum erbij. Een lijst met de deelnemers per dag kan je op dit forum volgen.
De bedoeling van deze namiddagen is een algemeen overzicht te geven van Lightroom 2 voor beginnende gebruikers. Later op de namiddag geven we aan de hand van voorbeelden nuttige tips ivm het gebruik van Lightroom. Alles gebeurt in een losse en vriendschappelijke (kerst)sfeer...
Comment